2017-05-08, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Om föräldrarna kunnat bekräfta att dom vid det tillfället hört något om en 4-årig kompis som är död, skadad, liggande vid sjö eller liknande, varför sprang dom inte omedelbart till Kevins undsättning?

för de trodde honom inte och hade bråttom till fisket.
Citera
Medlem
Pantone297Cs avatar
Bröderna ska alltså inte varit på plats, när Kevin mördades...
Bara i Sverige, bara i Sverige...
Citera
Medlem
HotBrunettes avatar
De nya iakttagelserna är förmodligen att det inte finns DNA som binder dem.
Därför kan de bli frikända i en modern rättegång.

Dock tror jag att barnen har gjort det eftersom, en av pojkarna sprang hem till pappan och rita upp på papper hur Kevin låg död direkt efter Kevin mördats. Pappan skall då ha avfärdat det hela av ren stress, de skulle iväg och knöglat ihop pappret och kastat. Inget jag sitter och hittar på detta står i protokollet.
Citera
2017-05-08, 19:41
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
kan vara vilka skitsaker som helst, nu när drevet går har han ju inget val när RÅ gör hands-off. Lär ju inte vara någon het potatis att öppna ett fall som alla vet är olösligt. Palme 2. kan ta flera år det här. Han måste ju ha några argument och då vill han givetvis säga att de "tänkt själva också". det är mycket lättare att granska fallet med öppen FU, än med stängd. exv, hur går du till rikskrim och begär resurser för en stängd FU? lär nog bli nej då, nu har han ju fått resurser men det är också han som sitter med bastarden i famnen...inget karriärsdanande.
Om bröderna inte ens varit på mordplatsen är det svårt att kalla det skitsak IMO...
Citera
2017-05-08, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotBrunette

Dock tror jag att barnen har gjort det eftersom, en av pojkarna sprang hem till pappan och rita upp på papper hur Kevin låg död direkt efter Kevin mördats. Pappan skall då ha avfärdat det hela av ren stress, de skulle iväg och knöglat ihop pappret och kastat. Inget jag sitter och hittar på detta står i protokollet.
Exakt! Men ordagrant vad pojken sade vet man väl inte säkert, t.ex. om han verkligen sade att Kevin slutade andas efter att de busbråkat. Däremot helt säkerställt att han berättat och ritat att Kevin låg livlös där ute.
Citera
2017-05-08, 19:42
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Nej jag har inte hört det från någon av pojkarna, det var någon i tråden som skrev det. Men OM den äldre verkligen sade så när han skulle förklara för pappan och när han ritade sin teckning, så är det ganska klart vad som hände tycker jag. Men att pojken/pojkarna försökte förklara för pappan vad de sett anser jag klart. Det är därför pappan senare kontaktar polisen, för att han förstår att pojkarna sett NÅGOT som har med Kevin att göra.

Förutom att detta "vittnesmål" från barnet kommer flera veckor efter dödsfallet (när miljarder spännande rykten florerar i byn) och barnen fabulerar ihop ett flertal olika berättelser i en massa olika polisförhör.
"Vittnesmålet" i sig är dessutom en dramatisk konstruktion av sammanfattningsförfattaren som kan vara baserat på delar av flera olika utsagor eller ett jakande svar på förhörsledarens ledande fråga.
Citera
2017-05-08, 19:43
Medlem
Citat:
Förutom att detta "vittnesmål" från barnet kommer flera veckor efter dödsfallet (när miljarder spännande rykten florerar i byn) och barnen fabulerar ihop ett flertal olika berättelser i en massa olika polisförhör.
"Vittnesmålet" i sig är dessutom en dramatisk konstruktion av sammanfattningsförfattaren som kan vara baserat på delar av flera olika utsagor eller ett jakande svar på förhörsledarens ledande fråga.
Jag menar det pojken berättade och ritade till sin pappa samma kväll som Kevin dog!
Citera
2017-05-08, 19:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Det kan lika gärna vara förklaringen till hur det gick till.
Citera
2017-05-08, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HotBrunette

precis. det kommer de inte undan, hur mycket än någon polare försöker att ge alibi. Tror att DJ kände hur tunn del 1 var så nu måste han försöka läcka enskildheter om andra vittnen för att försöka få bort bröderna från brottsplatsen, det är så det gäller att hålla drevet kokande.... håller inte, tyvärr, vi ser honom.
Citera
2017-05-08, 19:47
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det kan lika gärna vara förklaringen till hur det gick till.
Eller så kan det vara en sanning som han tror förhöraren vill höra...särskilt nu med uppgifterna att ingen av bröderna var på platsen när mordet skedde.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Bröderna ska alltså inte varit på plats, när Kevin mördades...
Bara i Sverige, bara i Sverige...

tyvärr, alla uppgifter talar för att de såg kroppen, oavsett om en polare försöker täcka upp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Exakt! Men ordagrant vad pojken sade vet man väl inte säkert, t.ex. om han verkligen sade att Kevin slutade andas efter att de busbråkat. Däremot helt säkerställt att han berättat och ritat att Kevin låg livlös där ute.

Är det helt säkerställt? Känner mig inte hundra på det.

Skulle tro att dokumentären går igenom allt sånt här nogrannt i detalj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in