2017-05-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Bra fråga , JJ kan ju vara " försvunnen " varsomhelst i norden också

Varifrån kommer uppgifter om att JJ ska vara försvunnen?
Citera
2017-05-08, 18:12
Medlem
Smhfs avatar
På Aftonbladet är inte samtalet ''blurrat'' till 112.

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/216294

Var han ute för att fiska frågade larmcentralen, ja jag tror det säger JM, hon påstår ju att de skulle fiska kräftor och äta nästa dag.....hmmm mkt märkligt.
Senast redigerad av Smhf 2017-05-08 kl. 18:20.
Citera
2017-05-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det vet vi ingenting om, men förmodligen användes det till AP:s avskedsparty. - Och vad JM säger = 0.Ja, och i all synnerhet som mordet på AP var planerat; allra senast från det ögonblick JM såg att hon - som åklagaren uttryckte saken - var brädad; då var det klippt för AP.

AP var rädd för JM, t.o.m. så rädd att han till NL under en båtfärd sagt något om att han hoppades att ingen såg dem (vilket NL reagerat på). - Det ska mycket till för att vara så rädd för sitt ex. - Och ändå kunde han aldrig dra ut den yttersta konsekvensen av sin rädsla; hon använde hela tiden barnen som ett vapen mot honom.
Jag rotade litet i minnesbilden som din ishink väckte.

Här lite om dumheter man kan göra med en hink med isvatten. Jag kommer att tänka på, när jag för att göra mig till, tvättade håret i en nätt och jämnt smält fjällsjö. Upplevelsen var skrämmande och jag mådde dåligt i flera timmar efteråt.
https://www.forbes.com/sites/jvchamary/2014/08/25/ice-bucket-challenge/#b0d126732d58
http://www.express.co.uk/news/world/501603/Man-behind-ALS-Ice-Bucket-Challenge-dies-drowning-aged-27
Citera
2017-05-08, 18:20
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Varifrån kommer uppgifter om att JJ ska vara försvunnen?

Nu blir jag väldigt osäker på om det finns någon sanning alls i den infon eller om det var en trådsanning som jag personligen valde att svälja utan vidare eftertanke
Citera
2017-05-08, 18:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Jag tror stenhårt på hinken!
Jag också! - Allt planerat av JM och genomfört mot betalning (vilket åklagaren borde kunna visa med hjälp av en kortare indiciekedja).
JM själv var säkert också behjälplig där nere vid den partysmyckade mordplatsen, men armstyrkan tillhandahölls av annan person.
Citera
2017-05-08, 18:22
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Bra, tack!

Hon är TOTALT FUCKED UP!
Ingen svarar på det sättet, efter ett inledande "gråt"... Lock her up!
Citera
2017-05-08, 18:28
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det vet vi ingenting om, men förmodligen användes det till AP:s avskedsparty. - Och vad JM säger = 0.Ja, och i all synnerhet som mordet på AP var planerat; allra senast från det ögonblick JM såg att hon - som åklagaren uttryckte saken - var brädad; då var det klippt för AP.

AP var rädd för JM, t.o.m. så rädd att han till NL under en båtfärd sagt något om att han hoppades att ingen såg dem (vilket NL reagerat på). - Det ska mycket till för att vara så rädd för sitt ex. - Och ändå kunde han aldrig dra ut den yttersta konsekvensen av sin rädsla; hon använde hela tiden barnen som ett vapen mot honom.
Precis. Jag kan inte tro att han åkte med JM frivilligt till den gudsförgätna hålan, med en stuga som knappt gick att hitta fram till... Hur lyckades hon med det? Var inte planen att han skulle åka till E-tuna för att hämta sina barn? När och varför ändrade han sig? JM kanske spelade på att barnen absolut ville fira pappa just den helgen? Och just ute i stugan?
Citera
2017-05-08, 18:29
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Bra, tack!

Hon är TOTALT FUCKED UP!
Ingen svarar på det sättet, efter ett inledande "gråt"... Lock her up!

Den förtvivlade änkans ''gråt'' tog snabbt slut.
Citera
2017-05-08, 18:30
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Nu känner jag mig avkönad! Ska jag vara orolig för att jag inte är som andra?

