2016-01-17, 11:15
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvardanko
Jag undrar hur skall preskriptionen räknas efter brott mot Europakonventionens artikel 12 och 6?

Svenska läkare bryter mot artikel 12 genom att medicinera en asexuell, albino, hermafrodit för att kunna få och föda barn med en man. Omedelbart efter att hen får två barn med manen som är omedveten vem han fick barn med, medicineringen upphör, hen lämnar manen, utsätter honom för grova förtal, för att kunna behålla barnen. Svenska myndigheter ifrågasätter inte svenska hermafroditens trovärdighet eftersom manen är en invandrare. Där i samband justitiemördas manen och kan inte längre vinna ett mål i en svensk domstol vilket strider mot artikel 6. Skadan mot manen har varit livslång. Hur räknar man preskriptionstiden då?
Först så vill jag att du förklarar exakt hur artikel 12 blivit bruten mot. För den artikel 12 jag hittar lyder:
"Giftasvuxna män och kvinnor har rätt att ingå äktenskap och bilda familj i enlighet med de nationella lagar som reglerar utövandet av denna rättighet."
Eller påstår du att du personligen fått ett förbud mot att ingå äktenskap? Eller talar du om medicineringen? Så du får förklara lite bättre här.

Rörande artikel 6 så gäller ett par saker. Förtal är inte under allmänt åtal. Den som känner sig förtalad får själv driva det målet. Men du får driva sådana mål, vilket gör att det inte varit fritt att förtala någon. När du haft delaktighet som åtalad så har du fått information på ett språk du förstår? Och även om domstolen ger vårdnaden åt ena föräldern och inte åt andra, kan du på något sätt bevisa att det är på grund av det här som domstolen inte dömer som du vill i andra fall?

Men om det nu är så som du säger gällande brott mot artikel 6, då får du driva ett eget ärende mot just svenska staten, och om du vinner finns det möjlighet att få betalt för din advokat. Och inget hindrar att europadomstolen bedömer att preskriptionen inte är över.

Men du får förklara mer hur det bryter mot artiklarna.
Citera
2016-01-17, 12:16
Medlem
Allvardankos avatar
Bevis har du sett flera gånger om!

Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Först så vill jag att du förklarar exakt hur artikel 12 blivit bruten mot. För den artikel 12 jag hittar lyder:
"Giftasvuxna män och kvinnor har rätt att ingå äktenskap och bilda familj i enlighet med de nationella lagar som reglerar utövandet av denna rättighet."
Eller påstår du att du personligen fått ett förbud mot att ingå äktenskap? Eller talar du om medicineringen? Så du får förklara lite bättre här.

Artikel 12 gäller män och kvinnor. Detta gäller individer med en normal könsdrift, en attraktion mot det motsatta könet samt kroppens beskaffenhet så att man kan avla och föda barn. Artikeln säger inget om rätten för asexuella albino hermafroditer vilka måste medicineras med hormoner för att attraheras av en karl och för att en havandeskap skall fortlöpa normalt. Efter att medicineringen upphört (av medicinska skäl???) attraktion mot motsatta könet försvinner och hen står inte ut med en karl i sin närhet. Ett sådant äktenskap kan inte längre fungera. Det måste vara brott mot mannen som ovetande, fick stå ut med det.

Citat:
Rörande artikel 6 så gäller ett par saker. Förtal är inte under allmänt åtal. Den som känner sig förtalad får själv driva det målet. Men du får driva sådana mål, vilket gör att det inte varit fritt att förtala någon. När du haft delaktighet som åtalad så har du fått information på ett språk du förstår? Och även om domstolen ger vårdnaden åt ena föräldern och inte åt andra, kan du på något sätt bevisa att det är på grund av det här som domstolen inte dömer som du vill i andra fall?
Jag har inte tillgång till myndigheternas alla register... och kan inte bevisa. Något är fel.
Brott mot artikel 6 ägde rum i samband med skilsmässa från hermafroditen och i efterföljande patenttvist mot ICA. Du har du sett själv hur svenska domstolar avgör mål till mitt förfång, grundat med uppenbara lögner. Samtidigt "misstolkar" domstolarna det vad jag säger.

