2016-01-18, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allvardanko
Du tar upp igen artikel 12? Vem pratar om skadestånd till mig? Under åratal har jag aldrig nämnt skadestånd till mig.

Rubriken på denna tråd, som du skapat, är: "Skadestånd för medicinsk experiment med invandrare?".

Är det inte du som skrivit den?

Första inlägget, som du har skrivit, innehåller bl.a.:
Citat:
Om innehållet är sant kan vederbörande, offer, kräva skadestånd? Är detta ett ärende för åklagarna eller han måste vända sig till en advokat och betala honom själv. Vem skall i så fall, betala eventuellt skadestånd?
Senast redigerad av Urmelkotten 2016-01-18 kl. 08:26.
Citera
2016-01-18, 08:44
Medlem
Allvardankos avatar
Men om du tjatar

Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Rubriken på denna tråd, som du skapat, är: "Skadestånd för medicinsk experiment med invandrare?".

Är det inte du som skrivit den?

Första inlägget, som du har skrivit, innehåller bl.a.:

Ju men vist! Men var har jag skrivit att jag vill ha ett skadestånd? Jag klarar mig hur bra som helst. Varför skulle jag efter 40 år prata om skadestånd till mig själv. Det har jag inte gjort tidigare heller!
Med era språkkunskaper bör ni kunna läsa utan egna i förväg fattade tolkningar. Jag behöver inte ett skadestånd. Jag har det mycket roligt nu för tiden.

Nu vet vi att en invandrare inte får skadestånd i Sverige om han blivit offer för svenska läkares medicinska experiment.

Men om du tjatar på mig, jag börjar fundera… Vad tänker du bjuda på? Gratis inloggning på en dejtings sajt?
Senast redigerad av Allvardanko 2016-01-18 kl. 09:23.
Citera
2016-01-18, 09:36
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ditt svar var inte intelligent!
Eftersom du frågade om preskription av skadeståndsfordran i förhållande till artikel 12 i Europakonventionen var det faktiskt rimligt att utgå från att det skadestånd du talar om skulle vara till dig själv. Rätten att ingå äktenskap enligt artikel 12 har ingen bäring på eventuella oförrätter mot dina barn.
Citera
2016-01-18, 09:48
Medlem
Allvardankos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Eftersom du frågade om preskription av skadeståndsfordran i förhållande till artikel 12 i Europakonventionen var det faktiskt rimligt att utgå från att det skadestånd du talar om skulle vara till dig själv. Rätten att ingå äktenskap enligt artikel 12 har ingen bäring på eventuella oförrätter mot dina barn.

Jag har bara ställt frågor efter era kommentarer. Jag upprepar att jag aldrig någonsin har skrivit eller sagt att jag själv vill ha skadestånd för min egen del.
Skulle vi inte lämna artikel 12?
Citera
2016-01-18, 09:59
Medlem
Allvardankos avatar
Citat:
Staten har inte ett ansvar för var du väljer att doppa din penis utan att skydda dig. Du är inte den förste och inte heller den siste som utvecklar ett missnöje med sitt partnerval men det är inte statens sak.

Vem pratar om statens ansvar var jag doppar Mr Jonsson? Staten bör vara ansvarig för att inte har stiftat lagar vilka hindrar användning av invandrare för medicinska experiment, genom organiserad koppleri mellan friska invandrare och genetiskt sjuka ”svenskor”

Varför skulle staten stifta sådana lagar när staten har endast ett stort behov att få fram skattebetalare? Helst med låg testosteronhalt i kroppen för att eliminera risker med statskupper, kungamord… Detta har staten lyckats med! Se på svenska Prideparaden och kungahuset.

Din kommentar var inte intelligent heller!
Senast redigerad av Allvardanko 2016-01-18 kl. 10:04.
Citera
2016-01-18, 10:10
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Vem pratar om statens ansvar var jag doppar Mr Jonsson? Staten bör vara ansvarig för att inte har stiftat lagar vilka hindrar användning av invandrare för medicinska experiment, genom organiserad koppleri mellan friska invandrare och genetiskt sjuka ”svenskor”
Du frågar dig vem som har talat om statens ansvar och går därefter över till att tala om statens ansvar, så svaret är högst uppenbarligen du själv.

Inget av det du anfört visar att staten tvingat dig att ligga med den andra personen i fråga eller att staten tvingat dig att gifta dig med vederbörande. Lite ansvar för dina val i livet får du faktiskt lov att ta själv. Du är långt ifrån den förste och långt ifrån den siste som känner sig lurad av en partner, men det är inte statens uppgift att garantera dig ett perfekt förhållande och ett liv utan personliga motgångar. Om detta är det bästa du har att komma med lär du inte ha någon framgång vare sig straffrättsligt eller civilrättsligt.
Citat:
Som du frågar får du svar.
Citera
2016-01-18, 11:26
Medlem
Allvardankos avatar
Citat:
Du frågar dig vem som har talat om statens ansvar och går därefter över till att tala om statens ansvar, så svaret är högst uppenbarligen du själv.

