2017-05-08, 07:53
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Stämmer det att man måste ha silverspelare i WL om två veckor?
Hoppas innerligt det.
Citera
2017-05-08, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Hoppas innerligt det.

Vet inte om det är därför med jag köpte Klostermann för 1400 igår kväll när jag hörde att det kanske skulle vara så. Nu kostar han helt plötsligt 5500.
Citera
2017-05-08, 09:18
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nu blir det lite gnäll-inlägg.

Just nu har jag ingenting att göra i FUT.

Den enda SBC jag har att göra är La Liga. Har Atletico, Real och Barca kvar. Hade tänkt spara den till TOTS då det inte är någon brådska att få in SBC Suarez + packen man får som reward ska öppnas under TOTS. Pga repeatable SBC så har dock priserna på 83-85-lirarna stuckit iväg en bit, så de kommer ligga högt ända till sista juni... blä. Kanske bara 50k eller så det handlar om, men svider att köpa när kort är på en hype. Går emot sunt ekonomiskt tänkande.

SBC Kante och SBC Alli ser otroligt najs ut men de tänker jag nog inte lösa. Inte värt att lägga 1,5 miljoner på untradable kort, när jag kan köpa deras marginellt sämre TOTS (skulle tro båda får 89-90) för mindre pengar än så om några veckor + sälja vidare om jag vill byta bort dem. Jag misstänker att det finns en liten risk att EA skiter på er som köpt korten och låter TOTS Alli och TOTS Kante få samma overall eller rentav bättre än POTS-korten... då har ni visserligen fått ha korten en tid när ingen annan haft dem, men resten av spelet har ni miljoner låsta i kort ni inte kan göra er av med.

Lite sugen på att investera i POTM ändå. Det är ett så öppet race att inget kort stuckit iväg rejält. Om man utgår från att det kommer krävas ett specialkort av den spelare som vinner så ligger några ändå hyfsat billigt. Bailly, Hazard, Benteke, Eriksen har alla specialkort som inte hypats överdrivet. Några 10k per kort de kommer droppa om de inte vinner. Tippar man gör vinst ändå ifall ett kort krävs. Faran är väl dock ifall typ Heung Min Son vinner (vars specialkort är alldeles för dyra), då gör man 50-100k förlust tippar jag. Investera i PL IF hade varit en idé, men de ligger ju redan högt pga POTS-korten. Frågan är ifall POTM kommer på fredag eller om 2v. Röstningen fortfarande öppen på premierleague.com, kom i fredags om jag förstår det rätt.

Så kort sagt, lite att göra just nu. Inga bra affärsmöjligheter, inga nya SBC... bara väntan. Segt som fan!

I feel your pain ;-) Har för första gången sen i september inte 100 kort listade snudd på varje timme! Typ 40~ som dessutom är listade till överpris som jag inte orkar korrigera.

Lägger inte ens om mina auktioner om jag skulle vakna på natten längre(!).

Saknar nån slags spelläge som är kul, men inte lika massivt som WL.

Ang. POTY-Kanté så är det utan tvekan ett bra kort. Men jag tycker nog inte att det är värt en halv miljon i upgrade över kortet jag hade. Men den blir kul att spara i Generations!

Sen vet man inte. Tog 35 matcher innan jag lyckades göra mål med SBC-Luiz. Och nu har jag gjort 6 mål med honom dom senaste 8 matcherna! Så Kanté kanske blir magisk när jag lärt mig använda honom ordentligt.
Citera
2017-05-08, 10:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
I feel your pain ;-) Har för första gången sen i september inte 100 kort listade snudd på varje timme! Typ 40~ som dessutom är listade till överpris som jag inte orkar korrigera.

Lägger inte ens om mina auktioner om jag skulle vakna på natten längre(!).

Bara det sista där, ett allvarligt tecken på att man inte bryr sig längre. Att vakna och bara somna om utan relist, det är illa!

Nej men det är som jag varit inne på tidigare. Vi närmar oss upploppet, nu borde EA strössla på med grejer, inte sänka tempot. Alltid lite antiklimax att kolla SBC kl 19 och se att - nej, det hände inget idag heller.

Citat:
Saknar nån slags spelläge som är kul, men inte lika massivt som WL.

