2017-05-08, 14:50
Medlem
Hjälp med lagbygge

Tja boys har fastnat i mitt byggande av B-lag och vill ha tips / inspiration:

Sitter på Tif Benteke, Sif Can som är ett måste att ha med.

Utöver det: Dembele Tottenham, Bailly, Balde diao orange, Doug Costa, Renato sanchez, piszcek, koulibaly + ca 30-35k Coins.

Öppen för vad som helst så länge Can + Benteke är med i elvan, tack på förhand!!!!
Citera
2017-05-08, 14:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Nyligen börjat med detta. Gör man bäst i att försöka skaffa en vettig startelva snabbt, eller är det smartare att ligga kvar på en lägre nivå ett tag och bredda truppen istället? Tänker med tanke på dessa jävla "kontrakt" spelarna har, och att consumables för att förlänga kontrakten verkar vara olika beroende på brons/silver/guld.

Skaffa två hyggliga, billiga elvor som du kör varannan match med. Då sparar du in på fitnesskort. Gällande kontraktskort beror det på hur mycket du spelar. Jag kör själv 5-20 matcher per vecka, och att lösa Squad Building Challenges gör att mitt inflöde av kontraktskort är större än vad jag förbrukar. Har för tillfället 342 st guld-rare kontrakt och 542 non-rare som jag aldrig kommer orka sälja...

Skaffa även managers så att du får 50% bonus från kontraktskort, det har man snabbt igen.
Citera
2017-05-08, 16:15
Medlem
Vilka spelare och uppställningar är ni tröttast på att möta?

Själv börjar jag få gallfeber på att varannan spelare kör med Butland-Walker-Baily-Smalling-Shaw och den där jävla Sadio Mané på kanten! Han har typ 99 i pace och blir fan ta mig aldrig trött! Springer som en hyena i full fart i 90+ minuter och är tydligen trots sin dvärglängd stark som en jävla oxe, puttar bort både Chiellini och Bonucci i samma svep som om de vore skolflickor! Blir fan tokig
Citera
2017-05-08, 18:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Kooooom igen Europa-MM kl 19! Pappa vill ha 6-8k st för sina Bernardo Silva!
Citera
2017-05-08, 19:00
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Skaffa två hyggliga, billiga elvor som du kör varannan match med. Då sparar du in på fitnesskort. Gällande kontraktskort beror det på hur mycket du spelar. Jag kör själv 5-20 matcher per vecka, och att lösa Squad Building Challenges gör att mitt inflöde av kontraktskort är större än vad jag förbrukar. Har för tillfället 342 st guld-rare kontrakt och 542 non-rare som jag aldrig kommer orka sälja...

Skaffa även managers så att du får 50% bonus från kontraktskort, det har man snabbt igen.

Tack för tipsen. Har skaffat en andra elva nu. Den har bara 77 chemistry för närvarande, men det får man väl leva med som noob. Har 100 på förstaelvan iaf.

Öppnade ett Gold Pack och fick ett specialkort för Halil Altintop. Har inte lärt mig vad alla olika specialkort är för ena än så länge, men tror det är ett In Form-kort? Svart & gult. Använder mig inte ens av positionen han spelar på, antar att är värt att sälja då? Att döma av vad likadana kort går för på transfermarknaden verkar man få drygt 10k för det kortet, vilket vore en jävla massa för mig.
Citera
2017-05-08, 19:09
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Tack för tipsen. Har skaffat en andra elva nu. Den har bara 77 chemistry för närvarande, men det får man väl leva med som noob. Har 100 på förstaelvan iaf.

Öppnade ett Gold Pack och fick ett specialkort för Halil Altintop. Har inte lärt mig vad alla olika specialkort är för ena än så länge, men tror det är ett In Form-kort? Svart & gult. Använder mig inte ens av positionen han spelar på, antar att är värt att sälja då? Att döma av vad likadana kort går för på transfermarknaden verkar man få drygt 10k för det kortet, vilket vore en jävla massa för mig.

Jag hade sålt, går att köpa ett helt lag som är mer än spelbart för ~10k.

Har du tänkt tradea så går det, när man har så få coins, att köpa silverspelare på bud för 150 coins och sälja för ~400 och uppåt i alla ligor typ. Är lite segt i längden - men enkelt och riskfritt.
Citera
2017-05-08, 19:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Du får ca 12k för kortet. Kolla gärna www.futbin.com för lägsta pris på spelare. Han kommer troligen öka en del men ganska lite, så i dina skor hade jag sålt direkt och förbättrat lagen. Du får ca 10k för att discarda kortet, därav ligger det så högt fastän nästan ingen vill spela med det.

