2017-05-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Korrekt!

2. Inga fler spekulationer om sådant där tack.

Jag tror inte att du vill bli älskad. Hur var det nu Söderberg sade ? Älskad, i brist
på kärlek beundrad, i brist på detta hatad och utan hat avskydd och föraktad.
Hur långt har du kommit, mannen ?

Känslig punkt det där. Men du är anonym.
Citera
2017-05-07, 11:34
Medlem
http://www.fastighetsvarlden.se/notiser/fackforbund-bygger-hyresratter/

Till den store fåntratten och hans löjeväckande medlöpare och hjälpredor.
Är du lycklig nu ?
Citera
2017-05-07, 11:40
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Det har i allra högsta grad med saken att göra.

Du vill inte ta ansvar för avsaknaden av HR produktion som hyresregleringen leder till. Det du och sådana som slemhog och ingolol skall göra är att ta ansvar för ert ställningstagande och öppna era plånböcker och bygga HR och hyra ut till bruksvärdeshyra.

Men det vill du smita undan, och ropar istället på att staten skall skicka ut fogen och hans mannar för att plundra folket. Andra skall betala i stället för ni som kramar hyresregleringen.

För er handlar det bara om att parasitera på andra.

Samla du ihop dom kontakter som krävs och lånar ut mig kapital, så bygger jag gärna till bruksvärdeshyra med 4-5% avkastning. Vad säger du, deghuvud?
Citera
2017-05-07, 11:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Samla du ihop dom kontakter som krävs och lånar ut mig kapital, så bygger jag gärna till bruksvärdeshyra med 4-5% avkastning. Vad säger du, deghuvud?

Du vill alltså återigen att andra ska finansiera detta men är inte beredd att ställa upp själv på det du begär av andra.
Citera
2017-05-07, 11:47
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
http://www.fastighetsvarlden.se/notiser/fackforbund-bygger-hyresratter/

Till den store fåntratten och hans löjeväckande medlöpare och hjälpredor.
Är du lycklig nu ?

Det får vi hoppas dom är...men jag är tveksam ;-)

Jag är iallafall lycklig, heja facket. Jag är starkt för facket som är en självklarhet som maktpol mot såna kryp som alpha och kurt-sune på arbetsmarknaden, tyvärr står fackrörelsen för mångkultur, feminism och tolerans. Jag vill inte ha någon gemenskap eller jämlikhet om det innebär jag ska dela mitt hyreshusområde eller arbetsplats med utomeuropeiska invandrare, dom är inte mina jämlikar och jag känner ingen gemenskap med dom, varken deras musiksmak, livssyn, attityd eller intressen utan känner snarare aggression mot många och hamnar alltid i konflikt med mellanösternmänniskor, så där gör vänstern och facket bort sig och kommer avskaffa sig själva så småningom Jag är knappast den enda svensk som känner detta mot många invandrargrupper.
Senast redigerad av slemhog 2017-05-07 kl. 12:01.
Citera
2017-05-07, 20:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du vill alltså återigen att andra ska finansiera detta men är inte beredd att ställa upp själv på det du begär av andra.

Har alltid sagt det och säger det igen. Vänstermänniskor är de största egoisterna av alla. De enda de är ute efter är andras pengar för att använda till sina egna levnadsomkostnader.

Se bara på kamrat Ohly, ärkegrisen nummer ett som vägrar att gå tillbaka till sitt konduktörsjobb på SJ och ska leva på skattebetalarna resten av livet istället.

När ska ni rasa på detta vänstertomtar?
Citera
2017-05-07, 20:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Har alltid sagt det och säger det igen. Vänstermänniskor är de största egoisterna av alla. De enda de är ute efter är andras pengar för att använda till sina egna levnadsomkostnader.

Se bara på kamrat Ohly, ärkegrisen nummer ett som vägrar att gå tillbaka till sitt konduktörsjobb på SJ och ska leva på skattebetalarna resten av livet istället.

Ja och inte nog med att de är de största egoisterna, de är också de största hycklarna då de försöker lura i andra att de står för "solidaritet".
Citera
2017-05-07, 21:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja och inte nog med att de är de största egoisterna, de är också de största hycklarna då de försöker lura i andra att de står för "solidaritet".

Japp några bostadsköer behöver de inte stå i iaf. Facket fixar!

