2017-05-03, 17:57
Medlem
Så Guidetti är överskattad bara på grund av sin personlighet? Sedan har han väl knappast underpresterat nämnvärt i Celta?

Däremot i landslaget har han ju inte presterat så märkvärdigt men man får nog ha tålamod.
Citera
2017-05-03, 20:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Jag tycker Peter Crouch är underskattad, och även i viss mån hans vapendragare i Stoke - Walters.
Crouch ger ofta försvarsspelare fullt upp på fasta situationer speciellt. Han har även vissa spetskvaliteter som inte alla har, med nickar och långa spindelben. Jag ser han som bra mer teknisk än vad han ger sken av. Spelat i många klubbar med hyfsad framgång, gjort bra matcher mot bra lag, t ex sänkt Milan i CL för Tottenham, Drömmål mot City härom säsongen etc.

Walters ser jag som en elmander-typ fast lite vassare. Jobbar över hela planen och ger allt. Tycker han har bra psyke som inte räds att ta straffar när som helst oavsett hur det gått innan. Han verkar vara första killen i laguttagningen, både nu under Hughes men även av tidigare managers, så han måste ju göra nånting rätt. Har en känsla av att han gör mycket jobb i det tysta i matcherna.

Dessa två killar håller ju i mycket av Stokes anfallsspel och det räcker uppenbarligen till för att ledigt undvika nedflyttning i alla fall.

Letade inlägg för att kolla om Peter Crouchs namn hade nämnts och det hade det redan 2014!

Skriver under på att han är underskattad. Har väl inte heller varit direkt dålig eller haft några särskilt långa formsvackor på över 10 år typ? Detta i Premier League dessutom. Kanske för lite mål för en striker förvisso, men helt okej i det övriga spelet.
Citera
2017-05-05, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppmakaren
Håller med om Guidetti, en riktig fjant.

Cristiano Ronaldo är en annan spelare jag tycker är riktigt överskattad. Otroligt bra striker/målgörare, men världens bästa fotbollsspelare? Nej.
Det här måste nog vara det dummaste jag läst på länge. Du kan ju absolut ingenting om fotboll om du kallar Cristiano Ronaldo för överskattad lol.
Citera
2017-05-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fontjaenkorv
Så Guidetti är överskattad bara på grund av sin personlighet? Sedan har han väl knappast underpresterat nämnvärt i Celta?

Däremot i landslaget har han ju inte presterat så märkvärdigt men man får nog ha tålamod.

Han är väl inte överskattad längre? För 4 år sedan hade folk högre förväntningar än han infriat men idag skulle ett landslagsmål vara en ren överraskning.
Han har ett uselt landslagsfacit. Han går ganska bra i Celta Vigo men det är ju fortfarande så att man väntar sig inte mål men man blir hyfsat ofta positivt överraskad när han vål får spela. Hans mål/minut är ganska bra i Celta.
Citera
2017-05-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Det här måste nog vara det dummaste jag läst på länge. Du kan ju absolut ingenting om fotboll om du kallar Cristiano Ronaldo för överskattad lol.
Han blir konstant utnämnd som världens bästa spelare etc men jämfört med Messi ligger han låååångt bakom

Jämfört med såna som Pele, Maradona, Zidane etc har jag däremot ingen aning men Ronaldo är i princip osynlig över hälften av alla matcher och gör bara någorlunda "enkla" mål efter att ha fått en väldigt fin assist. Är inte med i spelet tillräckligt för att leva upp till hypen enligt mig.
Citera
2017-05-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Han är väl inte överskattad längre? För 4 år sedan hade folk högre förväntningar än han infriat men idag skulle ett landslagsmål vara en ren överraskning.
Han har ett uselt landslagsfacit. Han går ganska bra i Celta Vigo men det är ju fortfarande så att man väntar sig inte mål men man blir hyfsat ofta positivt överraskad när han vål får spela. Hans mål/minut är ganska bra i Celta.
Får dock känslan av att många i tråden kallar honom överskattad till väldigt stor del baserat på sin personlighet vilket jag reagerar på. Zlatan var också kaxig och lite smådryg i början av sin karriär och jag tror att även JG kommer bli mer ödmjuk med tiden. Han är ju knappast en dålig spelare bara för att hans personlighet inte är den bästa alla gånger.
Citera
2017-05-06, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppmakaren
Han blir konstant utnämnd som världens bästa spelare etc men jämfört med Messi ligger han låååångt bakom

