Citat:
Ursprungligen postat av Chandl3r
Har hamnat i diskussioner med Unitedfans som säger att han är lika bra som Snejider (om inte bättre som en försökte säga).
"Vem behöver Snejider, vi har ju Cleverley" För att citera. Men även av diverse tidningar (http://www.guardian.co.uk/football/2011/oct/10/tom-cleverley-manchester-united-contract)
Inget vidare framtidshopp om snubben är 22, hade han varit 18-19 istället hade jag hållt med om att han vore ett framtidshopp. 22 bast och spelar som han gör, då blir man en "ok" spelare, ingen "bättre än Sneijder"
"Vem behöver Snejider, vi har ju Cleverley" För att citera. Men även av diverse tidningar (http://www.guardian.co.uk/football/2011/oct/10/tom-cleverley-manchester-united-contract)
Inget vidare framtidshopp om snubben är 22, hade han varit 18-19 istället hade jag hållt med om att han vore ett framtidshopp. 22 bast och spelar som han gör, då blir man en "ok" spelare, ingen "bättre än Sneijder"
Jag tror dom säger det lite med glimten i ögat. Han kommer inte bli en bättre individuell spelare än Sneijder men han kommer passa bättre in i deras lagbygge och därför blir Sniejder, som vill ha Rooneys position, överflödig. Som jag sa så var varken Iniesta eller Xavi jättebra vid 22 års ålder, inte Xabi Alonso heller. Men ett mer giltigt exempel är väl Paul Scholes som ses som en av Uniteds bästa mittfältare genom tiderna och han slog inte igenom på riktigt förrän han var 21, 22 år. Lika gammal som Cleveley alltså... men klart, du kan säkert bedöma honom bättre än Ferguson och hans tränarstab.
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Sa aldrig att de var som bäst när de var 22 år, men de var åtminstone i närheten av sin kapacitet. Gemensamt för de 10-15 bästa centrala mittfältarna i världen är att de alla var bättre än Cleverley vid 22 års ålder.
Nu snackar vi om varför Cleverley är överskattad. Vad har du sett honom, max tre gånger gissar jag på? Men du kan tydligen bedöma om hur bra han kommer bli eller hur bra han är genom att ha sett honom tre gånger