2017-05-07, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag skrev "tacka väldigt hjärtligt". I normala länder säger man bara ett enkelt "tack". I Sverige tackas det på ett teatraliskt överdrivet sätt för självklarheter. Man räcker fram en tjuga till kassörskan och hans tack låter som om han fått en jättefin present som han drömt om hela livet. Du missade dessutom poängen. Jag stör mig inte på avsaknaden av tack, utan på att den hjälp man erbjuder tolkas som en förolämpning och som ett brott mot den feministpropagandainfekterade uppförandekoden.

Själv så tackar jag bara. Har inte känt av några konsekvenser av det.
Men du stör dig alltså på att kassörerna är trevliga mot dig?

Ok, så folk klär och beter sig inte som du vill att de ska bete sig därför är Sverige ett skitland.
Du måste ha det förspänt.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-05-07 kl. 13:08.
Citera
2017-05-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Men du stör dig alltså på att kassörerna är trevliga mot dig?
Nej, men på att de överdriver. Jag vill ha bra varor, bra priser och bra service. Jag behöver inte teatraliskt översvallande jätte-TACK för att jag gör något så självklart som att lämna över betalning för varan jag köper. Att de låtsas vara jätteglada över att just jag kommer till deras butik för att köpa ett tuggummi och låter som om vi varit vänner halva livet, det stör mig faktiskt. Det är ju bara löjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ok, så folk klär och beter sig inte som du vill att de ska bete sig därför är Sverige ett skitland.
Nej, det är bara en av orsakerna och långt ifrån den viktigaste. Tråkigt att du stör dig på vad jag tycker. Öm tå?
Citera
2017-05-07, 15:55
Medlem
Hur går det för er? Vi svenska kvinnor har i alla fall inte märkt om ni är kvar här inne eller inte, det märks ingen skillnad alls.

Citera
2017-05-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Hur går det för er? Vi svenska kvinnor har i alla fall inte märkt om ni är kvar här inne eller inte, det märks ingen skillnad alls.

Du är snart helt överflödig själv.

https://www.theverge.com/2017/4/25/15421734/artificial-womb-fetus-biobag-uterus-lamb-sheep-birth-premie-preterm-infant

Tänk en värld utan kvinnor som negligerar män. Wonderful.
Citera
2017-05-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth

https://www.theverge.com/2017/4/25/15421734/artificial-womb-fetus-biobag-uterus-lamb-sheep-birth-premie-preterm-infant

Jag tycker inte att du är överflödig och jag kommer inte att överge dig. Oroa dig inte.

Ja, ännu en fårskalle är född och det lär inte vara den sista.

Den dag det blir så att det ena könet blir överflödigt, är den dag mänskligheten går under.
Citera
2017-05-07, 16:24
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att du är överflödig och jag kommer inte att överge dig. Oroa dig inte.

Ja, ännu en fårskalle är född och det lär inte vara den sista.

Den dag det blir så att det ena könet blir överflödigt, är den dag mänskligheten går under.

Det kan vi verkligen vara överens om
It always takes two to tango.
Vi behöver varandra.
Citera
2017-05-07, 16:44
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth

Kan du tänka dig som man att själv ta hand om en bebis född i en påse?

Vi måste tänka för lite innan vi snackar skit. Givetvis kommer inte vi kunna byta ut modersrollen eller ens kvinnors instinkt att älska bebisar och offra sig för bebisar genom att odla bebisar i påsar.

Att män ger upp kvinnor för realistiska robotkvinnor känns mer realistiskt än att män ska ta hand om bebisar som de odlat i en påse. Låt oss tala klarspråk; vi förstår oss inte på grejen med bebisar och utan kvinnor så skulle vi helst slippa de skrikande och bajsande små kreaturerna till varje pris.
Citera
2017-05-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

Vi måste tänka för lite innan vi snackar skit. Givetvis kommer inte vi kunna byta ut modersrollen eller ens kvinnors instinkt att älska bebisar och offra sig för bebisar genom att odla bebisar i påsar.

