2017-05-05, 20:31
Bannlyst
Om man säga något smart så sade Fjellborg (aftonbladet) det redan i morgonsoffan i dag. 5/5 2017

Depche Mode har haft 2 karriärer en före 1990 och en efter under 1980-Talet för då var dom hur bra som helst och brudarna älskade soundet trummaiskner och två synthar.
Jag vill lägga till ett ord FANTASTISKA efter 1987 så stod dom i stå i massor av år och om det skrevs om dom så handlade om sångarens missbruk av droger.

Jag vill läga en av minna favvo Depeche Mode - No Disco (12 Inch Mix) 1981 så hade vi bara vinylspelare men man kunde lägga på repeat redan på den tiden.

Helvete vilken KLASSIKER!
Citera
2017-05-05, 20:33
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neegerrboll
Om man säga något smart så sade Fjellborg (aftonbladet) det redan i morgonsoffan i dag. 5/5 2017

Depche Mode har haft 2 karriärer en före 1990 och en efter under 1980-Talet för då var dom hur bra som helst och brudarna älskade soundet trummaiskner och två synthar.
Jag vill lägga till ett ord FANTASTISKA efter 1987 så stod dom i stå i massor av år och om det skrevs om dom så handlade om sångarens missbruk av droger.

Jag vill läga en av minna favvo Depeche Mode - No Disco (12 Inch Mix) 1981 så hade vi bara vinylspelare men man kunde lägga på repeat redan på den tiden.

No disco är fan
Citera
2017-05-05, 21:13
Bannlyst
Det här var deras första LP och vissa låtar tog sin tid att älska Depeche Mode - Photographic 1981 https://www.youtube.com/watch?v=wkKueyJaA0A

Jag kom från Punken och då skulle det vara så simpelt som möjligt den här låten är svår för en som var en riktig punkare.
Den är bra som faan i dag. Detta är något som alla vet men värt att nämnas Yazzo och D.M var samma grupp före 1982.

Depeche Mode-New life (live måndagsbörsen) 1982 https://www.youtube.com/watch?v=TQDI-C441is&list=PL7A96388009E5FEED

Jag mindes den här klippet som bättre på den här tiden så satt man med rec knappen på BETAMAX spelaren och spelade in men den här suddade jag över med NIna Hagen tror jag?
Tänk om You -Tube hade funnits för 40år sedan då hade man fort blivit trött?

Jag har skivor som betingar en del pengar Depeche mode var duktiga på marknadsföring och specialutgåvor i så små utlagorspeciell live EP och Maxi.

Nu lämnar jag tråden på topp (ler med hela ansiktet) den här var så Jävulskt BRA!

Depeche Mode - Nothing To Fear 1982 https://www.youtube.com/watch?v=SqSWgbPucf8
Tack och hej leverpastej som vi sade 1982
Citera
2017-05-05, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neegerrboll

Jag vill läga en av minna favvo Depeche Mode - No Disco (12 Inch Mix) 1981 så hade vi bara vinylspelare men man kunde lägga på repeat redan på den tiden. https://www.youtube.com/watch?v=ENshuxvjcwk

Självklart så vet inte alla vad jag menar här kommer länken: https://www.youtube.com/watch?v=ENshuxvjcwk
Citera
2017-05-06, 07:16
Medlem
Geomeisters avatar
Depeche Mode igår hade suttit fint, men gudarna (jobbet) ville annat. Ni var där.. Vad tyckte ni?
Citera
2017-05-06, 09:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Depeche Mode igår hade suttit fint, men gudarna (jobbet) ville annat. Ni var där.. Vad tyckte ni?
Nu är jag gammal hårdrockare och fick biljetten gratis.
Men inte tyckte jag det var varken ös eller riv, sångarens bögiga trampande runt scen och försök att leka Mick Jagger faller platt.
Trummisen dunkar på men något tryck blir det aldrig och ljudet svajar betänkligt, balladerna med gitarristen är väl det som funkar bäst.
De äldre låtarna på slutet känner jag igen och de är väl helt oki även om stadionkänslan saknas.

Men många 40-50 åringar såg ut att trivas.
Citera
2017-05-06, 09:48
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Men inte tyckte jag det var varken ös eller riv, sångarens bögiga trampande runt scen och försök att leka Mick Jagger faller platt.
Trummisen dunkar på men något tryck blir det aldrig och ljudet svajar betänkligt, balladerna med gitarristen är väl det som funkar bäst.
De äldre låtarna på slutet känner jag igen och de är väl helt oki även om stadionkänslan saknas.

Gores ballader fungerade absolut bäst, att Gahan åmade sig som Ola Salo i sin värsta period var väl sisådär. dessutom hördes det att hans röst eller kondition inte håller ihop längre då han hade problem att få ihop flera textrader under konserten.

Nu är jag ett stort Depeche-fan men detta var inte lika bra som jag förväntat mig
Citera
2017-05-06, 11:42
Medlem
Stod i en trött Golden Circle igår och hamnade bakom konsertens längsta man men det ordnade sig till slut.
Starten var trevande för att öka trycket längre fram. Deras senaste låtar har nog inte satt sig hos flertalet fans utan många väntar bara på " Just can't get enough" och "Policy of truth". Typ. Vilket gjorde att man kunde få en avslagen känsla emellanåt.

Släpper man önskan om gamla klassiker och ser konserten för vad den var är mitt intryck väldigt bra.
Alla på scen utstrålade spelglädje och interaktionen mellan Gahan och Gore efter Gores smått episka framförande av sina ballader var underbart att se.

DM:s tolkning av Bowies "Heroes" var sjukt bra. Hädiskt, men nästan bättre än originalet.
Citera
2017-05-06, 17:02
Medlem
MajorTomsAJunkies avatar
Citat:

Haha, var det ni som satt framför oss och gnällde hela tiden om att ni inte kunde något om synthmusik?
Citera
2017-05-06, 20:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorTomsAJunkie
Haha, var det ni som satt framför oss och gnällde hela tiden om att ni inte kunde något om synthmusik?
Nej det tror jag inte, damen gillar DM och "diggade" med.
Jag är som sagt inte rätt publik, men på slutet tog det sig.
Har dock svårt för sångarens fjantstil, gitarristens ballader var dock helt oki.
Citera
2017-05-06, 21:10
Bannlyst
Citat:

Då kanske jag borde varit där? Men feg som man är så vill man inte sabba fina minnen från 1981- 1985.

Alltså dom var mina favvo! Ni för gärna nämna låtar som spelades som var bra och nu menar jag från förr?
Citera
2017-05-06, 21:52
Medlem
MajorTomsAJunkies avatar
Som vanligt började de med att köra de nya låtarna från den nya plattan, därefter körde de nygamla från Songs of Faith and Devotion och Home från Ultra. Vad gäller gamla låtar körde de Everything Counts, A Question of Lust, Somebody, och givetvis även Personal Jesus, Enjoy the Silence och Never Let Me Down. Helt ok konsert, tycke dock att de kunde ha kört en extralåt, från typ Some Great Reward eller Speak and Spell det hade varit schysst.
Senast redigerad av MajorTomsAJunkie 2017-05-06 kl. 21:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in