Citat:
Stog upp? Erika klöste wilma över magen när wilma ville fråga om något...erika blev arg för att hon blev störd när hon läste...såg märkena o erika gömde sig i bilen...skämdes. Polisen vet om detta!
Erika stod upp för A:s lillasyster -- och jo, det är mycket lättare att protestera när det gäller andra än när det gäller en själv.
Dessutom handlar det om ETT frustrationsutbrott -- hur många hade mamman och Alex på den tiden?
Hans mamma berättar:
HP – Eh Ja vi kan säg så här att dom åkte ut med huvet före.
FL – Mm.
HP – Ja.
FL – Berätta om det.
HP – Då fick jag nock.
FL – Mm.
HP – Asså va som hände från början det va nånting att Wilma höll på o tjata.
FL – Mm
HP – Asså hon hade tjatat i timmar.
FL – Mm.
HP – O till slut så blev jag arg på henne o mena på att nu är det bra.
FL – Mm
HP – Nu lägger du ner.
FL – Mm
HP – O då kommer Erika o ska lägga sig i o menar ah men vi kan göra det som hon har tjatat
om i flera timmar…
FL – Mm
HP - …jag har sagt nej till. O då tyckte jag liksom att varför lägga sig i när jag säger nej.
FL – Mm.
HP – Jag menar det är min dotter.
FL – Mm
HP – Det är jag som bestämmer.
FL – Mm.
HP – O då hade hon o Alexander gått ut på balkongen o sen hade det väl bltt nåt tjafs bla bla
bla.
FL – Mm
HP – O Wilma hade hört det här.
FL – Mm
HP – Så Wilma kom ut till mig o sa mamma nu sitter dom på balkongen o bråkar. O då bara ,
då fick jag nobk.
FL – Mm.
HP – O då sa jag till dom att nu är det bra.
FL – Mm.
HP – Jag kan, jag kan väl inte slänga ut Alexander. Han är min son.
FL – Mm
HP – Ja. Men eh henne kunde jag slänga ut.
[...]
HP – O jag kan säg att jag va ju inte mycket finare i munnen än va hon va. Men det
eskalerade så hemskt mycket så till slut så ringde grannarna polisen. O när det ringde på
dörren så sa Wilma, mamma äntligen nu kommer dom. Där står hon mitt i allt detta.
Erika tar alltså ställning för Wilma - det leder till bråk, Erika och Alexander går ut på balkongen och grälar .. och vad gör "lilla mamma då"?
FL – Eh, hur v a Alexander när allt detta sker mellan dig o Erika?
HP – Han va, han försökte hålla, när vi inte lyssnade när han försökte få fram nånting…
FL – Mm
HP - …o vi inte lyssnade då höjde han ju rösten o blev liksom aghr o jag menar han är ju
dock en kille o dom har mycket grövre röst än va vi har. Så han hördes ju i hela Kristianstad.
FL – Mm.
HP – Men eh han försökte väl mest hålla så att v i inte slog ihjäl varnadra.
FL – Mm
HP – Jag o Erika då.
FL – Mm. Var, va det på det viset att ni liksom kom nära varandra, du o Erika?
HP – Aa för då när vi började diskutera så satt hon o höll på med sin mobil. Så jag gick bara
fram o tog mobilen från henne. Jag mena på att ska vi diskutera det här så sitter du inte o
håller på med din mobil. O då tog det hus i helsike.
Det sista .. men "oj" vad konstigt .. Hur hade du reagerat om någon slitit mobilen ur händerna på dig?
Om du sitter i din mobil och någon står och gabbar på dig .. vem är då aggressor?
Erika går in och förstör på toaletten -- hur är det mer aggressivt än när Alex slänger saker, slår nävar i dörrar och väggar etc?
Dessutom handlar det om ETT frustrationsutbrott -- hur många hade mamman och Alex på den tiden?
Hans mamma berättar:
HP – Eh Ja vi kan säg så här att dom åkte ut med huvet före.
FL – Mm.
HP – Ja.
FL – Berätta om det.
HP – Då fick jag nock.
FL – Mm.
HP – Asså va som hände från början det va nånting att Wilma höll på o tjata.
FL – Mm
HP – Asså hon hade tjatat i timmar.
FL – Mm.
HP – O till slut så blev jag arg på henne o mena på att nu är det bra.
FL – Mm
HP – Nu lägger du ner.
FL – Mm
HP – O då kommer Erika o ska lägga sig i o menar ah men vi kan göra det som hon har tjatat
om i flera timmar…
FL – Mm
HP - …jag har sagt nej till. O då tyckte jag liksom att varför lägga sig i när jag säger nej.
FL – Mm.
HP – Jag menar det är min dotter.
FL – Mm
HP – Det är jag som bestämmer.
FL – Mm.
HP – O då hade hon o Alexander gått ut på balkongen o sen hade det väl bltt nåt tjafs bla bla
bla.
FL – Mm
HP – O Wilma hade hört det här.
FL – Mm
HP – Så Wilma kom ut till mig o sa mamma nu sitter dom på balkongen o bråkar. O då bara ,
då fick jag nobk.
FL – Mm.
HP – O då sa jag till dom att nu är det bra.
FL – Mm.
HP – Jag kan, jag kan väl inte slänga ut Alexander. Han är min son.
FL – Mm
HP – Ja. Men eh henne kunde jag slänga ut.
[...]
HP – O jag kan säg att jag va ju inte mycket finare i munnen än va hon va. Men det
eskalerade så hemskt mycket så till slut så ringde grannarna polisen. O när det ringde på
dörren så sa Wilma, mamma äntligen nu kommer dom. Där står hon mitt i allt detta.
Erika tar alltså ställning för Wilma - det leder till bråk, Erika och Alexander går ut på balkongen och grälar .. och vad gör "lilla mamma då"?
FL – Eh, hur v a Alexander när allt detta sker mellan dig o Erika?
HP – Han va, han försökte hålla, när vi inte lyssnade när han försökte få fram nånting…
FL – Mm
HP - …o vi inte lyssnade då höjde han ju rösten o blev liksom aghr o jag menar han är ju
dock en kille o dom har mycket grövre röst än va vi har. Så han hördes ju i hela Kristianstad.
FL – Mm.
HP – Men eh han försökte väl mest hålla så att v i inte slog ihjäl varnadra.
FL – Mm
HP – Jag o Erika då.
FL – Mm. Var, va det på det viset att ni liksom kom nära varandra, du o Erika?
HP – Aa för då när vi började diskutera så satt hon o höll på med sin mobil. Så jag gick bara
fram o tog mobilen från henne. Jag mena på att ska vi diskutera det här så sitter du inte o
håller på med din mobil. O då tog det hus i helsike.
Det sista .. men "oj" vad konstigt .. Hur hade du reagerat om någon slitit mobilen ur händerna på dig?
Om du sitter i din mobil och någon står och gabbar på dig .. vem är då aggressor?
Erika går in och förstör på toaletten -- hur är det mer aggressivt än när Alex slänger saker, slår nävar i dörrar och väggar etc?