Citat:
Men om det nu är så som du säger gällande brott mot artikel 6, då får du driva ett eget ärende mot just svenska staten, och om du vinner finns det möjlighet att få betalt för din advokat. Och inget hindrar att europadomstolen bedömer att preskriptionen inte är över.
Detta är mycket bra beskrivning av det här fascistsvineriet. Genom förtal, sannolika livslånga utredningsregister man hindrar en individ från ett normalt liv, normala inkomster… Därefter skall han skaffa egna pengar för att kunna betala en advokat och stämma fasciststaten.
Senast redigerad av Allvardanko 2016-01-17 kl. 12:24.
Citera
2016-01-17, 14:11
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Artikel 12 gäller män och kvinnor. Detta gäller individer med en normal könsdrift, en attraktion mot det motsatta könet samt kroppens beskaffenhet så att man kan avla och föda barn. Artikeln säger inget om rätten för asexuella albino hermafroditer vilka måste medicineras med hormoner för att attraheras av en karl och för att en havandeskap skall fortlöpa normalt. Efter att medicineringen upphört (av medicinska skäl???) attraktion mot motsatta könet försvinner och hen står inte ut med en karl i sin närhet. Ett sådant äktenskap kan inte längre fungera. Det måste vara brott mot mannen som ovetande, fick stå ut med det.
Du har missförstått artikeln. Brott mot artikeln hade varit om en hermafrodit inte fått gifta sig alls. Eller att albinos inte fått gifta sig. Eller att asexuella inte fått gifta sig.

Nu kanske domstolen skulle tolka annorlunda, men det går inte rakt av att se att ett förbud mot folk av samma juridiska kön (alla har ett juridiskt kön i Sverige) får gifta sig med varandra är ett brott mot artikeln. Hermafroditer har ett juridiskt kön de med, och fick även förr i tiden (jag gissar att detta är innan samkönat äktenskap och registrerat partnerskap infördes i Sverige) gifta sig med någon av motsatt juridiskt kön.

Mannen är inte ett offer för artikel 12. Eventuellt att kvinnan (hermafroditen i din text, som var juridiskt kvinna) är ett offer. Men jag tror inte det heller. Det är inget brott mot mannen. Eventuellt att han förleddes in i äktenskapet, men det kan som mest leda till att äktenskapet annuleras. Vilket inte har något med EKMR art. 12 att göra.
Citat:
Jag har inte tillgång till myndigheternas alla register... och kan inte bevisa. Något är fel.
Brott mot artikel 6 ägde rum i samband med skilsmässa från hermafroditen och i efterföljande patenttvist mot ICA. Du har du sett själv hur svenska domstolar avgör mål till mitt förfång, grundat med uppenbara lögner. Samtidigt "misstolkar" domstolarna det vad jag säger.
Hur ägde brottet rum vid skilsmässan? Fick du alla papper på finska fastän du inte talar eller kan läsa finska? Sverige har inte något krav på att ena parten ska ha gjort något dumt för att andra parten ska få ta ut skilsmässa, det räcker med att ena parten vill skilja sig så går det igenom (med vissa restriktioner om tid som krävs från ansökan till att skilsmässan vunnit laga kraft). Du kan skiljas mot din vilja om andra parten vill skilja sig. Gällande din tvist med ICA så är det återigen uppförsbacke för dig, för ska du vinna i detta så måste du kunna bevisa att fallet med skilsmässan påverkat patenttvisten på ett sätt som gör att du inte fått en rättvis prövning av ditt ärende. Patenttvisten har förövrigt en egen tråd.
Citat:
Detta är mycket bra beskrivning av det här fascistsvineriet. Genom förtal, sannolika livslånga utredningsregister man hindrar en individ från ett normalt liv, normala inkomster… Därefter skall han skaffa egna pengar för att kunna betala en advokat och stämma fasciststaten.
Genom PUL så kan du begära ut allt vad som myndigheterna har i register om dig själv, begär ut dem och läs själv vad som står där. Inte för att domstolarna har tillgång till alla register heller.
Citera
2016-01-17, 14:54
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Jag undrar hur skall preskriptionen räknas efter brott mot Europakonventionens artikel 12 och 6?
Motsvarande preskriptionsfrist måste anses gälla beträffande anspråk på ersättning på grund av överträdelser av Europakonventionen (jfr SOU 2010:87 Skadestånd och Europakonventionen, SOU 2010:87, s. 427-429).
http://www.regeringen.se/contentassets/bdac54e028764f75abd7bc8793469e19/skadestand-och-europakonventionen-sou201087
Citat:
Bevis har du sett flera gånger om!
Citat:
Jag har inte tillgång till myndigheternas alla register... och kan inte bevisa.

