2017-05-08, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Det finns inga förhörsutskrifter där.

nej, men den som skrev den har haft access till fup.
Citera
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
pojkarnas utsagor är konfirmerade av föräldrarna, exv skissen. det är ffa fem-åringen.

Var finns skissen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Det kommer komma bevis på hur allt gått till, så om två veckor har de längre inte några argument kvar.

Så du menar att en dokumentär av Dan Josefsson rätar ut alla frågetecken där han inte ens tagit med VARFÖR pojkarna blev misstänkta från början. Vi får hoppas FUP blir offentlig DÅ kan det bli slut på spekulationer.
Citera
2017-05-08, 22:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
bara att läsa kevin rapporten

Den rapporten är en sammanfattning av förundersökningen som Rolf Sandberg ligger bakom. Du måste väl begripa att den helt saknar värde i den här tråden?
Citera
Medlem
bpjans avatar
Citat:

Det efterfrågades förhör. Du kan inte presentera några förhör.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
I avsnitt ett säger en polis att det fanns många fingeravtryck på pinnen, men inget var från pojkarna.
Och denna pinne används som "teknisk bevisning", det enda tekniska "beviset"dessutom.
Bara detta är skandalöst.

han har fel, det var handavtryck, lyssna på p3 dokumentär samt läs kevinrapporten
Citera
2017-05-08, 22:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Även DJ har haft tillgång till hela förundersökningen, det vet du väl om?
Citera
Medlem
Wounderingtwos avatar
Jag har inte läst allt vad ni har skrivit men något som jag funderat på är vad som fick polisen att fatta intresse för dessa barn från första början? Jag tycker det låter osannolikt att de skulle hitta något på platsen som tyder på att det är utfört av barn. En pinne signalerar knappast att ett mord begåtts av barn. Det måste därför vara något som antingen den ena eller båda bröderna har sagt och då undrar jag vad det är de har sagt. En av dem, eller båda två, måste ju ha gett någon form av information om vad som hänt på platsen för att polisen ens ska spåna vidare på den tråden. Kanske är det 5-åringen som sagt något? De har oftast svårt att hålla hemligheter och kommer polisen och frågar så är det säkert ännu svårare.

Jag kan absolut köpa att en 7-åring tar till för mycket våld och i frustration och ilska råkar ha livet av någon som är 3 år yngre. Däremot så köper jag inte att en 5-åring gör det. Åtminstone inte ensam utan då har denne blivit påverkad av någon annan, exempelvis ett äldre syskon.

Däremot köper jag inte att en 7-åring förstår att denne måste "göra sig av" med kroppen. Har en 7-åring verkligen det konsekvenstänket? Begriper en 7-åring ens att "Nu är han död och jag måste gömma honom"?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Det efterfrågades förhör. Du kan inte presentera några förhör.

nej, men det är givetvis taget från förhören. tror du att de drömt? vattentätt case tror jag
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Dom har ju inte gjort det, alibit är 100% juridiskt bindande, om det hade varit vuxna som utfört mordet hade de blivit friade med ett sådant starkt alibi.

Att frias juridiskt är inte synonymt med att inte ha gjort det. Det »alibi« som nu kommit upp i dagen är inte lämnat under ed. Det lämnades i förhör i en § 31-utredning. Du snackade om juridiska kunskaper tidigare. Om du inte greppar det jag skrev här så har du bristfälliga sådana själv.
Citera
Medlem
bpjans avatar
Citat:
han har fel, det var handavtryck, lyssna på p3 dokumentär samt läs kevinrapporten

Du kan inte presentera några protokoll över teknisk bevisning heller, eftersom du inte har tillgång till dem.
Citera
2017-05-08, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Jag har inte läst allt vad ni har skrivit men något som jag funderat på är vad som fick polisen att fatta intresse för dessa barn från första början? Jag tycker det låter osannolikt att de skulle hitta något på platsen som tyder på att det är utfört av barn. En pinne signalerar knappast att ett mord begåtts av barn. Det måste därför vara något som antingen den ena eller båda bröderna har sagt och då undrar jag vad det är de har sagt. En av dem, eller båda två, måste ju ha gett någon form av information om vad som hänt på platsen för att polisen ens ska spåna vidare på den tråden. Kanske är det 5-åringen som sagt något? De har oftast svårt att hålla hemligheter och kommer polisen och frågar så är det säkert ännu svårare.

Jag kan absolut köpa att en 7-åring tar till för mycket våld och i frustration och ilska råkar ha livet av någon som är 3 år yngre. Däremot så köper jag inte att en 5-åring gör det. Åtminstone inte ensam utan då har denne blivit påverkad av någon annan, exempelvis ett äldre syskon.

Däremot köper jag inte att en 7-åring förstår att denne måste "göra sig av" med kroppen. Har en 7-åring verkligen det konsekvenstänket? Begriper en 7-åring ens att "Nu är han död och jag måste gömma honom"?

http://ninahjelmgren.com/dok/Kevin-fallet.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in