Citat:
Ursprungligen postat av
Allvardanko
Du tar upp igen artikel 12? Vem pratar om skadestånd till mig? Under åratal har jag aldrig nämnt skadestånd till mig.
Jag ville veta vad lagstiftningen säger om nyttjande av invandrare för medicinska experiment och varna invandrarna i Sverige att vara försiktiga med var de stoppar sin Mr Jonsson.
Däremot har jag sökt skadestånd till mina barn och därför satt i svenskt fängelse tre veckor. Därefter har ett av barnen blivit narkoman, redan i tonåren och den andra fick halsen avskuren 22 år gammal.
Ditt svar var inte intelligent!
Jag utgick ifrån att det var till dig eftersom du använder dig själv som exempel. Lagstiftningen säger inget särskilt om just invandrare, däremot så är det inte ok att bedriva medicinska experiment utan godkännande från etiska granskningsnämnden, och deras beslut är offentliga. Genetiska medicinska experiment (så som selektiv avel brukar falla inom) får inte ske utan sånt tillstånd. Skulle det däremot gå att visa att sånt här experiment pågått mot dig själv så kan du stämma staten, men det är ett civilrättsligt mål. Det finns däremot gott om ideella föreningar som skulle älska ett mål som detta, så övertyga dem så kommer de hjälpa dig gratis tror jag.
Jag tror inte att du berättar hela historien här heller. Du hamnar inte i fängelse av att söka skadestånd. Vare sig åt dig själv eller åt någon annan. Du behöver dömas för något brott med fängelse i straffskalan för att hamna i fängelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Allvardanko
Nu vet vi att en invandrare inte får skadestånd i Sverige om han blivit offer för svenska läkares medicinska experiment.
Visst kan invandraren, precis som svensken, få skadestånd om det visar sig att det du säger stämmer. Situationen här är att du inte kunnat bevisa någonting.
Citat:
Ursprungligen postat av
Allvardanko
Vem pratar om statens ansvar var jag doppar Mr Jonsson? Staten bör vara ansvarig för att inte har stiftat lagar vilka hindrar användning av invandrare för medicinska experiment, genom organiserad koppleri mellan friska invandrare och genetiskt sjuka ”svenskor”
Varför skulle staten stifta sådana lagar när staten har endast ett stort behov att få fram skattebetalare? Helst med låg testosteronhalt i kroppen för att eliminera risker med statskupper, kungamord… Detta har staten lyckats med! Se på svenska Prideparaden och kungahuset.
Din kommentar var inte intelligent heller!
Det finns lagstiftning mot både koppleri och som hindrar medicinska experiment att ske mot patienterna utan deras medgivande och vetskap. Du har bara inte kunnat bevisa att du eller någon annan är ett sådant offer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Allvardanko
Oavsett, det handlade uppenbart om ett medicinsk experiment genom bedrägeri. Då hade jag inte vetskap om att hermafroditen var gråhårig (20 år) och åldrades för snabbt varför hon inte kunde få barn utan medicinska ingrepp och hjälp.
"Medicinskt experiment genom bedrägeri"? Vad är det? Antingen är det medicinskt experiment eller så är det bedrägeri. Att kvinnan du låg med var hermafrodit är inte statens uppgift att informera dig om. Hennes riktiga hårfärg? Det finns flera personer i min familj där jag bara sett deras riktiga hårfärg på fotografier. Detsamma gäller min sambo, hennes hårfärg har jag aldrig sett då hon färgat håret sedan tonåren. Men det finns ingen lagstadgat rätt för någon att veta om någon annans hårfärg (eller om håret är äkta eller peruk). Hade du smittats av en sjukdom där det råder upplysningsplikt om (t ex HIV), eller riskerat att smittas av, då hade du kunnat driva ett skadeståndsärende mot kvinnan, men inte mot staten.
Män kan skydda sig mot att befrukta en kvinna genom att antingen inte ha sex med kvinnan eller med korrekt användande av kondom. Det finns inget som gör staten skyldig att informera dig om din sexpartners hårfärg, ålder, hälsa, eller... jag kommer inte på något faktiskt.
Du har inte kunnat bevisa något medicinskt experiment. Att du påstår att det pågår experiment är i sig inget bevis för att så sker.