2017-02-09, 07:30
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
. Vet ni det? Konstigt att dom inte sett det på sjukhuset då eller på BB då dom låg där 1 vecka innan dom fick åka hem!! Eller???
Ja de är faktiskt misstänkta för mord, så är de eller någon annan inte oskyldiga (dvs barnet dött genom "icke-kriminell" olyckshändelse eller av naturliga orsaker ) så har barnet blivit misshandlat till döds. Vad tror du?
Citera
2017-02-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
. Vet ni det? Konstigt att dom inte sett det på sjukhuset då eller på BB då dom låg där 1 vecka innan dom fick åka hem!! Eller???
Ja det vet vi för det har blivit känt att flickan misshandlades grovt från det att hon var några dagar fram tills mordet skedde. Sen är det upp till polis och åklagaren att bevisa om det är föräldrarna eller någon annan som är skyldiga. Vore dock mycket märkligt att någon annan än föräldrarna skulle kunna genomföra dessa brott då flickan bara var en månad när hon dog, normalt lämnar föräldrarna inte en så liten ifrån sig långa stunder...
Att BB inte upptäckte är ju inte så märkligt med tanke på att det antagligen började när de kom hem (några dagar efter födsel) och sjukhuset märkte ju eftersom det var de som slog larm till polisen.
Återigen förstår jag inte hur vänner eller anhöriga kan gång på gång försvara dessa föräldrar, men inget ord om saknaden eller förlusten av barnet.
Citera
2017-02-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Återigen förstår jag inte hur vänner eller anhöriga kan gång på gång försvara dessa föräldrar, men inget ord om saknaden eller förlusten av barnet.
Det måste vara oerhört svårt att ta till sig att någon man känner och håller av har gjort något så otänkbart... Att slå ifrån sig och förneka är det normala, tyvärr. De kommer att ändra sig efter rättegång
Citera
2017-02-11, 03:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Det måste vara oerhört svårt att ta till sig att någon man känner och håller av har gjort något så otänkbart... Att slå ifrån sig och förneka är det normala, tyvärr. De kommer att ändra sig efter rättegång

I det här fallet tror jag att de som försvarar föräldrarna, är människor av samma skrot och korn så att säga. Människor som har samma livsstil. Ett angrepp på det här paret blir därför ett angrepp på dem själva.
Citera
2017-02-11, 23:42
Medlem
Sånt här (i vid mening) händer dessvärre inom alla sociala skikt, i alla slags kvarter.. När det gäller att reflexmässigt ta sida för de sina är de flesta människor av samma skrot och korn. Tänk bara på alla föräldrar som utan att blinka tar sitt barn i försvar utan att höra sig för om vad som faktiskt hänt, när det gäller mindre saker.

Det är psykologiskt sett enklare att slå ifrån sig, även om det är endimensionell emotionell reaktion snarare än rationellt tänkande. Tyvärr tror folk verkligen att det aldrig kan vara sant när det är någon de står nära.
Citera
2017-02-12, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Sånt här (i vid mening) händer dessvärre inom alla sociala skikt, i alla slags kvarter.. När det gäller att reflexmässigt ta sida för de sina är de flesta människor av samma skrot och korn. Tänk bara på alla föräldrar som utan att blinka tar sitt barn i försvar utan att höra sig för om vad som faktiskt hänt, när det gäller mindre saker.

Det är psykologiskt sett enklare att slå ifrån sig, även om det är endimensionell emotionell reaktion snarare än rationellt tänkande. Tyvärr tror folk verkligen att det aldrig kan vara sant när det är någon de står nära.
Förstår hur du menar.
det jag menar är bara att flickan också är en del av familjen, men det är som om hon inte existerat.
Citera
2017-02-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ja det vet vi för det har blivit känt att flickan misshandlades grovt från det att hon var några dagar fram tills mordet skedde. Sen är det upp till polis och åklagaren att bevisa om det är föräldrarna eller någon annan som är skyldiga. Vore dock mycket märkligt att någon annan än föräldrarna skulle kunna genomföra dessa brott då flickan bara var en månad när hon dog, normalt lämnar föräldrarna inte en så liten ifrån sig långa stunder...
Att BB inte upptäckte är ju inte så märkligt med tanke på att det antagligen började när de kom hem (några dagar efter födsel) och sjukhuset märkte ju eftersom det var de som slog larm till polisen.
Jag tror att i med att barnet inte varit utanför moderns mage länge samt att vänner och anhöriga inte bundit band till barnet gör så att det inte finns så mycket känslomässiga band till barnet som dödades.
Det känns antagligen som att någon de inte känner dött eller mördats rent känslomässigt.
Citera
2017-02-13, 03:34
Medlem
Citat:
Förstår hur du menar.
det jag menar är bara att flickan också är en del av familjen, men det är som om hon inte existerat.
Ja det var hon ju.. men de lyckas såklart på något vis tro att hon var sjuk och allt annat är misstag

den är fantastiskt, förnekelsekraften. När förundersökningen släpps och rättegång hålls, då kommer de att få det desto jobbigare.
Citera
2017-02-14, 11:26
Medlem
Kan någon snälla skriva en sammanfattning om vad som har hänt? Vad är det föräldrarna gjort? Hur dog barnet? jag hänger inte alls med i kommentarerna.

Vila i frid lilla flicka
Citera
2017-02-14, 15:09
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaiin1519
Kan någon snälla skriva en sammanfattning om vad som har hänt? Vad är det föräldrarna gjort? Hur dog barnet? jag hänger inte alls med i kommentarerna.

Vila i frid lilla flicka
Det enda vi vet är att hon misshandlades nästan hela sitt korta liv.
Citera
2017-02-14, 20:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaiin1519

Vila i frid lilla flicka

Enligt obducenten har hon (hur vet vi inte) på något vis misshandlats från det hon var bara några dagar gammal fram till det hon dog. Åklagaren anser att det är föräldrarna som misshandlat henne.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-02-14 kl. 20:08.
Citera
2017-02-15, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt obducenten har hon (hur vet vi inte) på något vis misshandlats från det hon var bara några dagar gammal fram till det hon dog. Åklagaren anser att det är föräldrarna som misshandlat henne.

Men Gud så hemskt stackars lilla jänta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in