2016-01-18, 17:33
Medlem
Allvardankos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
...Gällande din tvist med ICA så är det återigen uppförsbacke för dig, för ska du vinna i detta så måste du kunna bevisa att fallet med skilsmässan påverkat patenttvisten på ett sätt som gör att du inte fått en rättvis prövning av ditt ärende. Patenttvisten har förövrigt en egen tråd...

Man skal inte ta upp i tråden innehållet i en annan tråd, har jag lärt mig. När du ändå tar upp patenttvisten, berätta för mig vad är det som har påverkat patenttvisten. Varför ingen vill kommentera mitt inlägg nr 334 där. Jag har bevis för det vad jag skrivit i inlägget. Hur är detta möjligt. Du kan väl kommentera det så att vi kan avsluta den "förvirrade" patenttråden.
Citera
2016-01-18, 20:23
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvardanko
Man skal inte ta upp i tråden innehållet i en annan tråd, har jag lärt mig. När du ändå tar upp patenttvisten, berätta för mig vad är det som har påverkat patenttvisten. Varför ingen vill kommentera mitt inlägg nr 334 där. Jag har bevis för det vad jag skrivit i inlägget. Hur är detta möjligt. Du kan väl kommentera det så att vi kan avsluta den "förvirrade" patenttråden.
Det var du som sa att skilsmässan brännmärkte dig så att artikel 6 i ekmr bryts. Jag sa att du måste kunna bevisa det för att de ska lyssna på argumentet. Du kan få skadestånd för rätt mycket skit staten gör mot dig, om du kan bevisa att det är olaglig skit. För har dessa brott som du säger skett verkligen skett så är det brott mot ganska mycket staten skrivit på att göra. Men i brist på bevis att det är staten som gjort saker så fallet allt.

Att ingen svarar i dina trådar, för jag funderar på att sluta också, är för att du gör det omöjligt för någon att hjälpa dig. Det är inte värt att hjälpa någon på sin fritid som är så otacksam.

Svaret på denna tråds frågeställning är att invandraren kan få skadestånd om denne kan bevisa att det är staten som begått dessa brott du påstår att staten har, och kan försöka övertyga domstolen om det.
Citera
2016-01-19, 11:19
Medlem
Emerains avatar
Off topic raderat. Denna tråd behandlar inte pantentvister.

/Moderator
Citera
2016-01-20, 11:25
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Jag har hittat ett inlägg på Internet där man påstår att rasistiska läkare i Sverige använder invandrare för medicinska experiment.

Inlägget är skrivet en rättshaverist och även om det som anförs där skulle vara sant så finns det ingen som helst grund för att kunna föra någon talan gentemot staten eller någon annan.

Med sant menar jag de faktiska omständigheterna och inte de superkorkade slutsatser som rättshaveristen radar upp.

Rättshaveristen behöver hjälp av en psykolog och inte en advokat.
Citera
2016-01-20, 13:34
Medlem
Emerains avatar
Mera trams och ot raderat.
Om ni prompt vill förolämpa någon så gör det inom ramarna för trådens ämne.

/Moderator
Citera
2016-01-20, 15:57
Moderator
Gordon Blixts avatar
Och precis som alltid så ska man inte kommentera moderatorsåtgärder i tråden!

/Mod
Citera
2016-07-21, 18:03
Medlem
Allvardankos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Har man blivit utsatt för övergrepp m.m. av svenska myndigheter kan man få ersättning av staten, har man blivit felbehandlad av en läkare så kan man ha rätt till skadestånd från sjukhuset i fråga, har man blivit utsatt för brott så kan man ha rätt till skadestånd från den som orsakar skadan.

Nu känns det väl spontant som om du inte har något case och kommer därmed inte att få någon ersättning, du måste nämligen kunna bevisa skada samt orsaken till skadan och vem som är ansvarig.

Din text däremot består av brotten hets mot folkgrupp och ett antal förtal som du kan bli skadeståndsskyldig för, det är även svårt att förstå din ilska när det går att utläsa från texten att Sverige har betalat för ditt uppehälle i nästan hela ditt liv. Jag hade gärna gjort en anmälan samt påtalat för din ex-fru att du förtalar henne då du verkar vara en extremt osympatisk och hemsk människa som t.o.m. hånar din egen son. Jag kommer dock inte att göra det då jag känner att du redan har kostat det svenska samhället alldeles för mycket redan som det är och du kommer aldrig att kunna betala de skadestånd du döms till eller kostnaden för en förhandling.

