2017-05-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det verkar som att Erika helt och fullt ut litat på Alex kunskaper om barn. s. 1133... förhör med Erika där hon hela tiden hänvisar till Alex, när det frågas om skötslen av dottern. Hon verkar otroligt osäker och Alex framstår som någon slags självutnämnd expert.

Micro113 hade någon teori om att Alex var/är kontrollerande? Och även jag får den känslan, ju mer jag läser.

Jag tror att Alex är boven här. Och att han kontrollerat både Erika (som led/lider av förlossningsdepression) samt dottern. Ibland har dottern varit besvärlig, när han varit inne i sina spel, och då har han tagit sig friheter. Erika är livrädd för att bli själv och mista Alex, så hon gör som han säger. Hennes anknytningsproblematik med dottern, gör det lättare för henne att lämna över ansvaret, samt att kontrollera för Alex.

Det var min senaste teori.
var erika som styrde!! Alex fick knappast gå o handla utan att hon blev sur! När han skulle jobba så ville hon att han skulle vara hemma! Hon styrde o blev skitsur o gick o la sig o tjurade! Erika är inte så go som ni tror. Hon skyller allt på alla andra o ljuger något fruktansvärt. Hon handlade upp alla pengarna...o.s.v. Hennes styvföräldrar är täta och har pengar som dom lånade ut hela tiden. Bortskämd är vad hon är! Hon sket i allt o var hatad av dom flesta...hon började o skylla på alla andra redan vid gripandet i lund! Det säger att hon är falsk. Jag känner erika väl o skulle inte lita på henne. Hon manipulerar folk. Smart tjej som vet vad hon gör. Tyvärr tror jag att folk får tänka om. Så i dom lugnaste vatten.......!!
Citera
2017-05-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
var erika som styrde!! Alex fick knappast gå o handla utan att hon blev sur! När han skulle jobba så ville hon att han skulle vara hemma! Hon styrde o blev skitsur o gick o la sig o tjurade! Erika är inte så go som ni tror. Hon skyller allt på alla andra o ljuger något fruktansvärt. Hon handlade upp alla pengarna...o.s.v. Hennes styvföräldrar är täta och har pengar som dom lånade ut hela tiden. Bortskämd är vad hon är! Hon sket i allt o var hatad av dom flesta...hon började o skylla på alla andra redan vid gripandet i lund! Det säger att hon är falsk. Jag känner erika väl o skulle inte lita på henne. Hon manipulerar folk. Smart tjej som vet vad hon gör. Tyvärr tror jag att folk får tänka om. Så i dom lugnaste vatten.......!!
har sett hur erika fått utbrott på stationen i jönköping! Inget kul. Tyvärr hann jag aldrig åka ner o träffa haily😢
Citera
2017-05-06, 18:08
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:

Jaha. Men DU har ju också varit här i månader och påstått att BÅDA föräldrarna var oskyldiga som små lamm. Varför tvärvänder du nu?
Citera
2017-05-06, 18:31
Medlem
hihahihas avatar
Jag har en vän på Facebook som jag en gång i tiden gick i samma skola som som har båda föräldrarna i sin vänlista. Jag känner inte den här tjejen tillräckligt för att kunna fråga om dom, men vore intressant ändå om jag hade kunnat. Denna tjej är en person som åkt in och ut på psyk, haft/har grava självskadebeteenden, ätstörningar och helt enkelt mår allmänt dåligt. Undrar om hon kanske lärt känna föräldrarna via psykiatrin på något sätt då de bor i samma stad?
Citera
2017-05-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jaha. Men DU har ju också varit här i månader och påstått att BÅDA föräldrarna var oskyldiga som små lamm. Varför tvärvänder du nu?
Skrev inget om det! Dyslexi? Läs igen så står dey inget im vem som är skyldig till vad. Eller?
Citera
2017-05-06, 19:37
Medlem
Citat:
Skrev inget om det! Dyslexi? Läs igen så står dey inget im vem som är skyldig till vad. Eller?

Den andra mars skrev du klart och tydligt "känner paret och de är oskyldiga".

Lär dig skriva så du inte missuppfattas, om du nu aldrig trott på det du skrev.
Citera
2017-05-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Den andra mars skrev du klart och tydligt "känner paret och de är oskyldiga".

Lär dig skriva så du inte missuppfattas, om du nu aldrig trott på det du skrev.
Suck! Skrev väl inte det idag? Bara hur erika är o inget annat!!
Citera
2017-05-06, 19:45
Medlem
Citat:

Men du måste väl förstå att det ses som märkligt att för en månad sedan och framåt så svartmålade du åklagaren och skrev att de är oskyldiga. Idag svartmålar du Erika. Varför höll du tyst om hur hemsk Erika är när du först började skriva här?
Citera
2017-05-06, 19:47
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:

Tack, jag har fått en väldigt bra bild av Erika, Alex och deras släkt och vänner nu...
Citera
2017-05-06, 20:11
Medlem
Citat:

Du verkar vara ungefär lika smarta som dom själva.. Personen frågade varför du kovänt i frågan.. sen om du sa det andra idag eller förra veckan spelar väl ingen roll? Förstod du inte frågan?

Och jo, du säger nu att Erika är skyldig, för när Erika började skylla på andra vid gripandet säger du att hon är falsk.

Är det nåt speciellt i vattnet där ni bor?
Citera
2017-05-06, 20:27
Medlem
Tyvärr tror jag detta stämmer, båda kan frias eftersom det blir svårt att bevisa vem som gjort vad gällande Haileys skador. Helt sjukt är det. Tycker själv det verkar troligast att pappan är skyldig, men är osäker på om inte mamman också kan vara skyldig. Båda verkar ju haft hetsigt humör. Och ADHD gör inte att man mördar sitt barn, men ADHD i kombination med diverse personlighetsstörningar och psykiska problem är enligt min erfarenhet riktigt illa.

http://lokaltidningen.se/ord-star-mot-ord-om-spadbarnets-dod-/20170504/artikler/170509833/1465
Citera
2017-05-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Men de är de enda ställena i dokumentet som tungbenet nämns. De måste ha skrivit fel och menat tungbandet. På de ställen tungben nämns, nämns inte tungbandet.

Hur vanligt är det förresten tungbenet saknas? Det brukar väl enbart försvinna hos mördade brottsoffer, typ Linda Chen? I det här fallet låter det i så fall som medfödd missbildning av relevans för utredningen. Trots det snackar de bara om tungbandet i resten av rapporten.

Sid 6: "även äldre skador på revbenen. Hailey saknar även tungbenet av oklar anledning"

Sid: 21: "mörke på halsen. Hailey saknar tungbenet. Alla revben är av"

Sid 31: "Flickan är svullen och röd vid ögonen, såg ej ut som blåmärke. Tungbandet kunde Cecilia inte identifiera. Det kan finnas en liten rest som hon inte sett vid undersökningenmen som ändå existerar."

Sid 379: "Bo såg inte att det fanns någon skada på tungbandet. Om det hade funnits någon skada på tungbandet så skulle man rimligen ha sett det"

Sid 436: "barn om det har fel sugteknik på ett bröst få en överansträngning på tungbandet under tungan. Annika har dock aldrig sett något liknande"

Sid 1443: "Fhl: Du har googlat korta tungband? Var det i samband med taget i amningen?-Ja."

Osv.

Varför skulle de ha skrivit fel? Hon saknar tungbenet men de skriver om tungbandet. Det är väl ingen motsättning i det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in