Citat:
Ursprungligen postat av
Horbock.i.Fjugesta
Jo men att tungbenet saknas betyder väl att det är borta och inte att benet gått av? Hur kan det försvinna? Varför diskuter de inte vad som kan ha orsakat försvunnet tungben (vilket de gjort rörande skadat tungband). Varför tas inte det skadade tungbenets orsak och konsekvens upp i t ex förhören? På samma sätt också varför skrev de inte om det saknade tungbandet i rättsprotokollet?
Jag tycker det var lite märkligt att så mycket fokus var på tungbandet medan saknat tungben i princip nämns i förbigående.
Jag tycker också det är jättekonstigt, tungbenet känns ju minst lika allvarligt som tungbandet, i synnerhet som det förknippas med strypning. Kan man kanske vara född utan tungben? Man kan inte tala utan tungben vet jag, men man kanske kan skrika...?
Annars funderar man ju som du skriver, hur kan det försvinna? Vid obduktionen borde det ju hittats i kroppen om det helt brutits sänder och åkt ned i svalget och jag vet inte om man kan hosta upp det och att föräldrarna i så fall kanske har slängt bort det?
Men detta är kanske saker som ska diskuteras i rätten, annars känns det lite klantigt och ofokuserat faktiskt.