2017-05-07, 12:00
Medlem
MajorTomsAJunkies avatar
Stripped körde de också.
Citera
2017-05-07, 12:35
Medlem
Geomeisters avatar
Är det verkligen så smart att starta konserten med mestadels nya låtar? Visst ska man våga satsa lite, men genomgående av allt jag sett verkar det som att balladerna och klassiska hitsen var det som fick saker att hända. Om man nu vill ha med nyare låtar, är det inte bättre att mixa in det med nyare spår då så "trycket" blir mer konstant?
Citera
2017-05-07, 12:53
Medlem
MajorTomsAJunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Är det verkligen så smart att starta konserten med mestadels nya låtar? Visst ska man våga satsa lite, men genomgående av allt jag sett verkar det som att balladerna och klassiska hitsen var det som fick saker att hända. Om man nu vill ha med nyare låtar, är det inte bättre att mixa in det med nyare spår då så "trycket" blir mer konstant?

Jag tycker upplägget är bra, man börjar mjukt och avslutar med de stora hitsen. Skulle man köra en favoritlåt och sedan gå över till en ny lugnare låt som folk ännu inte har hunnit lyssna in skulle det bli ett antiklimax. DM har alltid kört såhär och det har alltid funkat bra.
Senast redigerad av MajorTomsAJunkie 2017-05-07 kl. 12:58.
Citera
2017-05-07, 16:14
Medlem
526s avatar
Det var kanonsuper. Kom en bit in och missade de nya låtarna. Tror det var bra.
De var mycket mer vitala än jag trott. Verkade ärligt gilla att spela.
Hade väntat mig en mer trött uppvisningsspelning. Men de var på riktigt
Citera
2017-05-08, 00:05
Medlem
Hirvis avatar
Blev imponerad och besviken på samma gång, första gången jag såg dom för min del.
Showen var en stor besvikelse, mest för att jag sett Kent såpass mycket och verkligen trodde att jag skulle få se mästarna nu. Och så var showen riktigt riktigt... medel.

Dock imponerades jag av lägstanivån, alltså även partier som andra band hade haft som sega, som Gore's låtar, blir här starka som fan. Även nya låtarna känns relativt bra, det blir aldrig tråkigt.

Och så till slut Personal Jesus, alltså den är ju sanslös live.
Citera
2017-05-08, 18:41
Medlem
MajorTomsAJunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Blev imponerad och besviken på samma gång, första gången jag såg dom för min del.
Showen var en stor besvikelse, mest för att jag sett Kent såpass mycket och verkligen trodde att jag skulle få se mästarna nu. Och så var showen riktigt riktigt... medel.

Dock imponerades jag av lägstanivån, alltså även partier som andra band hade haft som sega, som Gore's låtar, blir här starka som fan. Även nya låtarna känns relativt bra, det blir aldrig tråkigt.

Och så till slut Personal Jesus, alltså den är ju sanslös live.

Men de börjar ju för fan närma sig 60-års åldern, vad förväntar du dig egentligen? Tyckte showen var mycket bra och är väldigt glad över att de fortfarande håller på

Jag har också sett Kent live, hände typ inget under konserten, går inte ens att jämföra med Depeche Mode. DM är miljarder gånger bättre.
Senast redigerad av MajorTomsAJunkie 2017-05-08 kl. 18:48.
Citera
2017-05-08, 20:22
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorTomsAJunkie
Men de börjar ju för fan närma sig 60-års åldern, vad förväntar du dig egentligen? Tyckte showen var mycket bra och är väldigt glad över att de fortfarande håller på

. . . .
Tycker inte hade varit någon skillnad om de varit 20. DG hoppar runt så det räcker. Liknade showerna på 90-talet när de var som bäst.
Men jag var rätt dragen . . .men ändå
Citera
2017-05-08, 20:36
Medlem
MajorTomsAJunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Tycker inte hade varit någon skillnad om de varit 20. DG hoppar runt så det räcker. Liknade showerna på 90-talet när de var som bäst.
Men jag var rätt dragen . . .men ändå