Just nu ligger 83-84-ratade kort lite högt pga en aktiv Sbc. Men spelare som Clyne, Bellerin, Rose, Zouma, Musa osv går att få hyggligt billigt. Beroende på vilken liga du spelar.

För övrigt är det ganska dåligt ekonomiskt att öppna paket som du köper via coins eller FIFA points. Du kommer ytterst sällan gå plus på det. Det är som att investera i trisslotter, det kan gå - men mest troligt så är det pengar i sjön.
Citera
2017-05-08, 19:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Kooooom igen Europa-MM kl 19! Pappa vill ha 6-8k st för sina Bernardo Silva!

Antiklimax....

Sen PoTY-Sbc kom har det kommit följande sbcer:

2xMM
82+ och 84+ TOTW repeatable

Fyra sbcer på två veckor typ? Måste vara lägsta Sbc-tempot sen spelet släpptes? Snart byter jag spel...
Citera
2017-05-08, 19:25
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Antiklimax....

Sen PoTY-Sbc kom har det kommit följande sbcer:

2xMM
82+ och 84+ TOTW repeatable

Fyra sbcer på två veckor typ? Måste vara lägsta Sbc-tempot sen spelet släpptes? Snart byter jag spel...

Du får kanske hålla dig tills fredag ;-)

https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/news/2017/fut-17-tots?utm_campaign=fifa17_hd_ww_ic_soco_twt_tots-tw-080517&utm_source=twitter&utm_medium=social&cid=31 481&ts=1494264513330

Själv är orken nära på att sina nu asså.. Lirade en match nyss.. Ledning 1-0.. Släpper in mål på kontring på hörna.. Tar ledning 2-1.. 2-2 efter kontring hörna. Tar ledning till 4-2 i 80e.. Sen(!) har min motståndare 3 avslut till på matchen och vinner med 5-4 efter två mål på tilläggstid.. Så nu lär jag väl ramla ur Div.1.. Igen -_-
Citera
2017-05-08, 19:55
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Jag hade sålt, går att köpa ett helt lag som är mer än spelbart för ~10k.

Har du tänkt tradea så går det, när man har så få coins, att köpa silverspelare på bud för 150 coins och sälja för ~400 och uppåt i alla ligor typ. Är lite segt i längden - men enkelt och riskfritt.

Citat:
Du får ca 12k för kortet. Kolla gärna www.futbin.com för lägsta pris på spelare. Han kommer troligen öka en del men ganska lite, så i dina skor hade jag sålt direkt och förbättrat lagen. Du får ca 10k för att discarda kortet, därav ligger det så högt fastän nästan ingen vill spela med det.

Just nu ligger 83-84-ratade kort lite högt pga en aktiv Sbc. Men spelare som Clyne, Bellerin, Rose, Zouma, Musa osv går att få hyggligt billigt. Beroende på vilken liga du spelar.

För övrigt är det ganska dåligt ekonomiskt att öppna paket som du köper via coins eller FIFA points. Du kommer ytterst sällan gå plus på det. Det är som att investera i trisslotter, det kan gå - men mest troligt så är det pengar i sjön.

Gjorde som ni föreslog och skickade ut honom. Liggande bud på 11 250 för närvarande. Futbin verkade användbart också, danke.

Ja jo, jag kände på mig att packs inte var särskilt prisvärda, men nu i början hade jag ju bara en massa bronslirare så jag tänkte att om man knappt har ett kort i guldklassen bör ett gold pack vara värt.

Nu blir det dock inga fler sådana köp.
Citera
2017-05-08, 20:03
Medlem
Känns som om det kanske är läge att sälja av lagen direkt nu? (Var väl läge för längesen egentligen....) Började lägga ut för lite överpriser i helgen, fått sålt en handfull spelare. Ser att en del av mina spelare redan gått ner 10-20k sedan TOTS annonserades ut. Lär väl fortsätta gå nedåt fram tills fredag va?
Citera
2017-05-08, 20:24
Medlem
Och där spelade jag sista FUT-matchen i år. När det är sådan delay att motståndaren kan glida igenom ett helt lag, spelare efter spelare flyttar sig för "sent" så är det något allvarligt fel på servrarna. Har 100 mbit i upp- och nedladdning, i Head2Head(där jag sällan förlorar i division 1) flyter spelet på som om man spelade offline. Men i fut laggar det i exakt varje match. Det går varken få igång ett snabbt anfallsspel eller tajma tacklingar. Varje spelare tar en extra-touch.

Någon som spelat FUT under hela året och kan säga om det är normalt med denna delay, går det upp och ner eller?

Ska sälja av laget nu och sälja coinsen. Slog nyss sönder min första kontroll, brukar sällan bli förbannad.
Senast redigerad av No6 2017-05-08 kl. 20:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in