2017-05-08, 20:39
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Hur bränner man 1 mille om året på shopping?

Ja, det frågar man sig faktiskt. Hon köpte nog en del smycken och spelade kanske bort en massa? De senaste tiden la hon väl mycket pengar på flertalet exotiska manwhores: lyxsemestrar, märkeskläder och möjligen kokain (spekulation från min sida).
Citera
2017-05-08, 20:41
Medlem
Tja, du har nog rätt. Det kan gå fort ibland.
Citera
2017-05-08, 20:43
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Leffe GW trodde 12-16år+utvisning för Afghanen vilket är betydligt högre straff än jag skulle gissat på med tanke på att han bara varit en bricka i spelet och grovt manipulerad av psykopaten JM, på det så har han erkänt, varit hjälpsam i utredningen samt visat ånger.

Hoppas på lägre straff för honom, när det gäller utlänningar är det viktigaste att de kommer utanför våra gränser och att de aldrig tillåts komma hit igen. Trots allt så är det vi skattebetalare som ska betala 6000kr varje dygn i 16år om han döms så hårt.

JM däremot måste låsas in resten resten av livet för att skydda allmänheten samt rädda hennes barn , kvinnan är fullständigt livsfarlig.
Ja, något sådant verkar ju ganska troligt. Jag hoppas väl att han får fängelsestraff i den högre delen av det spannet (fast då innebär det ju att vi får betala i runda slängar 2 millar extra per år för hans förvaring i landet så... kanske kortare är det jag hoppas på ). Tyvärr tror jag ju inte att han verkligen BLIR utvisad någon gång.... kring år 2030... Mycket ju beroende på vem som styr landet då
Citera
2017-05-08, 20:44
Medlem
Angående Akis drunkning, JM kan helt enkelt smugit upp bakom Aki på bryggan och använt en Taser gun och för att vara på den säkra sidan dränkt han i den regnvattenfyllda baljan på bryggan och sedan vält ned kroppen i vattnet. Nu vet jag inte om det blir några märken som syns om det görs på typ huvudet och om eventuella brännmärken syns under håret, om han nu hade något hår.
Citera
2017-05-08, 20:45
Medlem
Får mer och mer en känsla av att åklagarna inte tror att det går att få en fällande dom i drunkningsärendet - om inte turen är med dem. De väljer att sjösätta målet nu främst för att förbättra oddsen i fallet med föräldrarna som inte heller är i säker hamn.

De skulle behöva jobba mer med drunkningen och förhoppningsvis få fler att åtala samtidigt. Då skulle de ha bättre förutsättningar att ro det här i land. Nu är de på djupt vatten.

Skulle tro de har dragit slutsatsen att det sannolikt inte kommer att bli några fler åtalade.
Citera
2017-05-08, 20:46
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeslaDC
Angående Akis drunkning, JM kan helt enkelt smugit upp bakom Aki på bryggan och använt en Taser gun och för att vara på den säkra sidan dränkt han i den regnvattenfyllda baljan på bryggan och sedan vält ned kroppen i vattnet. Nu vet jag inte om det blir några märken som syns om det görs på typ huvudet och om eventuella brännmärken syns under håret, om han nu hade något hår.
Bra tanke! Jag kan inte något om Taser guns eller andra el-chocksvapen, men det har säkert någon annan här koll på
Citera
2017-05-08, 21:00
Medlem
lasternassummas avatar
Omständigheter i samband med Akis drunkning – Poliser som observerat JM

Från förhör med polisen Larsson, Marie Linnéa:

"Marie säger att när man berättade att hennes man anträffats död i vattnet så fick man ingen
egentlig reaktion
av henne.
Maries uppfattning är att kvinnan försökte gråta men att det då inte kom några direkta tårar från ögonen och att kvinnan försökte spela förtvivlad.
Marie säger vidare att kvinnan inte ställde några frågor om var eller hur mannen anträffats. Hennes uppfattning är att det kändes som att kvinnan verkade likgiltig på något sätt. Marie fick en slags magkänsla av att något verkade konstigt."

