2017-05-06, 20:54
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
För att de blir uttråkade. Det gäller att hitta rätt knep för rätt tjej.

Rätt knep my ass, vad förväntar sig tjejerna egentligen? Att man ska skriva värsta poetiska/roliga meddelandet konstant medans dem själva inte bidrar med nåt överhuvudtaget. De beter sig som bortskämmda entitled bitches.

Citera
2017-05-06, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Rätt knep my ass, vad förväntar sig tjejerna egentligen? Att man ska skriva värsta poetiska/roliga meddelandet konstant medans dem själva inte bidrar med nåt överhuvudtaget. De beter sig som bortskämmda entitled bitches.

De kommer att bidra om du får igång dem. Betänk att du är inte den enda som chattas med. Konsten är att försöka läsa av personlighetstypen utifrån bilderna och anspela på det. Du måste tänka utanför boxen. Här gäller det att ta för sig. Formaliteten kan du lämna vid dörren, här är det först till kvarn som fångar intresset.
Senast redigerad av Acerbic 2017-05-06 kl. 21:49.
Citera
2017-05-07, 02:25
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Ja?

Vänta nu... Är du en sån här som tror att det jag skriver här är samma sak som det som står i min profil?

Nej, men det kanske lyser igenom när man väl träffar dig.
Citera
2017-05-07, 08:33
Medlem
Fan jag stör mig ganska mycket på en sak. Detta har hänt ca 3ggr. Varje brud har också varit då jag tänkt att detta kanske kan vara värt något. Annars bryr jag mig inte ett skit om de på tinder, man träffas lite, ligger & thats it. Det jag vill komma fram till:

Varför säger brudar att de har tagit bort tinder och så har de kvar det?

Den senaste bruden som jag träffade för någon dag sedan sa det. I vanliga fall bryr jag mig inte, men sen nästa dag när jag swipar får man upp henne igen. Då ska nämnas att vi matchade för flera månader sen. Jag tog bort henne. Sen sågs vi ute o fortsatte därifrån. Också som ska nämnas är att jag swipar dagligen jävligt mkt så jag rensar hela tiden så inga matchningar blir kvar om det inte kmr några brudar utifrån där jag bor. Dessutom har hon ändrat uppsättning bilder.

Som sagt, jag bryr mig inte. Men nu har vi setts 3ggr och hon påstår sig vara "lojal". Men fyfan vad detta stinker.

Jag hade tänkt konfrontera genom att låta en vän swipa så tar jag bara en snap och skriver "haha 😉". Eller typ "testar jaktlyckan?"

Vad säger ni? Varför säger de så? Hur tycker ni jag ska konfrontera detta. Hon kommer över till mig ikväll igen. Men jag känner för att ta en snap från polarens mobil med någon kommentar, kanske blir stelt då dock om hon skulle komma över
Citera
2017-05-07, 08:48
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Nej, men det kanske lyser igenom när man väl träffar dig.
Hur då? Går han med en neonskylt där det står vad han uttrycker på internet?
Citera
2017-05-07, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evensteeven
Fan jag stör mig ganska mycket på en sak. Detta har hänt ca 3ggr. Varje brud har också varit då jag tänkt att detta kanske kan vara värt något. Annars bryr jag mig inte ett skit om de på tinder, man träffas lite, ligger & thats it. Det jag vill komma fram till:

Varför säger brudar att de har tagit bort tinder och så har de kvar det?

Den senaste bruden som jag träffade för någon dag sedan sa det. I vanliga fall bryr jag mig inte, men sen nästa dag när jag swipar får man upp henne igen. Då ska nämnas att vi matchade för flera månader sen. Jag tog bort henne. Sen sågs vi ute o fortsatte därifrån. Också som ska nämnas är att jag swipar dagligen jävligt mkt så jag rensar hela tiden så inga matchningar blir kvar om det inte kmr några brudar utifrån där jag bor. Dessutom har hon ändrat uppsättning bilder.

Som sagt, jag bryr mig inte. Men nu har vi setts 3ggr och hon påstår sig vara "lojal". Men fyfan vad detta stinker.

Jag hade tänkt konfrontera genom att låta en vän swipa så tar jag bara en snap och skriver "haha 😉". Eller typ "testar jaktlyckan?"

Vad säger ni? Varför säger de så? Hur tycker ni jag ska konfrontera detta. Hon kommer över till mig ikväll igen. Men jag känner för att ta en snap från polarens mobil med någon kommentar, kanske blir stelt då dock om hon skulle komma över

Hon kanske har tagit bort appen från sin telefon men inte själva kontot?
Då har man ju fortfarande matchningarna kvar.

Har f.ö. sagt till några av mina Tinder-knull att vill de kunna se mig igen så bör de ta bort sitt konto från appen (samtidigt som jag får behålla mitt). Enbart en har inte gjort det, fast hon bodde i och för sig 90mil bort och sa att hon hade gjort det ifall vi bodde nära varandra.
Och en annan tog bort sitt men sen dök hon upp i flödet två veckor senare iaf, men jag kände ändå inte riktigt för att göra henne en 2:a gång så förlorade ingen sömn på det.
Men these hoes ain't loyal.

