2017-05-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
förtrogna och förtrogna. om de vet någonting och dessutom är skäligen misstänkta för inblandning vill de med största sannolikhet i första hand skydda sina egna liv.

Om de skulle plötsligt börja berätta saker skulle misstanktenivån mot dem öka till sannolika skäl, sen häktning, sen kanske fällande dom.

I första hand säger de inget för sitt eget befinnande. I andra hand pga johanna.

Helt rätt. Det är själva innebörden av hållhakar.
Citera
2017-05-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Kanske redan har avhandlats i denna tråd som jag missat men kloroform? Är det helt orimligt?

Orimligt och orimligt. Alternativet eter har varit uppe. Kloroform är väldigt svårt att få tag på, eter lättare men kanske inte utan att man lämnar spår efter sig.

Sedan tror jag att AP hade slagit ihjäl den som försökt.
Citera
2017-05-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är något schizofrent över Akis agerande. Är alla galna?

Enkelt om man bor med Johanna.

VEM skulle inte bli det?
Citera
2017-05-08, 00:12
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Marianne. Född runt 1960-64. Ca tio år yngre än AM.

Okej!

Jag noterar i FUP att polisen i smyg monterat in kameror i Julia och Jafars lägenhet i februari detta året. I både kök och vardagsum monterar polisen i hemlighet upp kameror. Mikrofoner placeras även ut i lägenheten. Deras mobiler började avlyssnas i januari, även Davis mobil börjar avlyssnas i januari.

Det som förvånar mer är att polisen inleder hemlig avlyssning av Johanna redan i juli månad år 2015. Den avlyssningen fortsätter fram tills september 2015.

Om detta kan läsas på sidan 150 i Tilläggsprotokoll II https://minfil.org/f7P1Cebeb6/Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_2__2_.pdf
Citera
2017-05-08, 00:12
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Särskilt när det var JMs pappa (som hon låtit mördas) var den som betalade det.

Julia är den av barnen som inte vill vittna mot Johanna.

Alla Jms 4 vuxna barnen står som vitten i åtalet. Dock vittnar Julia för att visa att hon och Jafar var hemma. Å Jafar vittnar att Julia var hemma å åt plankstek.
Citera
2017-05-08, 00:14
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Intrycket man får, eller rättare: de faktauppgifter man måste böja sig för, är till att börja med dessa:

Drunkningsdagen 7/8 och morgonen 8/7

Tidsmässiga fakta ur förhör och telefonlistor - en stomme att komplettera (och med reservation för att vissa förhörsuppgifter kan visa sig felaktiga):
Betr. samtalet 08.30 till AB på morgonen före larmsamtalet anser jag detta mycket typiskt för JM:s sätt att lägga upp falska scenarion. - Hon vet mycket väl att AB och hennes man inte vill komma ut till sommarstugan när AP är där och detta pga all skit AB genom JM fått höra om honom. Till yttermera visso vet JM också att AP ligger på botten intill bryggan, och hon vet att polisen i normalfallet kollar upp olika omständigheter kring en drunkningsolycka. Därför vill hon kunna visa att hon "t.o.m. ville att dottern och hennes man skulle komma ut till oss - eftersom jag då ännu inte hunnit gå ned till bryggan och så småningom förstå att min make var försvunnen".
Precis, " detta är mycket typiskt för JM att lägga upp falska scenarior " : en DIMRIDÅ Eftersom JM har många barn, i " varierande " åldrar omkring sej har hon ju av naturen en livlig fantasi och kan väva ihop sagor Det här har jag skrivit om tidigare, att hålla sej till sanningen i ett utsatt läge Nu är jag inte kriminell men hade jag varit JM hade jag sagt sanningen typ : " aki drack för mycket smuggelvodka och " drunknade i sprit " Det är ju ett faktum att de flesta som drunknar, utan flytväst, just har haft en hög alkoholhalt i kroppen VARFÖR dessa återkommande dimridåer ? Jag har inget svar på frågan mer än att antingen skyddar JM vodkasmugglare eller så är hen helt enkelt en medelmåtta av rang Troligen måste JM ha en spökskrivare för boken som hen säkert redan planerar för att ge ut skriver ju som en kratta
Citera
2017-05-08, 00:17
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
(Familje)"hemmet" var ett hus dit det skulle levereras grejer. - Eller tror du att JM ger MR + en kompis det livsviktiga uppdraget att knivmörda hennes föräldrar utan att de ens kan hitta sina offer..? - Det fanns ju också ett hus beläget i A-boga-trakten som höll på att inredas. - Förutom barnvakt, städare, matlagare och vininköpare fyllde MR också funktionen av bohagstransportör.
Gassems mobil kopplar upp mot masten ute vid sommarstugan Granliden den 2/3 det framgår tydligt. Kan inte utläsa/minnas att den kopplat upp vid huset familjehemmet i Arboga som skulle inredas.