Från:
Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf, s 96.

Förhör med polisen Eriksson Hahne, Maria:

"Hon nämner då att när kvinnan fick frågan av oss om vi möjligen kunde ringa efter någon, exempelvis hennes föräldrar, så hade hon sagt att man inte kunde ringa till dem. Anledningen till det var att de just då var på semester på Gotland och dem fick man absolut inte ringa och berätta om vad som hänt.
Maria tror att hon eller kollegan Marie som då hade svarat kvinnan att man ändå trodde att de ville komma hem trots att de var på semester, när något sådant här hade hänt, för att stötta henne.
Just detta tycker Maria verkade konstigt."

Från:
Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf, s 92.

Citera
2017-05-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av af-Sintistolpe
Ja, det frågar man sig faktiskt. Hon köpte nog en del smycken och spelade kanske bort en massa? De senaste tiden la hon väl mycket pengar på flertalet exotiska manwhores: lyxsemestrar, märkeskläder och möjligen kokain (spekulation från min sida).

Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Hur bränner man 1 mille om året på shopping?

Hon pröjsade för två, Aki gled med på räkmackan.
Citera
2017-05-08, 21:02
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Hon borde väl få livstid, men MR kan nog få lägre eftersom han varit i beroendeställning gentemot henne och förmodligen också får utvisning(som visserligen troligen inte blir verkställd)

Livstids fängelse är max i Sverige.
Citera
2017-05-08, 21:06
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Livstids fängelse är max i Sverige.

Varför skulle medgärningsman få lägre? Det var ju svartskallen som högg kniv-jäveln!
Citera
2017-05-08, 21:06
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Ja, något sådant verkar ju ganska troligt. Jag hoppas väl att han får fängelsestraff i den högre delen av det spannet (fast då innebär det ju att vi får betala i runda slängar 2 millar extra per år för hans förvaring i landet så... kanske kortare är det jag hoppas på ). Tyvärr tror jag ju inte att han verkligen BLIR utvisad någon gång.... kring år 2030... Mycket ju beroende på vem som styr landet då

"Beroende på vem som styr vårt land eller hans land..?
Nej, skämtar bara, det framgå vad du menar. Självklart är det osäkert om det är ofarligt för hans liv för att återvända som avgör om vi vågar utvisa honom. Som det just nu ser ut skulle han väl antagligen inte utvisas.
Men å andra sidan är han i tonåren nu så är ju ju inte så gammal då...
Tänk om han stannar och får ett jobb i framtiden, han får jobba betydligt längre till pension med tanke på att han är så ung....
Citera
2017-05-08, 21:08
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Omständigheter i samband med Akis drunkning – Poliser som observerat JM

Från förhör med polisen Larsson, Marie Linnéa:

"Marie säger att när man berättade att hennes man anträffats död i vattnet så fick man ingen
egentlig reaktion
av henne.
Maries uppfattning är att kvinnan försökte gråta men att det då inte kom några direkta tårar från ögonen och att kvinnan försökte spela förtvivlad.
Marie säger vidare att kvinnan inte ställde några frågor om var eller hur mannen anträffats. Hennes uppfattning är att det kändes som att kvinnan verkade likgiltig på något sätt. Marie fick en slags magkänsla av att något verkade konstigt."

Från:
Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf, s 96.

Förhör med polisen Eriksson Hahne, Maria:

"Hon nämner då att när kvinnan fick frågan av oss om vi möjligen kunde ringa efter någon, exempelvis hennes föräldrar, så hade hon sagt att man inte kunde ringa till dem. Anledningen till det var att de just då var på semester på Gotland och dem fick man absolut inte ringa och berätta om vad som hänt.
Maria tror att hon eller kollegan Marie som då hade svarat kvinnan att man ändå trodde att de ville komma hem trots att de var på semester, när något sådant här hade hänt, för att stötta henne.
Just detta tycker Maria verkade konstigt."

Från:
Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf, s 92.

Om JM vid tillfället hade varit packad / påtänd - hade det påverkat bevisläget, tror du ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in