2017-04-18, 14:22
Medlem
UndeadNinjas avatar
Fan ännu en bra serie jag började kolla på men som jag glömt vad den heter när jag ska se den igen. Hoppas nån kan hjälpa mig här inne.

I seriens början möts ett gäng främlingar och dom får var och en en sorts gåva. Dom är änglar som ska stoppa djävulen som också är en karaktär i serien och alla änglar dog i första avsnittet men återuppstod utan att nån fatta hur och då kunde dom i spegel se sina vingar samt att alla hade en speciell gåva.

Snälla hjälp mig hitta namnet på denna dem finns på tex gomovies.to

Fan först var de Alphas jag glömt nu denna och då är det ändå serier jag såg tre fyra avsnitt som jag gillade som fan men ändå glömmer jag namn när dom ska återupptas igen.
Citera
2017-04-18, 14:39
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Fan ännu en bra serie jag började kolla på men som jag glömt vad den heter när jag ska se den igen. Hoppas nån kan hjälpa mig här inne.

I seriens början möts ett gäng främlingar och dom får var och en en sorts gåva. Dom är änglar som ska stoppa djävulen som också är en karaktär i serien och alla änglar dog i första avsnittet men återuppstod utan att nån fatta hur och då kunde dom i spegel se sina vingar samt att alla hade en speciell gåva.

Snälla hjälp mig hitta namnet på denna dem finns på tex gomovies.to

Fan först var de Alphas jag glömt nu denna och då är det ändå serier jag såg tre fyra avsnitt som jag gillade som fan men ändå glömmer jag namn när dom ska återupptas igen.

Låter som The Messengers. http://www.imdb.com/title/tt3513704/
Citera
2017-04-18, 19:29
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Låter som The Messengers. http://www.imdb.com/title/tt3513704/

Jajjemen tackar
Citera
2017-04-27, 10:20
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Söker en serie som har funnits på HBO Nordic. Utspelade sig på -50 -60 talets Miami. Huvudpersonen drev ett lyxhotell och att stötte på problem ofta. Kommer inte ihåg så mycket mer förutom att den var bra.
Citera
2017-04-27, 19:43
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Söker en serie som har funnits på HBO Nordic. Utspelade sig på -50 -60 talets Miami. Huvudpersonen drev ett lyxhotell och att stötte på problem ofta. Kommer inte ihåg så mycket mer förutom att den var bra.
Serien hette Magic City
Tyvärr lades den ner efter två säsonger.
Citera
2017-04-28, 18:48
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Serien hette Magic City
Tyvärr lades den ner efter två säsonger.

Tack så mycket!
Citera
2017-05-02, 19:30
Medlem
Söker efter en reality-serie där man blandar rasister/folk med fördomar med människor av olika ursprung och så får de leva tillsammans under en begränsad tidsperiod. Tror den har sänts på sjuan eller nian i svensk TV. Har för mig att det är en australiensk/amerikansk serie.
Citera
2017-05-04, 00:06
Medlem
destroyer93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTester
Förlåt om detta är otroligt vagt, men jag fick just världens flashback (no pun intended) från barndomen om en TV-serie där det på något sätt ingick ett stort brinnande klot eller om det var ett hjul. I minnesbilden är det en brittisk serie, och delar handlar om att några ungdomar bor i ett hus eller hälsar på av någon anledning. Förutom den otroligt vaga plotbeskrivningen minns jag bara detta stora brinnande klot/hjul. Det var kanske två meter i diameter, och konstruerat av grova metalstänger, så att det blev som typ en bur, och av någon jävla anledning så brann det.

Jag är inte ens 100% säker på att jag inte har drömt det här, och jag får inga relevanta träffar på "Wheel of fire" eller "Ball of fire", men minnesbilden kom tillbaka så otroligt starkt att jag kände att jag måste kolla upp det.

Tacksam för all info om detta, även om det bara är någon annan som minns något liknande.