Samma här. Divisionsspel, då måste jag iaf vara på topp - vill inte åka ur divisionen för att jag har en dålig dag. Har faktiskt kört daily tournament några gånger trots att jag vet att jag inte kommer kunna spela WL - bara för att en förlust där inte gör något, men det finns en morot i segern.

Citat:
Ang. POTY-Kanté så är det utan tvekan ett bra kort. Men jag tycker nog inte att det är värt en halv miljon i upgrade över kortet jag hade. Men den blir kul att spara i Generations!

Sen vet man inte. Tog 35 matcher innan jag lyckades göra mål med SBC-Luiz. Och nu har jag gjort 6 mål med honom dom senaste 8 matcherna! Så Kanté kanske blir magisk när jag lärt mig använda honom ordentligt.

Hur roefknullad kommer du känna dig om TOTS-kortet får samma stats och kostar 500k på marknaden när det släpps?

Jag hoppas på någon form av TOTS-SBC där man kan byta in alla untradable blå kort man samlat ihop. SBC McCormack, Griffiths, De Jong och Smolov osv väntar fortfarande på att göra debut i min klubb, om man säger så.
Citera
2017-05-08, 10:36
Medlem
Raxies avatar
Citat:

Hur roefknullad kommer du känna dig om TOTS-kortet får samma stats och kostar 500k på marknaden när det släpps?

Jag hoppas på någon form av TOTS-SBC där man kan byta in alla untradable blå kort man samlat ihop. SBC McCormack, Griffiths, De Jong och Smolov osv väntar fortfarande på att göra debut i min klubb, om man säger så.

Den föregående är ju bara att svälja och säga tack. Höll på att gå i den fällan med Zlatans POTM men ångrade mig, så har väl en innestående där!

Men tycker gott TOTS-Kante kan ranka 91 iaf, skadar inte EA att vara liite snälla iaf!

Isåfall är det värre med den andra! ;-) Eftersom jag slängde in alla mina utom Suarez, Lewa & Giovinco i SBC:erna för att få Kanté!

Men det äe smällar man får ta isåfall, för jag tycker nog det är rimligt att ha lite SBC:er i slutet som kräver SBC-spelare.

Känns dock som att det blir under sommaren för att hålla liv i spelet efter TOTS isåfall.
Citera
2017-05-08, 10:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Isåfall är det värre med den andra! ;-) Eftersom jag slängde in alla mina utom Suarez, Lewa & Giovinco i SBC:erna för att få Kanté!

Hur lyckades du få in de blå korten i POTY Kante? Är väl mest IF-kort som krävs? Körde du blå kort fast du inte behövde, dvs du körde typ SBC Smolov (84) när du lika gärna kunde kört Xhaka NIF för 2-3k?

Jag sparar nog helst de blå korten till SBC som kräver specialkort för att få ut max av dem.

Jag vaskade SBC Kane för ett Mega Pack jag - eftersom jag har POTM Kane (91) kändes det vettigt: https://www.futbin.com/squad-building-challenge/ea/726/Dele%20Alli
Citera
2017-05-08, 10:55
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Hur lyckades du få in de blå korten i POTY Kante? Är väl mest IF-kort som krävs? Körde du blå kort fast du inte behövde, dvs du körde typ SBC Smolov (84) när du lika gärna kunde kört Xhaka NIF för 2-3k?

Jag sparar nog helst de blå korten till SBC som kräver specialkort för att få ut max av dem.

Jag vaskade SBC Kane för ett Mega Pack jag - eftersom jag har POTM Kane (91) kändes det vettigt: https://www.futbin.com/squad-building-challenge/ea/726/Dele%20Alli

Yepp, precis så. Tror 84-korten låg runt ~4k när jag gjorde det. Tror jag "sparade" 45-50k totalt. Absolut inte värt det, men suttit och retat mig på att jag inte kunnat använda Al Soma (som ändå är ett helt ok kort) utan att bygga ett helt jäkla lag runt honom i flera månader. Var nästan befriande att bli av med dom.