Att män ger upp kvinnor för realistiska robotkvinnor känns mer realistiskt än att män ska ta hand om bebisar som de odlat i en påse. Låt oss tala klarspråk; vi förstår oss inte på grejen med bebisar och utan kvinnor så skulle vi helst slippa de skrikande och bajsande små kreaturerna till varje pris.

Ja visst. Det låg en hel del ironi i min kommentar riktad mot dagens feministiska genusindivider.
Som dagens feminism ser ut idag finns inte någon som hyllar artificiell livmoder.
Kvinnorna dock har inget alls emot insemineringar i lesbiska förhållanden mm mm.
Du vet vad jag menar.
Citera
2017-05-07, 17:02
Medlem
Citat:

Fast det finns ju enormt barnkära män också, har du aldrig stött på såna? Grabbar som verkligen längtar så att det gör ont efter egna små knoddar, och som gärna tar hand om t.ex. syskons och kompisars småttingar så länge. (Samtidigt som det finns kvinnor som inte alls fattar vitsen med allt det där.)

Och längtan efter att få barn med den kvinna man älskar kan också vara enormt stark även om han inte är så förtjust i ungar som sådana. Men med Henne så! Fotbollslag, ja gärna!
Citera
2017-05-07, 17:10
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Fast det finns ju enormt barnkära män också, har du aldrig stött på såna? Grabbar som verkligen längtar så att det gör ont efter egna små knoddar, och som gärna tar hand om t.ex. syskons och kompisars småttingar så länge. (Samtidigt som det finns kvinnor som inte alls fattar vitsen med allt det där.)

Och längtan efter att få barn med den kvinna man älskar kan också vara enormt stark även om han inte är så förtjust i ungar som sådana. Men med Henne så! Fotbollslag, ja gärna!

Nej, jag känner inga sådana män. I alla fall inte ifall vi specifikt talar om bebisåren. Att brottas med 5-åriga grabbar tycker många är roligt, men vad fan gör man med en bebis?

Och visst lär sig män som inte gillar barn att älska sina egna barn. Nu är ju grejen att dessa aldrig skulle skaffa sig barn ifall inte deras kvinnor tjatade till sig det.

Män skulle inte frivilligt ta hand om bebisar som odlas i en påse. Detta är helt klart inte en manliga färdigheter. Hur antifeminister kan komma att tänka sig att detta är en lösning på någonting alls är för mig ett mysterium.
Citera
2017-05-07, 17:11
Medlem
Erik Östs avatar
Hej här i Sundbyberg lever vi ett liv fullt av livskvalitet

Dvs när jag träffade en kvinna från människans ursprung i Afrika , utan kulturmarxistiska , feministiska, hbtq och sionistiska influenser började livet leka igen.

Aldrig mer en hysterisk gnällig rosa fitt-kravmaskin för mig igen!

Hoppas ni finner en riktig livskamrat , ni andra också !
Citera
2017-05-07, 17:18
Medlem
Citat:
Nej, jag känner inga sådana män. I alla fall inte ifall vi specifikt talar om bebisåren. Att brottas med 5-åriga grabbar tycker många är roligt, men vad fan gör man med en bebis?

Och visst lär sig män som inte gillar barn att älska sina egna barn. Nu är ju grejen att dessa aldrig skulle skaffa sig barn ifall inte deras kvinnor tjatade till sig det.

Män skulle inte frivilligt ta hand om bebisar som odlas i en påse. Detta är helt klart inte en manliga färdigheter. Hur antifeminister kan komma att tänka sig att detta är en lösning på någonting alls är för mig ett mysterium.

Jag kan inte vara antifeminist eftersom feminismen är en social konstruktion och existerar bara på grund av ett totalhavererat samhälle där man kan kalla det kulturmarxistiskt.
Man kan inte vara anti mot något som är mindre än luft.
Fullt av ickefrågor som nu till och med kallas vetenskap Genusvetenskap.
Ett dårhus i dårhuset Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in