Jämfört med såna som Pele, Maradona, Zidane etc har jag däremot ingen aning men Ronaldo är i princip osynlig över hälften av alla matcher och gör bara någorlunda "enkla" mål efter att ha fått en väldigt fin assist. Är inte med i spelet tillräckligt för att leva upp till hypen enligt mig.
Oavsett vad man tycker om Ronaldo v. Messi så är Ronaldo en av världens bästa spelare genom tiderna, säger du annat så borde du följa en annan sport. Statistiken talar sitt tydliga språk, och därtill kan tilläggas att han är en naturlig ledare både på och utanför plan som har förmågan att bära sitt lag på sina axlar. Priserna han har erhållit genom åren har varit välförtjänta utan tvekan. Ronaldo är antagligen världens mest kompletta fotbollsspelare genom tiderna. Han börjar bli med åren och givetvis tappar han snabbhet och explosivitet, men det han åstadkommit genom åren är rätt otroligt. Att därför säga att han är överskattad är bara skrattretande.
Senast redigerad av jedigovna 2017-05-06 kl. 01:54.
Citera
2017-05-06, 08:55
Medlem
Roibots avatar
Har alltid tyckt att Gilberto Silva är underskattad. För att vara en defensiv mittfältare så fick man aldrig intrycket av att han var vårdlös eller onödigt aggressiv. Otroligt viktig för både Arsenal och Brasilien, men hamnade alltid i skuggan av storstjärnor som Henry, Ronaldo, Bergkamp och Rivaldo.

Ja, till och med jämfört med andra i hans position: Jämnårige Emerson var ju tänkt som given DM i startelvan i VM 2002, innan en skada satte stopp. 4 år senare var Emerson given etta i VM Tyskland, och Gilberto Silva agerade mest avbytare.

I Arsenal var Patrick Vieira den stora defensiva mittfältstjärnan, och Gilberto Silva hamnade i skymundan även i klubblaget.

Läser man om Gilberto Silvas "style of play" på Wikipedia, så förstår man vilken intelligent spelartyp han faktiskt var.
Citera
2017-05-06, 14:34
Medlem
simonvps avatar
Jag skruvar lite på begreppen om mods tillåter det, plocka bort annars om det inte gör det!

Zlatan är överskattad som oneliner-levererare. Vissa av hans repliker är direkt löjliga och inte alls roliga, men ändå finner folk dem hur roliga som helst bara för att Zlatan har den personlighet han har.

Guidetti är överskattad som genomsympatisk och skön kille. Ja, givetvis förstår jag att han har väldigt fina egenskaper och att han har en viktig roll som framtida ambassadör för svensk fotboll, men samtidigt finns det vissa grejer han gjort som är riktigt osofta.
Citera
2017-05-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jag skruvar lite på begreppen om mods tillåter det, plocka bort annars om det inte gör det!

Zlatan är överskattad som oneliner-levererare. Vissa av hans repliker är direkt löjliga och inte alls roliga, men ändå finner folk dem hur roliga som helst bara för att Zlatan har den personlighet han har.

Guidetti är överskattad som genomsympatisk och skön kille. Ja, givetvis förstår jag att han har väldigt fina egenskaper och att han har en viktig roll som framtida ambassadör för svensk fotboll, men samtidigt finns det vissa grejer han gjort som är riktigt osofta.
Är beredd att hålla med dig om Zlatan och hans oneliners. Ibland är dem bara straight up respektlösa och löjliga, men ändå är han "kung" i folks och medias ögon bara för att det är Zlatan liksom. Jämför detta med exempelvis Ronaldo som hade blivit massakrerad av media och folket, om han hade sagt samma sak.
Citera
2017-05-06, 15:18
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fontjaenkorv
Får dock känslan av att många i tråden kallar honom överskattad till väldigt stor del baserat på sin personlighet vilket jag reagerar på. Zlatan var också kaxig och lite smådryg i början av sin karriär och jag tror att även JG kommer bli mer ödmjuk med tiden. Han är ju knappast en dålig spelare bara för att hans personlighet inte är den bästa alla gånger.

Guidetti har en stark personlighet tar för sig och sticker och det har gjort att han har hajpats ganska mycket i media. Det tror jag gör att många fortfarande har en bild av honom som en världsspelare (vilket han aldrig varit). Många tycker att Guidetti är överskattad därför han helt enkelt inte tillhör de bästa spelarna i världen.
Citera
2017-05-06, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Guidetti har en stark personlighet tar för sig och sticker och det har gjort att han har hajpats ganska mycket i media. Det tror jag gör att många fortfarande har en bild av honom som en världsspelare (vilket han aldrig varit). Många tycker att Guidetti är överskattad därför han helt enkelt inte tillhör de bästa spelarna i världen.
Hur han kommit så långt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in