2017-05-08, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Var hittar jag uppgifter om detta förhör av föräldrarna?

I FUP.
Citera
2017-05-08, 17:04
Medlem
BoISarens avatar
Vi flyttar tillbaka tråden till Kriminalhistoria då den hör bättre hemma där

Aktuella brott och kriminalfall --> Kriminalhistoria
/Moderator
Citera
2017-05-08, 17:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
ahhh....att de skulle planerat det redan innan de gick ut för att leka med K?

Nej, någon planering tror jag inte att det finns stöd för. Men likväl handlade det om en medveten försköning av det tänkta händelseförloppet. Det var enligt utredarna ingen lek som gick snett. Det är där som den ”vita” lögnen kom in.

Du får väga in hur stämning var på orten vid tiden då de valde att inte berätta hela ”sanningen”.
Citera
2017-05-08, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej, någon planering tror jag inte att det finns stöd för. Men likväl handlade det om en medveten försköning av det tänkta händelseförloppet. Det var enligt utredarna ingen lek som gick snett. Det är där som den ”vita” lögnen kom in.

Du får väga in hur stämning var på orten vid tiden då de valde att inte berätta hela ”sanningen”.

Frågon är då när och hur de bestämde sig för att döda honom. om man nu vill diskriminera mellan mord och dråp.
Citera
2017-05-08, 17:12
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Var hittar jag uppgifter om detta förhör av föräldrarna?

Finns inga uppgifter, bara den där summariska dramatiserade versionen i pdf:en.
Citera
2017-05-08, 17:14
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Frågon är då när och hur de bestämde sig för att döda honom. om man nu vill diskriminera mellan mord och dråp.

Om ni nu nödvändigtvis ska sitta och spekulera i det orimliga att en femåring och en sjuåring planerar en sådan här händelse kan ni väl iallafall belägga det. Vad yrar ni om? Var påstås det att detta varit planerat?
Senast redigerad av bpjan 2017-05-08 kl. 17:16.
Citera
2017-05-08, 17:17
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Var påstår utredarna detta?
Citera
2017-05-08, 17:18
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
I FUP.

Har du läst FUP och kan bekräfta detta?
Citera
2017-05-08, 17:22
Bannlyst
Citat:
Har du läst FUP och kan bekräfta detta?

Nej, men det gäller ju alla andra uppgifter också. De där uppgifterna är väldigt detaljerade och måste kommit från föräldrarna i första hand så det finns ingen anledning att misstro dem. DN som har FU har inte påstått någonstans att sakförhållandena skulle vara fel, bara tolkningen av förhören. samma med DJ.
Citera
2017-05-08, 17:25
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Nej, men det gäller ju alla andra uppgifter också. De där uppgifterna är väldigt detaljerade och måste kommit från föräldrarna i första hand så det finns ingen anledning att misstro dem. DN som har FU har inte påstått någonstans att sakförhållandena skulle vara fel, bara tolkningen av förhören. samma med DJ.

Det fanns inga skäl att misstro barnens "glasklara erkännande" innan DN/SVTs granskning heller.
Citera
2017-05-08, 17:26
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:

Baserat på formuleringarna i summeringen håller jag det långt troligare att dessa uppgifter kommer från barnen och inte föräldrarna, men i brist på FUP kan både du och jag bara spekulera.

Hela det här fallet verkar hänga på en femårings fria fantasier.
Citera
2017-05-08, 17:29
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Baserat på formuleringarna i summeringen håller jag det långt troligare att dessa uppgifter kommer från barnen och inte föräldrarna, men i brist på FUP kan både du och jag bara spekulera.

Hela det här fallet verkar hänga på en femårings fria fantasier.
Dina inlägg tillför verkligen ingenting. Kan du inte sätta dig in i saken litet grann innan du börjar skriva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in