-Gashems skall inte medverka vittna på rättegången enlig åtal, utan ett tidigare förhör innan han lämnade Sverige spelas upp. Polisen har inte lyckats lokalisera Gashem i Iran.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-08 kl. 00:23.
Citera
2017-05-08, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det finns diabetessprutor som inte efterlämnar stickmärke har jag läst. Annars ska under naglarna vara ett ställe där de kollar efter stickmärken.

Jag tror att just Rohypnol inte längre fanns som medicin i Sverige då maken mördades. Det finns ju dock andra bensodiazepiner att tillgå (om än inte så starka). Vill dom ha ihjäl honom medelst injektion så är annars Fentanylplåster ypperligt för ändamålet. Jag tror man kan utvinna den verksamma substansen i plåstrena i en lösning som sedan kan administreras via spruta.

Moderna diabetessprutor injicerar under huden. Inget bra vapen om man vill söva någon. AP hade ju märkt om någon viftade med en spruta och gav honom en shot och hade hunnit agera långt innan det tog effekt.
Citera
2017-05-08, 00:22
Medlem
lasternassummas avatar
Jag tror att tvångsåtgärden 2015-07-31 – 2015-09-13 avser TEMSning, dvs att dom i efterhand från loggar i telefonsystemet kunnat plocka fram var JM har varit och rört sig, t.ex. i sommarstugan, troligen vid bryggan, osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Okej!

Jag noterar i FUP att polisen i smyg monterat in kameror i Julia och Jafars lägenhet i februari detta året. I både kök och vardagsum monterar polisen i hemlighet upp kameror. Mikrofoner placeras även ut i lägenheten. Deras mobiler började avlyssnas i januari, även Davis mobil börjar avlyssnas i januari.

Det som förvånar mer är att polisen inleder hemlig avlyssning av Johanna redan i juli månad år 2015. Den avlyssningen fortsätter fram tills september 2015.

Om detta kan läsas på sidan 150 i Tilläggsprotokoll II https://minfil.org/f7P1Cebeb6/Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_2__2_.pdf
Citera
2017-05-08, 00:26
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
JM åt redan Venlafaxin innan hon anhölls. Hon hade i väskan när hon togs på Arlanda över 100 tabletter X 150mg utskrivna.

Typiskt Undrar dock varför hon står på den medicinen? Kan vara för att dämpa ADHDsymptom och inte bara för att bli "lycklig" som vissa påstår att man blir. Om det förstnämnda var tanken så hoppas jag innerligt att hon inte kan göra om ADHD till någon "mördardiagnos" när hennes händer sitter fastspikade i kakburken och hon inte kan mer än erkänna.
Citera
2017-05-08, 00:27
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tror att tvångsåtgärden 2015-07-31 – 2015-09-13 avser TEMSning, dvs att dom i efterhand från loggar i telefonsystemet kunnat plocka fram var JM har varit och rört sig, t.ex. i sommarstugan, troligen vid bryggan, osv.
Det låter rimligt. Annars hade det ju varit märkligt i och med att de aldrig inledde förundersökning om brott vad jag förstått.

Lite spooky ändå att polisen smyger in i folks lägenheter och monterar upp kameror som i fallet med Jafar och Julia.
Citera
2017-05-08, 00:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Gassems mobil kopplar upp mot masten ute vid sommarstugan Granliden den 2/3, dvs inte vid huset i Arboga som skulle inredas.
Tror MR och GH mer eller mindre planlöst var ute och körde på diverse småvägar den 2 aug. - Den 3 aug var MH i Örebro. - Betr. "hemmet" så bör det ha varit ett annat datum som avses.
Citat:
-Gashems skall inte medverka vittna på rättegången enlig åtal, utan ett tidigare förhör innan han lämnade Sverige spelas upp. Polisen har inte lyckats lokalisera Gashem i Iran.
Ja, men två kompisar till honom infinner sig för att vittna om att GH befann sig i Örebro under mordkvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in