Citat:
Ursprungligen postat av
granved
Frågan är varför en debattör hela tiden talar om att han tjänat mycket pengar i den här tråden? Varför skulle andra i tråden bry sig om det?
För min del är det helt okej att man väljer vilken kvinna man vill. Däremot verkar man mer eller mindre sinnessjuk om man vill att andra ska välja kvinna efter ens egna preferenser och dessutom tror att det påverkar politiken i Sverige.
Egentligen är det oväsentligt men WordWarrior tar upp en viktig poäng. En av de absolut främsta knepen från feministiskt håll när män börjar klaga på orättvisor är just shaming. Man vill få det till att mannen ifråga är en desperat loser som i och med att han klagar blottar sina svagheter (vilket är bland det värsta man kan göra som man). Det här tar sig i uttryck på en mängd olika sätt och jag vet inte hur många gånger jag har sett feminister och manginas anklaga män som står upp för sin sak för att vara omanliga odugliga människor som inte kan få några tjejer. (Tror det vanligaste exemplet är att påstå att de är arbetslösa och bor hemma i morsans garage och aldrig har kunnat få en tjej). Detta gör man eftersom man vet att många män är livrädda för att bli stämplade som sådana människor och det är ett relativt lätt sätt att tysta dem (se gärna white feathers rörelsen i england under andra världskriget för ett mycket bra exempel).
Eftersom jag förmodar att Wordwarrior även i den här tråden har utmålats av sina motståndare som en fattig loser som aldrig har kunnat få en tjej (har inte läst hela tråden så jag vet inte med säkerhet att han har fått de påhoppen, men de brukar nästan alltid dyka upp när män startar såna här trådar) så finns det anledning för honom att ta upp att detta inte nödvändigtvis är sant.