2017-05-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Lite spooky ändå att polisen smyger in i folks lägenheter och monterar upp kameror som i fallet med Jafar och Julia.

Buggade polisen deras lgh då de satt frihetsberövade?

Edit: tänker att det kanske eg var just av den anledningen som de plockades in för ett tag.
Senast redigerad av Rubar 2017-05-08 kl. 00:35.
Citera
2017-05-08, 00:33
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Okej!

Jag noterar i FUP att polisen i smyg monterat in kameror i Julia och Jafars lägenhet i februari detta året. I både kök och vardagsum monterar polisen i hemlighet upp kameror. Mikrofoner placeras även ut i lägenheten. Deras mobiler började avlyssnas i januari, även Davis mobil börjar avlyssnas i januari.

Det som förvånar mer är att polisen inleder hemlig avlyssning av Johanna redan i juli månad år 2015. Den avlyssningen fortsätter fram tills september 2015.

Om detta kan läsas på sidan 150 i Tilläggsprotokoll II https://minfil.org/f7P1Cebeb6/Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_2__2_.pdf
Ja djävlar, allt har sitt pris Enkom bilden ifrån detta pars " bröllop " i långtbortistan hade gett mej indikationer på nämnd spaning ( om jag varit i den ställningen ) Detta " stackars " par skulle sedan nedkomma med ett litet jesusbarn i Aman*a Bs stall eller
Citera
2017-05-08, 00:36
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Buggade polisen deras lgh:er då de satt frihetsberövade?
Nej, Jafar och Julia har väl aldrig varit frihetsberövade? Deras lägenhet övervakades med hemliga kameror och mikrofoner från och med februari.
Citera
2017-05-08, 00:41
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Orimligt och orimligt. Alternativet eter har varit uppe. Kloroform är väldigt svårt att få tag på, eter lättare men kanske inte utan att man lämnar spår efter sig.

Sedan tror jag att AP hade slagit ihjäl den som försökt.

Svårt men inte omöjligt
Tycker att det skulle vara mindre ögonbrynshöjande än det mesta som har med denna dysfunktionella familj att göra, om någon fått tag i det. Är dock inte alls kunnig i hur fort man räknas ut av det så om AP hade hunnit att försvara sig i en sådan situation låter jag vara osagt.

En fruktansvärd historia som , sjukt nog, blir värre och värre för varje mening jag läser så jag håller mina tummar blå för att det blir svar på alla frågor och att rätt personer får rätt straff inom kort.

Mitt skeva jag tackar för nagelbitande läsning dock
Citera
2017-05-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tror MR och GH mer eller mindre planlöst var ute och körde på diverse småvägar den 2 aug. - Den 3 aug var MH i Örebro. - Betr. "hemmet" så bör det ha varit ett annat datum som avses.
Ja, men två kompisar till honom infinner sig för att vittna om att GH befann sig i Örebro under mordkvällen.
Min fetning ovan
Låg trovärdighet om inga tekniska bevis finns. Finns kopplingar mellan släkterna Jafari, Rajabi och Hosini (Ghasem) ända till Iran som jag tolkar fejjan.

(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Senast redigerad av Refraktor 2017-05-08 kl. 00:45.
Citera
2017-05-08, 00:44
Medlem
Citat:
Nej, Jafar och Julia har väl aldrig varit frihetsberövade? Deras lägenhet övervakades med hemliga kameror och mikrofoner från och med februari.

Jomenvisst togs de in ett tag/anhölls? De grep ju 3 pers för inblandning efter att fallet hade tagits upp i Veckans Brott i feb, GW nämnde att det funnits 3 medhjälpare vid drunkningen.. Det var väl JJ, Julia och JB? Och de hade väl varit intagna även tidigare en sväng, el snurrar jag till det nu..
Citera
2017-05-08, 00:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tror att tvångsåtgärden 2015-07-31 – 2015-09-13 avser TEMSning, dvs att dom i efterhand från loggar i telefonsystemet kunnat plocka fram var JM har varit och rört sig, t.ex. i sommarstugan, troligen vid bryggan, osv.