Jag önskar dig lycka till i dina kvarvarande år i ensamhet och glömska.

Hur kan det komma sig att jag ännu inte blivit åtalad.
Hur kan du veta att jag kostat svenska samhället alldeles för mycket? Detta är ett förtal!
Citera
2016-09-01, 18:20
Medlem
Allvardankos avatar
Det är bara i Sverige...

Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Inlägget är skrivet en rättshaverist och även om det som anförs där skulle vara sant så finns det ingen som helst grund för att kunna föra någon talan gentemot staten eller någon annan.

Med sant menar jag de faktiska omständigheterna och inte de superkorkade slutsatser som rättshaveristen radar upp.

Rättshaveristen behöver hjälp av en psykolog och inte en advokat.

Det är bara i Sverige man kan förolämpa en uppfinnare på det sättet och hänvisa honom till en psykolog. Har du inte läst tråden om patentstöld där ICA är inblandad?
Läs vem du kallar för en rättshaverist: (FB) (Patenttvist med ICA. /Moderator)
Citera
2016-09-05, 10:37
Medlem
Allvardankos avatar
förolämpa en invandrare uppfinnare på det viset!

Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
...Jag hade gärna gjort en anmälan samt påtalat för din ex-fru att du förtalar henne då du verkar vara en extremt osympatisk och hemsk människa som t.o.m. hånar din egen son. Jag kommer dock inte att göra det då jag känner att du redan har kostat det svenska samhället alldeles för mycket redan som det är och du kommer aldrig att kunna betala de skadestånd du döms till eller kostnaden för en förhandling.

Jag väntar frenetiskt på att bli åtalad. Jag har sparat en halv miljon svenska riksdaler för eventuella rättegångskostnader till staten. Du som kan åtala folk, vad väntar du på? Undrar bara hur många ytterligare galningar figurerar här som juridiska rådgivare när folk ställer allvarliga frågor. Finns någon här som övervakar att allmänheten inte blir vilseled och utsatt för personangrepp?

Vi kan inte avsluta tråden innan du bevisar dina påståenden och redovisar på vilka grunder du tänker åtala mig. Bara i Sverige får man förolämpa en invandrare uppfinnare på det viset. Har du läst det här: (FB) (Patenttvist med ICA. /Moderator)
Senast redigerad av Allvardanko 2016-09-05 kl. 10:42. Anledning: Rubrik
Citera
2017-04-27, 12:07
Medlem
Allvardankos avatar
Citat:
Jag tror jag vill använda ordet "skitsnack" nu. Jag är säker på det. För du för fortfarande inte fram något som helst som kan användas som bevis. Att det inte går att hitta bevis är i sig inget bevis.

Hur skulle en bevisföring gå till väga i detta fall?

Var i lagtexten kan man läsa att det är förbjudet i rättsstaten att använda invandrare för medicinska experiment så som beskrivet i den här tråden (oavsett om det som beskrivs är sant eller inte) .
Citera
2017-05-06, 10:44
Medlem
Allvardankos avatar
Skitsnack??? Om man får fråga?

Citat:
Jag tror jag vill använda ordet "skitsnack" nu. Jag är säker på det. För du för fortfarande inte fram något som helst som kan användas som bevis. Att det inte går att hitta bevis är i sig inget bevis.

Av det som framgår av inlägget nr: 1 i tråden, vad är ”skitsnacket” om det får översättas som en osanning?
Citera
2017-05-07, 09:55
Medlem
Citat:
Hur skulle en bevisföring gå till väga i detta fall?

Var i lagtexten kan man läsa att det är förbjudet i rättsstaten att använda invandrare för medicinska experiment så som beskrivet i den här tråden (oavsett om det som beskrivs är sant eller inte) .

Först, lagtexten gör säkert ingen skillnad på invandrare och infödda när det gäller medicinska experiment utan samma lag gäller för alla.

Sen förstår jag inte på vilket sätt du menar att det skett ett medicinskt experiment?
Någon har skrivit ut behandöing till en "asexuell albino-hermafrodit" (är det vederbörandes eget val att genomgå behandlingen?!
Sen menar du att någon lurade dig att ha sexuellt umgänge med den "asexuell albino-hermafroditen", hur gick det till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in