Inget av det du anfört visar att staten tvingat dig att ligga med den andra personen i fråga eller att staten tvingat dig att gifta dig med vederbörande. Lite ansvar för dina val i livet får du faktiskt lov att ta själv. Du är långt ifrån den förste och långt ifrån den siste som känner sig lurad av en partner, men det är inte statens uppgift att garantera dig ett perfekt förhållande och ett liv utan personliga motgångar. Om detta är det bästa du har att komma med lär du inte ha någon framgång vare sig straffrättsligt eller civilrättsligt.

Som du frågar får du svar.

Oavsett, det handlade uppenbart om ett medicinsk experiment genom bedrägeri. Då hade jag inte vetskap om att hermafroditen var gråhårig (20 år) och åldrades för snabbt varför hon inte kunde få barn utan medicinska ingrepp och hjälp.
Citera
2016-01-18, 12:30
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Du tar upp igen artikel 12? Vem pratar om skadestånd till mig? Under åratal har jag aldrig nämnt skadestånd till mig.
Jag ville veta vad lagstiftningen säger om nyttjande av invandrare för medicinska experiment och varna invandrarna i Sverige att vara försiktiga med var de stoppar sin Mr Jonsson.
Däremot har jag sökt skadestånd till mina barn och därför satt i svenskt fängelse tre veckor. Därefter har ett av barnen blivit narkoman, redan i tonåren och den andra fick halsen avskuren 22 år gammal.
Ditt svar var inte intelligent!
Jag utgick ifrån att det var till dig eftersom du använder dig själv som exempel. Lagstiftningen säger inget särskilt om just invandrare, däremot så är det inte ok att bedriva medicinska experiment utan godkännande från etiska granskningsnämnden, och deras beslut är offentliga. Genetiska medicinska experiment (så som selektiv avel brukar falla inom) får inte ske utan sånt tillstånd. Skulle det däremot gå att visa att sånt här experiment pågått mot dig själv så kan du stämma staten, men det är ett civilrättsligt mål. Det finns däremot gott om ideella föreningar som skulle älska ett mål som detta, så övertyga dem så kommer de hjälpa dig gratis tror jag.

Jag tror inte att du berättar hela historien här heller. Du hamnar inte i fängelse av att söka skadestånd. Vare sig åt dig själv eller åt någon annan. Du behöver dömas för något brott med fängelse i straffskalan för att hamna i fängelse.

Citat:
Nu vet vi att en invandrare inte får skadestånd i Sverige om han blivit offer för svenska läkares medicinska experiment.
Visst kan invandraren, precis som svensken, få skadestånd om det visar sig att det du säger stämmer. Situationen här är att du inte kunnat bevisa någonting.
Citat:

Varför skulle staten stifta sådana lagar när staten har endast ett stort behov att få fram skattebetalare? Helst med låg testosteronhalt i kroppen för att eliminera risker med statskupper, kungamord… Detta har staten lyckats med! Se på svenska Prideparaden och kungahuset.

Det finns lagstiftning mot både koppleri och som hindrar medicinska experiment att ske mot patienterna utan deras medgivande och vetskap. Du har bara inte kunnat bevisa att du eller någon annan är ett sådant offer.

Citat:
Oavsett, det handlade uppenbart om ett medicinsk experiment genom bedrägeri. Då hade jag inte vetskap om att hermafroditen var gråhårig (20 år) och åldrades för snabbt varför hon inte kunde få barn utan medicinska ingrepp och hjälp.
"Medicinskt experiment genom bedrägeri"? Vad är det? Antingen är det medicinskt experiment eller så är det bedrägeri. Att kvinnan du låg med var hermafrodit är inte statens uppgift att informera dig om. Hennes riktiga hårfärg? Det finns flera personer i min familj där jag bara sett deras riktiga hårfärg på fotografier. Detsamma gäller min sambo, hennes hårfärg har jag aldrig sett då hon färgat håret sedan tonåren. Men det finns ingen lagstadgat rätt för någon att veta om någon annans hårfärg (eller om håret är äkta eller peruk). Hade du smittats av en sjukdom där det råder upplysningsplikt om (t ex HIV), eller riskerat att smittas av, då hade du kunnat driva ett skadeståndsärende mot kvinnan, men inte mot staten.

Män kan skydda sig mot att befrukta en kvinna genom att antingen inte ha sex med kvinnan eller med korrekt användande av kondom. Det finns inget som gör staten skyldig att informera dig om din sexpartners hårfärg, ålder, hälsa, eller... jag kommer inte på något faktiskt.

