Citat:
var erika som styrde!! Alex fick knappast gå o handla utan att hon blev sur! När han skulle jobba så ville hon att han skulle vara hemma! Hon styrde o blev skitsur o gick o la sig o tjurade! Erika är inte så go som ni tror. Hon skyller allt på alla andra o ljuger något fruktansvärt. Hon handlade upp alla pengarna...o.s.v. Hennes styvföräldrar är täta och har pengar som dom lånade ut hela tiden. Bortskämd är vad hon är! Hon sket i allt o var hatad av dom flesta...hon började o skylla på alla andra redan vid gripandet i lund! Det säger att hon är falsk. Jag känner erika väl o skulle inte lita på henne. Hon manipulerar folk. Smart tjej som vet vad hon gör. Tyvärr tror jag att folk får tänka om. Så i dom lugnaste vatten.......!!
Det verkar som att Erika helt och fullt ut litat på Alex kunskaper om barn. s. 1133... förhör med Erika där hon hela tiden hänvisar till Alex, när det frågas om skötslen av dottern. Hon verkar otroligt osäker och Alex framstår som någon slags självutnämnd expert.
Micro113 hade någon teori om att Alex var/är kontrollerande? Och även jag får den känslan, ju mer jag läser.
Jag tror att Alex är boven här. Och att han kontrollerat både Erika (som led/lider av förlossningsdepression) samt dottern. Ibland har dottern varit besvärlig, när han varit inne i sina spel, och då har han tagit sig friheter. Erika är livrädd för att bli själv och mista Alex, så hon gör som han säger. Hennes anknytningsproblematik med dottern, gör det lättare för henne att lämna över ansvaret, samt att kontrollera för Alex.
Det var min senaste teori.
Micro113 hade någon teori om att Alex var/är kontrollerande? Och även jag får den känslan, ju mer jag läser.
Jag tror att Alex är boven här. Och att han kontrollerat både Erika (som led/lider av förlossningsdepression) samt dottern. Ibland har dottern varit besvärlig, när han varit inne i sina spel, och då har han tagit sig friheter. Erika är livrädd för att bli själv och mista Alex, så hon gör som han säger. Hennes anknytningsproblematik med dottern, gör det lättare för henne att lämna över ansvaret, samt att kontrollera för Alex.
Det var min senaste teori.