Annars tror jag det där är en ganska "alfa"-grej att göra eller whatnot liksom. Det visar på att man har alternativ ifall man bara lugnt konstaterar att antingen tar hon bort sitt konto därifrån eller så stannar det faktiskt bara vid ett engångsknull. Och de flesta kvinnor tycks hellre vilja ta chansen att försöka snärja en sån kille än att ha kvar appen med massa mähän. Tror det svåraste för (dagens) kvinnor med att ta bort appen snarare ligger i att inte längre vara två knapptryck ifrån en bekräftelse-boost.
Citera
2017-05-07, 12:59
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Hur då? Går han med en neonskylt där det står vad han uttrycker på internet?

Om man är en misogyn idiot så brukar det oftast märkas efter ett tag, även fast man inte explicit uttrycker sina åsikter. Det är ungefär samma sak som med bittra människor; de kan försöka dölja det bäst de vill men oftast märks det ändå.
Citera
2017-05-07, 13:44
Medlem
Citat:
Om man är en misogyn idiot så brukar det oftast märkas efter ett tag, även fast man inte explicit uttrycker sina åsikter. Det är ungefär samma sak som med bittra människor; de kan försöka dölja det bäst de vill men oftast märks det ändå.

Hur långt tag talar vi om då?

Äsch. En Tinder-dejt varar ju regel bara någon timme och på den tiden klarar nog de flesta av oss misogyna män av att inte säga någonting alltför bryskt som skulle kunna haverera och förstöra allting på dejten.

Med en del alkohol blir det ju dessutom lättare att lägga sig på samma halvt hjärndöda och ytliga nivå som kvinnor befinner sig på, så att man kan stå ut med kvinnliga umgänget ända fram till sex.

Jag tror att du är ute och cyklar nu.
Citera
2017-05-07, 14:33
Bannlyst
Bara jag som inte orkar skriva till tjejer längre, pga. det slutar alltid på samma sätt?
Sitter bara och swipar..
Citera
2017-05-07, 14:54
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misogyn
Hur långt tag talar vi om då?

Äsch. En Tinder-dejt varar ju regel bara någon timme och på den tiden klarar nog de flesta av oss misogyna män av att inte säga någonting alltför bryskt som skulle kunna haverera och förstöra allting på dejten.

Med en del alkohol blir det ju dessutom lättare att lägga sig på samma halvt hjärndöda och ytliga nivå som kvinnor befinner sig på, så att man kan stå ut med kvinnliga umgänget ända fram till sex.

Jag tror att du är ute och cyklar nu.

Det brukar gå rätt fort att se igenom puckon.

Sen förstår jag inte varför man vill ligga med människor som man ser ner på. Om jag gjorde det skulle jag rätt snart börja förakta mig själv.
Citera
2017-05-07, 15:31
Medlem
Citat:
Det brukar gå rätt fort att se igenom puckon.

Sen förstår jag inte varför man vill ligga med människor som man ser ner på. Om jag gjorde det skulle jag rätt snart börja förakta mig själv.

Nja. Du talar nu endast utifrån hur du vill att verkligheten ska se ut med alla sådana här absoluta påståenden "kvinnor ser igenom misogyna puckon!" och så vidare. Ungefär som att kvinnor inte blev knullade främst av killar som just bär på en sund dos av misogyni. Men tvärtom, så är det ju just sådana män, som inte sätter kvinnor på en piedestal, som belönas av dem för det.

Man får vara lite mer nyanserad tycker jag. Visst är det mycket tröttsamt gnäll i trådar om dagens svenska kvinnor, men så finns det samtidigt en poäng i att en större del av kvinnorna tyvärr har blivit alldeles för indoktrinerade med feminist-bullshit och PK-trams. Det har tyvärr gjort att många kvinnor inte har mycket liv utöver sociala medier, har blivit lösaktiga ludren och har en alldeles förskräcklig attityd, och de kan dessutom komma undan med det hela tiden.

Kort sagt, man kan helt enkelt inte avfärda all kritik mot dagens kvinnor som misogyni. Sen håller jag med om att det ändå är för mycket gnäll kring det. Det är varken särskilt produktivt eller manligt att whina hela tiden.
Citera
2017-05-07, 15:36
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misogyn
Nja. Du talar nu endast utifrån hur du vill att verkligheten ska se ut med alla sådana här absoluta påståenden "kvinnor ser igenom misogyna puckon!" och så vidare. Ungefär som att kvinnor inte blev knullade främst av killar som just bär på en sund dos av misogyni. Men tvärtom, så är det ju just sådana män, som inte sätter kvinnor på en piedestal, som belönas av dem för det.

Man får vara lite mer nyanserad tycker jag. Visst är det mycket tröttsamt gnäll i trådar om dagens svenska kvinnor, men så finns det samtidigt en poäng i att en större del av kvinnorna tyvärr har blivit alldeles för indoktrinerade med feminist-bullshit och PK-trams. Det har tyvärr gjort att många kvinnor inte har mycket liv utöver sociala medier, har blivit lösaktiga ludren och har en alldeles förskräcklig attityd, och de kan dessutom komma undan med det hela tiden.

Kort sagt, man kan helt enkelt inte avfärda all kritik mot dagens kvinnor som misogyni. Sen håller jag med om att det ändå är för mycket gnäll kring det. Det är varken särskilt produktivt eller manligt att whina hela tiden.

Ja, visst är det tråkigt att kvinnor ligger med de killar som de själva vill ligga med och att det inte längre är männen som enhälligt får bestämma.

Jag är alltså ironisk.
PK och feminism är bland det bästa vi har i samhället.
Däremot är det inte sunt att sätta kvinnor på piedestal, det håller jag med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in