Men du har nog rätt, med eller utan flytväst, så är det nog så att de flesta tar det över relingen...

Jag pissar nog också iland tror jag, men jag är rätt ostabil. Aki verkar ju ha varit i fin fysisk form.

Det kanske redan har varit uppe, men: den läkare som kom ut i samband med Akis död (inte rättsläkaren) berättar ju i polisförhör att han på plats förutsatte att JM ljög för honom. Hon berättade nämligen att Aki rott ut sent på kvällen för att lägga ut kräftburar. Läkaren säger att han är själv fiskare och att det inte går till så, man ror inte ut sent på kvällen och placerar ut dessa burar. Han drog slutsatsen att Aki och JM blivit osams och att hon nu i efterhand ej berättade sanningen. Han gick sen och väntade på att polisen skulle höra av sig och förhöra honom, men polisen kontaktade honom aldrig. Eftersom det fanns rättsläkare vid platsen så visste han att dödsfallet utreddes polisiärt.
Citera
2017-05-08, 18:33
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag rotade litet i minnesbilden som din ishink väckte.

Här lite om dumheter man kan göra med en hink med isvatten. Jag kommer att tänka på, när jag för att göra mig till, tvättade håret i en nätt och jämnt smält fjällsjö. Upplevelsen var skrämmande och jag mådde dåligt i flera timmar efteråt.
https://www.forbes.com/sites/jvchamary/2014/08/25/ice-bucket-challenge/#b0d126732d58
http://www.express.co.uk/news/world/501603/Man-behind-ALS-Ice-Bucket-Challenge-dies-drowning-aged-27

Skrämmande kunskap från din forbes-länk ovan. Om vad som händer vid snabb nedkylning, t.ex. med isvatten:
"It's a gasp response followed by uncontrollable hyperventilation."
That gasp for air and rapid inhalation completely destroys your ability to hold your breath. Even if you can normally hold your breath for a minute in the bathtub, you would only last a few seconds in cold water. The average volume an adult inhales is 2-3 litres, and the lethal dose for drowning is 1.5 litres of seawater or 3 litres of freshwater.

Så nedkylning med isvatten och huvudet i en hink är en livsfarlig kombination?

Citera
2017-05-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Var han ute för att fiska frågade larmcentralen, ja jag tror det säger JM, hon påstår ju att de skulle fiska kräftor och äta nästa dag.....hmmm mkt märkligt.
Ute för att fiska kräftor. Man använder väl inte direkt metspö vid kräftfiske. Man sätter ut burar på kvällen, som man vittjar morgonen därpå. Antingen var han ute och satte burar på en märkligt sen timma, vilket JM omöjligen skulle ha missat, eller så ljög hon. Hon kanske inte ens visste hur man fiskar kräftor ?

Det mesta tyder väl på att man simulerat en typisk svensk fiskeolycka, där mannen skulle ha ramlat över bord, utan flytväst enligt den svenska modellen. Båten skulle sedan ha drivit herrelös mot land. Man kan då undra varför han påträffades vid stranden nära bryggan. Något som gick snett ? Gärningsmannen var inte simkunnig ? Det visade sig vara asjobbigt att först få ner liket i båten och sedan få upp det över relingen igen, så man fuskade lite ?
Citera
2017-05-08, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Det kanske redan har varit uppe, men: den läkare som kom ut i samband med Akis död (inte rättsläkaren) berättar ju i polisförhör att han på plats förutsatte att JM ljög för honom. Hon berättade nämligen att Aki rott ut sent på kvällen för att lägga ut kräftburar. Läkaren säger att han är själv fiskare och att det inte går till så, man ror inte ut sent på kvällen och placerar ut dessa burar. Han drog slutsatsen att Aki och JM blivit osams och att hon nu i efterhand ej berättade sanningen. Han gick sen och väntade på att polisen skulle höra av sig och förhöra honom, men polisen kontaktade honom aldrig. Eftersom det fanns rättsläkare vid platsen så visste han att dödsfallet utreddes polisiärt.

Är läkaren ('ickerättsläkaren') kallad som vittne? (hittade inte vittneslistan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in