Är Hök, dvs hemlig avlyssning av elektrisk kommunikation- sms osv.

Helt korrekt dock att över en temsning är gjord för 3-4 aug på Johannas telefon. Den motvisar vad Johanna säger om att hon var kvar i boningshuset 21-08. TEMSning visar att hon inte vart kvar i huset kl 21-08 utan har varit nere vid bryggan vid flera tillfällen, alt mobilen har det i alla fall.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-08 kl. 00:51.
Citera
2017-05-08, 00:46
Medlem
lasternassummas avatar
Sparsamt i media
Jag tycker det har varit sparsamt med "Arboga" i media sedan åtal väcktes. Är det för mycket att läsa? Jag kollade lite utanför vårt lands gränser och hittade Huvudstadsbladet i Helsingfors som ser ut att ha läst stora delar av FUP och även gjort en bra sammanställning, IMO.

Polisens hemliga avlyssnig avslöjar – mordmisstänkta Arbogakvinnan: "Vi måste neka"

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:1EhbbS2hWKAJ:https://www.hbl.fi/artikel/polisens-hemliga-avlyssnig-avslojar-mordmisstankta-arbogakvinnan-vi-maste-neka/+&cd=5&hl=en&ct=clnk&gl=se

Kanske vaknar intresset när rättegången sätter igång?

Citera
2017-05-08, 00:48
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Jomenvisst togs de in ett tag/anhölls? De grep ju 3 pers för inblandning efter att fallet hade tagits upp i Veckans Brott i feb, GW nämnde att det funnits 3 medhjälpare vid drunkningen.. Det var väl JJ, Julia och JB? Och de hade väl varit intagna även tidigare en sväng, el snurrar jag till det nu..
Jafar satt häktad runt 6 veckor Februari 2017 alt tidigt mars. David å Julia satt anhållna 72 timmar, eller nåt liknade tidsmässigt i samma veva.
Citera
2017-05-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Är Hök, dvs hemlig avlyssning av elektrisk kommunikation- sms osv.

Helt korrekt dock att över en temsning är gjord för 3-4 aug på Johannas telefon. Den motvisar vad Johanna säger om att hon var kvar i boningshuset 21-08. TEMSning visar att hon inte vart kvar i huset kl 21-08 utan har varit nere vid brygganvid flera tillfällen alt mobilen har det in alla fall.

Det här undrar jag lite över. Kan de verkligen triangulera på 50 m när? Kanske kan de mäta signalstyrkan och se om hon varit inomhus eller ute men så på metern när?
Citera
2017-05-08, 00:52
Medlem
Citat:

Kollade lite bak i tråden, råkade hitta eget inlägg om gripanden i februari: (15/2)

Citat:
Att få domstolsmedgivande för avlyssning är kanske (på gott o ont) inte det lättaste för polisen. Enl uppgift greps ju några personer tidigare vilka släpptes. Troligen de som nu åter har tagits in.
Kanske var syftet med det första gripet att få in så pass mkt 'misstankematerial' så att åkl hade på fötterna för att få tel-avlyssning beviljad.
Och kanske var syftet också att få 'fri lejd' till deras bostäder; säg att åkl även fick igenom en begäran om rumsavlyssning/buggning och det är det som nu har gett ordentligt napp. Speciellt efter Leffes uttalanden i VB.
Tänk bara tanken hur de spelas in i realtid då de i tv-soffan välter chipsskålen och i panik skriker rakt ut då detta med 'den försvunna bilen' och tre medhjälpare tas upp
Citera
2017-05-08, 00:52
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Kan mycket väl stämma, jag läste inget om fallet under en ganska lång period. Det har gått mig helt förbi i så fall. Det stämmer ju helt med tidsramen också (februari).

I Tilläggsprotokoll II del 1 kan man läsa att Aki polisanmälde Johanna redan 2014 för dödshot. Han uppgav då till polisen att hon hotat honom med att skicka personer som skulle hänga honom i ett träd. Med andra ord så hotade JM Aki med att de personer hon avsåg skicka på honom skulle arrangera ett självmord.

Sidan 40 - https://minfil.org/eeP1C2bdb9/Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in