I så fall var det publikens fel, den sög. På vår rad var jag var det enda fanet som försökte kändes det som. Sedan var det ett gäng i framfronten med flaggor, bra intiativ av dem tycker jag. Men visst, de körde också ovanligt många lugna låtar den här gången. I Globen är det större tryck, tyckte Friends var alldeles för brett och ojämnt i arkitekturen. Globen är också stort men det är mera ihoptryckt vilket ökar känslan av gemensamhet.
Senast redigerad av MajorTomsAJunkie 2017-05-08 kl. 20:39.
Citera
2017-05-08, 20:39
Medlem
526s avatar
Citat:
I så fall var det publikens fel, den sög. Jag var det enda fanet som försökte kändes det som. Sedan var det ett gäng i framfronten såklart med flaggor, bra intiativ av dem tycker jag. I Globen är det större tryck, tyckte Friends var alldeles för brett och ojämnt i arkitekturen. Globen är också stort men det är mera ihoptryckt vilket ökar trycket och känslan av gemensamhet.
Publiken verkar vara trist nu för tiden på alla konserter (jag varit på). Folk står med en halvmeter mellan sig. Förr var det ett enda kötthav som hoppade.
Citera
2017-05-08, 20:40
Medlem
MajorTomsAJunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Publiken verkar vara trist nu för tiden på alla konserter (jag varit på). Folk står med en halvmeter mellan sig. Förr var det ett enda kötthav som hoppade.

Ja folk är som robotar nuförtiden. Undrar om det kommer vara roligare i Tyskland, de är större där än i Sverige.
Citera
2017-05-08, 23:20
Medlem
Hirvis avatar
Citat:

Jag har också sett Kent live, hände typ inget under konserten, går inte ens att jämföra med Depeche Mode. DM är miljarder gånger bättre.
Förlåt jag uttryckte mig fel, jag menade ljusshow.
Gahan är originalet, så även om jag älskar Kent mer, så är jag ju ingen idiot. Gahan har en unik aura, han lyckas vara sexig på riktigt. Det är inte Jocke Berg.
Men jag blev besviken på ljuset och allt runt, jag trodde att den typen av show skulle vara DM's trumfkort.
Citera
2017-05-08, 23:30
Medlem
Geomeisters avatar
Hur hög var medelåldern på konserten? Det känns spontant som att det var MÅNGA 35-50 åringar på plats. Stämmer det?

Folk som inte direkt har något behov av att sjunga med till varje låt eller "fucka ur". Jag är inget större fan till Håkan Hellström, men att se hans konserter på TV och många jag varit på med äldre band är som dag och natt i publiken. Åldern är hälften eller en tredjedel på Håkan Hellström, draget är nästan konstant, betydligt fler som sjunger med osv.

Många äldre agerar annorlunda av naturliga skäl, men samtidigt kan jag tycka att dom kan väl släppa oss bara för någon timme eller två? Många går på exempelvis Depeche Mode eller Rolling Stones av nostalgiska anledningar. Dom vill höra Everything Counts och Personal Jesus. Skiter fullständigt i senaste 2-3-4-5 skivorna, men är det inte roligare om det är bra drag igenom hela konserten? Att se ett Depeche Mode som ger järnet, men bara möts av halvdan respons av publiken blir aldrig en 5 / 5-konsert. Även om nu bandet faktiskt hade förtjänat det.

Vågar inte folk gå emot massan och "rocka loss" när någon mindre känd låt dyker upp? Depeche Modes Ultra, Exciter, Playing the Angel, Sounds of the Universe och Delta Machine har väl ändå sålt i relativt bra mängder? Jag har svårt och se att samtliga varit kommersiella floppar. Jag tycker helt enkelt man kan försöka liva upp stämningen lite även om det inte är en favoritlåt som spelas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in