EDIT: En bild som inte är relaterad på annat sätt än att den är lite lik hur jag minns hjulet/klotet: http://pic.templetons.com/brad/photo/bm04/decomp/img_9370.jpg
Jag hittade ditt inlägg i min jakt efter detta program. Minns det också och blir helt galen av att inte hitta det någonstans. De få minnesbilder jag har av programmet var som du nämnde att det inte var svenskt, att hjulet brann(i något avsnitt minns jag även att det rullade ner i vatten brinnande) och jag tror att barnen/ungdomarna ställde sig inuti hjulet varpå det började snurra. Jag minns också en scen då barnen/ungdomarna täppte igen ett avgasrör med äpplen. Har du hittat detta program såhär sex år senare?
Citera
2017-05-04, 10:52
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Söker efter en reality-serie där man blandar rasister/folk med fördomar med människor av olika ursprung och så får de leva tillsammans under en begränsad tidsperiod. Tror den har sänts på sjuan eller nian i svensk TV. Har för mig att det är en australiensk/amerikansk serie.

Det låter som 30 Days. http://www.imdb.com/title/tt0437696/?ref_=nm_flmg_prd_55
Citera
2017-05-04, 22:24
Medlem
Futureflashs avatar
Halloj!

Jag har letar efter en serie som måste ha gått på 3 eller 6:an runt 2007-2009 och kanske inspelat sent 90/tidigt 2000tal kanske.
Kommer inte ihåg åren men kommer ihåg att jag låg och glodde på den när jag var hemma och var sjuk från skolan. Har letat efter serien ungefär sedan dess och alltid undrat vilken serie det var haha.

Tror programmet handlade om det övernaturliga typ konstiga fall som jag tror det var en man och en kvinna löste, fast i vissa avsnitt var men inte med alls.

Kommer smått ihåg 2 avsnitt:
1:
Det en grupp människor ska ta sig över en flod med ett rep rakt över floden som dem håller i och en man ramlar och hamnar under ytan och det är som han hamnar i typ "nangijala" fast 1800 talet och det händer massa saker (tror det är någon konflikt med indianer). Men iallafall han dör/somnar eller något och han dras upp ur vattnet och är tillbaka igen, tror dem nämner att han var under vattnet i en sekund ungefär.

2:
Det är mörkhyad man som står på en stege och målar ett grått hus och han ser någon figur och går efter. Han följer figuren in i en skog och i skogen kommer han till en liten damm typ där han träffar mer konstiga figurer typ välklädda män, dvärgar osv. Tror han dricker vattnet och somnar och vaknar upp flera år senare, han har långt grått hår och jättelånga naglar och han går tillbaka till huset där han och där märker han att hans fru har hittar en ny man sen kommer jag inte ihåg något mer.

Någon som känner igen?
Citera
2017-05-07, 01:41
Medlem
Brittisk humorserie som heter/hette (är antagligen nedlagd) "Famous" som sändes i slutet av 90-talet/början på 00-talet där det handlade om en avdankad rockstjärna vid namn Gary (om jag inte minns fel) som bor på ett slott med sin vackra fru och sin betjänt.

Gary är lite svagbegåvad men rätt så rolig. Jag har försökt googla fram serien men med tanke på att namnet på serien är "Famous" så får jag upp 99,9 % träffar på andra serier där B-kändisar vräker ut sitt privatliv.

Någon som vet om jag har rätt namn på serien eller om den egentligen heter något annat?
Citera
2017-05-07, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Brittisk humorserie som heter/hette (är antagligen nedlagd) "Famous" som sändes i slutet av 90-talet/början på 00-talet där det handlade om en avdankad rockstjärna vid namn Gary (om jag inte minns fel) som bor på ett slott med sin vackra fru och sin betjänt.

Gary är lite svagbegåvad men rätt så rolig. Jag har försökt googla fram serien men med tanke på att namnet på serien är "Famous" så får jag upp 99,9 % träffar på andra serier där B-kändisar vräker ut sitt privatliv.

Någon som vet om jag har rätt namn på serien eller om den egentligen heter något annat?

Jag googlade "British sitcom rockstar" och denna kom fram!:

https://www.comedy.co.uk/tv/celeb/

"Celeb" heter den kort o gott, det bara måste vara den du tänker på eller hur? Har också nåt svagt minne av den, bla när han trippar på syra (eller någon sorts narkotika!) och ska slåss mot en lilafärgad fransktalande isbjörn hehe
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2017-05-07 kl. 02:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in