Citat:
Ursprungligen postat av
skotittare
Det brukar gå rätt fort att se igenom puckon.
Sen förstår jag inte varför man vill ligga med människor som man ser ner på. Om jag gjorde det skulle jag rätt snart börja förakta mig själv.
Nja. Du talar nu endast utifrån hur du vill att verkligheten ska se ut med alla sådana här absoluta påståenden
"kvinnor ser igenom misogyna puckon!" och så vidare. Ungefär som att kvinnor inte blev knullade främst av killar som just bär på en sund dos av misogyni. Men tvärtom, så är det ju just sådana män, som inte sätter kvinnor på en piedestal, som belönas av dem för det.
Man får vara lite mer nyanserad tycker jag. Visst är det mycket tröttsamt gnäll i trådar om dagens svenska kvinnor, men så finns det samtidigt en poäng i att en större del av kvinnorna tyvärr har blivit alldeles för indoktrinerade med feminist-bullshit och PK-trams. Det har tyvärr gjort att många kvinnor inte har mycket liv utöver sociala medier, har blivit lösaktiga ludren och har en alldeles förskräcklig attityd, och de kan dessutom komma undan med det hela tiden.
Kort sagt, man kan helt enkelt inte avfärda all kritik mot dagens kvinnor som misogyni. Sen håller jag med om att det ändå är för mycket gnäll kring det. Det är varken särskilt produktivt eller manligt att whina hela tiden.