Just gotta love the hyresreglering... klart Maggan Wallström m.fl ska bo hyresreglerat och gå före i kön
Citera
2017-05-07, 21:36
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Reinfeldt då, som förordar arbetslinjen och nyliberalism, startar företag och sparar vinsterna i företaget samtidigt han kvitterar ut pension från riksdagen. Vad säger du om det då? Där kan vi både snacka om ett hycklande svin och samtidigt en parasit.
Och vad har enskilda parasiter som kommunisten Lars Ohly med oss som vill bevara ett system som funnits i 75 år? Jag hatar Lars ohly, denna flyktingkramare och som grät när DDR muren föll. han satte tom sin unge i en fin friskola och bor i dyr bostadsrätt på Södermalm. Jag kan säga dig jag lever 10 ggr hellre i Amerika eller Singapore än i DDR och Sovjet. I Amerika hade jag kunnat köpa en villa för 1.5 miljoner och bo själv i men det hade varit svårare att uppnå det jag gjort här i Sverige.

Jag vet inte hur många gånger jag sagt att jag förespråkar det system vi har i Sverige eller som var på 80-talet och fri blandekonomi förutom vissa sektor tex bostäder.
Senast redigerad av slemhog 2017-05-07 kl. 21:57.
Citera
2017-05-07, 22:58
Medlem
Citat:
Klart jag inte har. Har du ? Du undviker politik, i synnerhet ditt partis. Men de har en bostadspolitisk talesman. Skall se vad hen har sagt.

Få se nu, skolan är väl kommunaliserad ? Så varför skulle en kommun vräka en skola
som huserar i dess lokaler för att maximera sina intäkter ?

Fältöversten är f ö ett väldigt intressant exempel. Ombildningar leder (fullt medvetet)
till gentrifiering och att antalet boende per lägenhet minskar eftersom mera välbeställda
har råd med större yta med person. Men Fältöversten har gjort om en mängd lokaler,
t ex förskolans (inte än men snart) till bostäder och då får man faktiskt fler boende och
minskar bristen. Å andra sidan ställs barnen på gatan. Eller kan de leka inne i köpcentrat ?
Liva upp gamlingarnas tillvaro lite grand ? Hur som helst, Karlaplans fula ankunge är nu
inte längre det vad gäller invånare, bara vad gäller byggstil
.

Ser fram emot fler av dina ödmjuka, av expertis från många år i arkivet präglade,
kommentarer samt att du kommer ut som SD. Lycka till ! Sjuklöver på dig !

1. Nu är det rejäl mattflykt här. Det är troll, Sverigedemokrater, illasinnade intressen etc. osv.

2. Mycket enkelt: För att bereda plats för större byggnader och mer lönsamma verksamheter.

3. Byggnaders innehåll är alltid i förändring. Lägenheter delas. Lägenheter sammanläggs. Lägenheter sträcker sig över multipla våningar. Köksans rum byts ut mot jacuzzi. Mataffären byts ut mot tjänstemannaindustri. Cykelsäljaren byts ut mot en matbutik etc. osv.

4. Förövrigt är problemen som ni tar upp något av ett specialfall för arrendemarken i Stockholms stad. Dvs. att de har en svår situation p.g.a. av höga priser och hyror samt låg tillgång på utrymmen samt förstås inget ägande. Har kollat lite utanför Stockholm stad. Där finns inte samma problem men en massa privata dagis och skolverksamheter som helt äger sina byggnader med mark och hyr ut till annan verksamhet.

Citat:
Jag tror inte att du vill bli älskad. Hur var det nu Söderberg sade ? Älskad, i brist
på kärlek beundrad, i brist på detta hatad och utan hat avskydd och föraktad.
Hur långt har du kommit, mannen ?

Känslig punkt det där. Men du är anonym.

1. Har man inga svar på frågorna så kan man alltid komma dragande med Söderberg och Sd. Är det förklaringen på alla frågorna eller är det ett symptom på att du inte har några svar?
Senast redigerad av BehindRayban 2017-05-07 kl. 23:04.
Citera
2017-05-07, 23:49
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Reinfeldt då, som förordar arbetslinjen och nyliberalism, startar företag och sparar vinsterna i företaget samtidigt han kvitterar ut pension från riksdagen. Vad säger du om det då? Där kan vi både snacka om ett hycklande svin och samtidigt en parasit.
[...]
Jag vet inte hur många gånger jag sagt att jag förespråkar det system vi har i Sverige eller som var på 80-talet och fri blandekonomi förutom vissa sektor tex bostäder.
Trots att du vet och tycker att politker ar hycklande svin och parasiter sa vill du ge dem makt over hyresbostaderna? Trots att vi vet att vad de da pysslar med ar att ge fina lagenheter till sig sjalva, slakt, vanner och partikamrater medan resten far sta och skrapa med foten for nyadeln?

Det ar en mycket liten del av befolkningen som inte duger till att ordna sitt eget boende, det ar ingen anledning att lata politikerna kidnappa alla hyresgaster for att hjalpa dem.
Citera
2017-05-08, 08:28
Medlem
kurt-sunes avatar
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/hyresratten-hotas-av-ogenomtankt-utredning-17052

Väldigt sant... märkligt att inte förslaget redan åkt i papperskorgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in