Inget du har anfört tyder på ett brott mot artikel 12. Att domstolen dömt till någon annans fördel än din utgör i sig inget brott mot artikel 6. Vad, konkret, är det som gör att din rätt till en rättvis rättegång enligt artikel 6 har kränkts? Och nej, jag vill inte höra om din förvirrade patenttvist - den har du en annan tråd till.
Citera
2016-01-17, 17:27
Medlem
Allvardankos avatar
Citat:
Du har missförstått artikeln. Brott mot artikeln hade varit om en hermafrodit inte fått gifta sig alls. Eller att albinos inte fått gifta sig. Eller att asexuella inte fått gifta sig.

Men det bör betraktas som brott mot en frisk karl, invandrare, och artikeln om man kopplar honom med en svensk hermafrodit i avel syfte. Efter att hermafroditen får två barn, karln döms att betala oskäliga underhållsbidrag, förtalas och jagas bort från Sverige. Han har förlorat möjlighet till ett normal familjeliv. Det måste vara brott mot manen och artikel 12 som gäller män och kvinnor inte män och hermafroditer. Kan man hitta någon lag där man tillåter användning av invandrare som spermadonatorer på det viset?
Citera
2016-01-17, 18:15
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Men det bör betraktas som brott mot en frisk karl, invandrare, och artikeln om man kopplar honom med en svensk hermafrodit i avel syfte. Efter att hermafroditen får två barn, karln döms att betala oskäliga underhållsbidrag, förtalas och jagas bort från Sverige. Han har förlorat möjlighet till ett normal familjeliv. Det måste vara brott mot manen och artikel 12 som gäller män och kvinnor inte män och hermafroditer. Kan man hitta någon lag där man tillåter användning av invandrare som spermadonatorer på det viset?
Det är inte statens ansvar att du ligger med någon utan skydd. Det har inte ett dyft att göra med din rätt att ingå äktenskap, eftersom du inte hindrats av staten att ingå äktenskap, så släpp artikel 12.
Citera
2016-01-17, 18:21
Moderator
Gordon Blixts avatar
OT raderat och varningar utdelade. Inlägg med allmänna åsikter om invandrare eller om varandras personliga egenskaper är inte ämnet.

/Mod
Citera
2016-01-17, 21:38
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Så staten lurade dig att göra kvinnan gravid? Eller tvingade dig? För det är något du behöver kunna bevisa, att du blev tvingad till att bli fader. Lurad att ha osäkert sex håller inte, för du kan alltid välja att ha kondom eller inte ha sex alls. Blev du våldtagen? För så länge det faktiskt går att bevisa att du hade ett val så kommer inte det hålla.

Det finns inget brott mot regel 12 att en relation inte håller. Hermafrodit är inte en ett juridiskt kön, det är kanske ett biologiskt, men som transsexuella kan lära dig så är juridiskt och biologiskt kön två olika saker (varför skulle det annars förekomma strider om att få ändra sitt juridiska kön?)

Nej, det finns ingen lag som specifikt säger att invandrarmän är spermadonatorer. Det finns lagar mot våldtäkt och det finns lagar som stipulerar att den förälder om inte har vårdnaden ska betala underhåll till den förälder som har vårdnaden.

Det låter främst som att du är bitter över en relation om gått i kras, men det är inget brott mto artikel 12.
Citera
2016-01-17, 22:40
Medlem
Allvardankos avatar
Det händer i Sverige!

Citat:
Så staten lurade dig att göra kvinnan gravid? Eller tvingade dig? För det är något du behöver kunna bevisa, att du blev tvingad till att bli fader. Lurad att ha osäkert sex håller inte, för du kan alltid välja att ha kondom eller inte ha sex alls. Blev du våldtagen? För så länge det faktiskt går att bevisa att du hade ett val så kommer inte det hålla.