Du har inte kunnat bevisa något medicinskt experiment. Att du påstår att det pågår experiment är i sig inget bevis för att så sker.
Citera
2016-01-18, 12:46
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Det är möjligt att det är uppenbart för dig men inget du har anfört gör det uppenbart för alla oss andra. Ett påstående blir inte mer trovärdigt för att det upprepas. Det blir mer trovärdigt därför att det underbyggs. Även om du skulle underbygga att den du låg med fått hjälp på traven medicinskt att bli med barn är det fortfarande ditt eget ansvar vem du väljer att alstra barn med.
Citera
2016-01-18, 13:02
Medlem
Allvardankos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
J

Du har inte kunnat bevisa något medicinskt experiment. Att du påstår att det pågår experiment är i sig inget bevis för att så sker.

Jag är inte läkare, har inte tillgång till hens patientjournaler och jag själv kan inte ta fram samband mellan tidig åldrande, grått hår vid 20 år och genetiska skador, albinism, sannolik dubbel kön. Om någon varit intresserad att bevisa något, kunde han börja med att dra ner trosorna på hen. Om det som jag uppgivit på internet inte är sant, då handlar om grova förtal och någon som känner sig träffad bör regera. Du måste medge att det som står på Internet är mycket egendomligt.
Jag tänker inte driva några mål i frågan.

Detta är sant att jag suttit i fängelse tre veckor. Varför släpptes jag efter bara tre veckor, omedelbart efter förhandlingen i tingsrätten? Rätten fattade att "kvinnan" är en idiot. Varken jag eller någon annan i min släkt har annars varit straffad med fängelse.

Fasciststaten fungerar på det viset. När Polisen och åklagarna... klantar sig man ser till att allt tystas ner. Det hjälper inte om det kan komma ut på Internet, nu för tiden.
Citera
2016-01-18, 13:25
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Jag är inte läkare, har inte tillgång till hens patientjournaler och jag själv kan inte ta fram samband mellan tidig åldrande, grått hår vid 20 år och genetiska skador, albinism, sannolik dubbel kön. Om någon varit intresserad att bevisa något, kunde han börja med att dra ner trosorna på hen. Om det som jag uppgivit på internet inte är sant, då handlar om grova förtal och någon som känner sig träffad bör regera. Du måste medge att det som står på Internet är mycket egendomligt.
Jag tänker inte driva några mål i frågan.
Uppenbarligen så har personen inte haft några underkläder på sig, alternativt att de suttit på ett sätt eller haft en design som inte förhindrat samlag. Men vad är det du undrar? Kan man få skadestånd om man varit ofrivilligt offer för statliga medicinska experiment mot sin vilja? Svaret är ja, om du kan visa på att något sånt faktiskt skett. Det du presenterat i tråden är inte något övertygande bevis.

Visst finns det egendomliga saker på internet. Gå till delforumet "Konspirationer och Alternativa teorier" så hittar du en uppsjö av saker som hålls som skitsnack av många men inte av alla. Förtal kan man bara driva om man själv är offer, du har inte förtalat mig så jag har inga planer på att åtala dig.
Citat:
Detta är sant att jag suttit i fängelse tre veckor. Varför släpptes jag efter bara tre veckor, omedelbart efter förhandlingen i tingsrätten? Rätten fattade att "kvinnan" är en idiot. Varken jag eller någon annan i min släkt har annars varit straffad med fängelse.
Kanske för att du inte satt i fängelse utan bara blandat ihop det med häktning som är något helt annat? Återigen så håller du något hemligt för oss om fallet, för det är inte något skäl för häktning att du begär skadestånd av någon i domstol.
Citat:
Fasciststaten fungerar på det viset. När Polisen och åklagarna... klantar sig man ser till att allt tystas ner. Det hjälper inte om det kan komma ut på Internet, nu för tiden.
Jag tror jag vill använda ordet "skitsnack" nu. Jag är säker på det. För du för fortfarande inte fram något som helst som kan användas som bevis. Att det inte går att hitta bevis är i sig inget bevis.
Citera
2016-01-18, 13:44
Medlem
Citat:
Jag har hittat ett inlägg på Internet där man påstår att rasistiska läkare i Sverige använder invandrare för medicinska experiment.
Man ska inte tro allt man läser på internet.
Citat:
kräva skadestånd?
Du kan alltid kräva skadestånd om någon annan utsatt dig för skada genom uppsåtlig handling eller vårdslöshet. Vanligen faller det under någon form av misshandel eller orsakande av kroppsskada (vid fysisk skada) alternativt stöld, bedrägeri eller någon av de till den besläktade brotten (vid egendomsskada).

Citat:
Är detta ett ärende för åklagarna eller han måste vända sig till en advokat och betala honom själv.
Polisen torde vara första anhalt och upprätta en formell anmälan.

Citat:
Vem skall i så fall, betala eventuellt skadestånd?
Den som är ansvarig för skadan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in