Men borde nog sparat dom. Dom kom väl till pass i t.ex. Luiz-SBCn när jag slängde in tre av dom som "special"-kort.
Citera
2017-05-08, 11:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Yepp, precis så. Tror 84-korten låg runt ~4k när jag gjorde det. Tror jag "sparade" 45-50k totalt. Absolut inte värt det, men suttit och retat mig på att jag inte kunnat använda Al Soma (som ändå är ett helt ok kort) utan att bygga ett helt jäkla lag runt honom i flera månader. Var nästan befriande att bli av med dom.

Men borde nog sparat dom. Dom kom väl till pass i t.ex. Luiz-SBCn när jag slängde in tre av dom som "special"-kort.

Ok, då är jag med. Jo, det skulle kännas bittert att bränna dem på SBCer där det duger med NIF-kort, och sen kommer det en TOTS SBC som jag vill göra som kräver 11 specialkort med overall req på 85. Men jag håller med om att de blåa kortens blotta existens i klubben är en nagel i ögat, det är kort man pröjsat för som aldrig kommer användas.

Jag är fortfarande orolig att jag vaskade mitt SBC Kane-kort för billigt med 35k pack... men tiden får utvisa. Jag har ju inte öppnat packet än, kanske gömmer sig TOTS Ronaldo i det?

(Om jag någonsin packar ett specialkort med Messi eller Ronaldo kommer jag först bli glad. Sen kommer jag bli sur - tippar chansen att packa dem är ungefär lika stor som att bli miljonär på lotto. Och jag blir hellre lottomiljonär än packar Ronaldo/Messi. Om jag nu ska sätta den där promille-chansen att vinna något, vinner jag hellre pengar än ett ovanligt kort i FUT).
Citera
2017-05-08, 11:55
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Vet inte om det är därför med jag köpte Klostermann för 1400 igår kväll när jag hörde att det kanske skulle vara så. Nu kostar han helt plötsligt 5500.

Har inte hört något om det, men det skulle vart kul då jag har ett fantastiskt silverlag redo sedan länge.
Kör du ett tyskt alltså, hur ser det ut?
Citera
2017-05-08, 11:56
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:

Oj oj !! där gjorde du en kraftig förlust affär på ca 150K ..inte det smartaste att göra väldigt ivrigt val av frys.

https://www.google.se/search?q=stor+frys&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0 ahUKEwjj4Km8g-DTAhUEOpoKHZHxA4gQ_AUIBigB&biw=1286&bih=650#tbm=is ch&q=stor+frysbox&imgrc=_uzMEuHezkUcZM:&spf=427
Citera
2017-05-08, 12:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Oj oj !! där gjorde du en kraftig förlust affär på ca 150K ..inte det smartaste att göra väldigt ivrigt val av frys.

Att byta in SBC Kane för ett megapack = förlust på 150k?

Så tänker inte jag. För det första löste jag SBC Kane mycket billigare än de 200k som står angivet på Futbin, då jag redan hade alla korten som krävdes. Lägg till alla paket man fick från BPL SBC, så blir det troligen knappt förlust alls. Plus, jag använder inte SBC Kane eftersom jag redan hade POTM Kane - alltså ligger kortet bara och skräpar i klubben, tillför ingenting.

Så, som jag ser det fick jag ett mega pack för ett kort i klubben som jag redan betalat för och som jag hade exakt 0 användning för.

Den potentiella faran i att ha bränt kortet för ett megapack, är ifall det kommer en SBC där ett specialkort med 87 overall hade behövts. Det finns bara 3 st 87-ratade SBC League kort än så länge och Kane är det sämsta av dem (SBC Jonas och SBC Lacazette håller jag högre). Det finns ju en risk att april månads POTM kräver specialkort från Spurs också, kanske kommer det gå att använda det där för bättre reward än megapack.

Men, jag tänkte fuck it - jag har en möjlighet att få ett megapack här och nu för ett kort som inte används - eller vänta och hoppas på något bättre. Ett megapack är inte fy skam, och vis av erfarenhet tycker jag man ska ta den profit man fått i handen istället för att inte få något alls.
Citera
2017-05-08, 14:42
Medlem
Korders avatar
Nyligen börjat med detta. Gör man bäst i att försöka skaffa en vettig startelva snabbt, eller är det smartare att ligga kvar på en lägre nivå ett tag och bredda truppen istället? Tänker med tanke på dessa jävla "kontrakt" spelarna har, och att consumables för att förlänga kontrakten verkar vara olika beroende på brons/silver/guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in