Inget att klaga på om man oplanerat fått barn med en frisk kåt jänta. Däremot, man har blivit utsatt för bedrägeri brott om man ovetande skaffar sig barn med en asexuell albino, sannolikt till en viss grad, hermafrodit som läkarna i hemlighet, matar med hormoner för att kunna tända på en karl och föda barn. Efter att hen får barn hen slutar med medicineringar, byter skepnad, anklagar sin kar för att vara sexfixerad och därför tar ut skilsmässa.
Kan du komma med ett intelligent kommentar om detta. Det här är ju sjukt!
Senast redigerad av Allvardanko 2016-01-17 kl. 22:46.
Citera
2016-01-17, 23:16
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Kan du komma med ett intelligent kommentar om detta.
Staten har inte ett ansvar för var du väljer att doppa din penis utan att skydda dig. Du är inte den förste och inte heller den siste som utvecklar ett missnöje med sitt partnerval men det är inte statens sak.
Citera
2016-01-17, 23:29
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Inget att klaga på om man oplanerat fått barn med en frisk kåt jänta. Däremot, man har blivit utsatt för bedrägeri brott om man ovetande skaffar sig barn med en asexuell albino, sannolikt till en viss grad, hermafrodit som läkarna i hemlighet, matar med hormoner för att kunna tända på en karl och föda barn. Efter att hen får barn hen slutar med medicineringar, byter skepnad, anklagar sin kar för att vara sexfixerad och därför tar ut skilsmässa.
Kan du komma med ett intelligent kommentar om detta. Det här är ju sjukt!
Så det är staten som lurat och tvingat dig att skaffa barn med henne? Du kommer inte kunna vinna det här med de argument du för fram. Du verkar besviken och arg, men du har inte visat på hur staten skulle gjort något brott mot dig. Vare sig i den svenska lagboken eller i ekmr artikel... Alla.

Jag har en väldigt intelligent kommentar. Det hela verkar vara ett fall av person som är en hon. Hon träffar en kille, får killen att befrukta henne frivilligt, föder barn, och gör slut, för att sedan vinna ensam vårdnad i domstol. Mannen känner sig sviken och lurad, och gör nu allt för att få en känsla av "ha, det var de som gjorde fel". Det spelar ingen roll om personen var hermafrodit, albino, asexuell, heterosexuell, blond eller pingstvän. Jag listar nu helt slumpartade saker för att göra en poäng. Inget av dessa gör att ett brott mot artikel 12 har begåtts.

Artikel 12 gör att ni båda haft rätt att gifta er, men den säger inget om skilsmässa eller att ni ska tvångsbo tillsammans. Kan du bevisa att du blev tvingad att befrukta henne och tvångsgift av staten så har du kanske ett case. Det enda du kunnat visa på är att kvinnan verkade ha hemligheter för dig, eller att du inte gillade vem hon visade sig vara. Det är ingen skillnad mot att ha oskyddat samlag med ett engångsligg som sedan blir gravid och visar sig vara totalt dum i huvudet.

Mitt enda råd till dig och din ekonomi juridiskt är "du har inget case, lägg pengarna på något bättre om det nu är så ont om inkomst i din budget".
Citera
2016-01-18, 08:14
Medlem
Allvardankos avatar
Intelligent kommentar?

Citat:
Så det är staten som lurat och tvingat dig att skaffa barn med henne? Du kommer inte kunna vinna det här med de argument du för fram. Du verkar besviken och arg, men du har inte visat på hur staten skulle gjort något brott mot dig...
...Mitt enda råd till dig och din ekonomi juridiskt är "du har inget case, lägg pengarna på något bättre om det nu är så ont om inkomst i din budget".

Du tar upp igen artikel 12? Vem pratar om skadestånd till mig? Under åratal har jag aldrig nämnt skadestånd till mig.
Jag ville veta vad lagstiftningen säger om nyttjande av invandrare för medicinska experiment och varna invandrarna i Sverige att vara försiktiga med var de stoppar sin Mr Jonsson.
Däremot har jag sökt skadestånd till mina barn och därför satt i svenskt fängelse tre veckor. Därefter har ett av barnen blivit narkoman, redan i tonåren och den andra fick halsen avskuren 22 år gammal.
Ditt svar var inte intelligent!
Senast redigerad av Allvardanko 2016-01-18 kl. 08:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in