2011-10-17, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chandl3r
Har hamnat i diskussioner med Unitedfans som säger att han är lika bra som Snejider (om inte bättre som en försökte säga).
"Vem behöver Snejider, vi har ju Cleverley" För att citera. Men även av diverse tidningar (http://www.guardian.co.uk/football/2011/oct/10/tom-cleverley-manchester-united-contract)

Inget vidare framtidshopp om snubben är 22, hade han varit 18-19 istället hade jag hållt med om att han vore ett framtidshopp. 22 bast och spelar som han gör, då blir man en "ok" spelare, ingen "bättre än Sneijder"

Jag tror dom säger det lite med glimten i ögat. Han kommer inte bli en bättre individuell spelare än Sneijder men han kommer passa bättre in i deras lagbygge och därför blir Sniejder, som vill ha Rooneys position, överflödig. Som jag sa så var varken Iniesta eller Xavi jättebra vid 22 års ålder, inte Xabi Alonso heller. Men ett mer giltigt exempel är väl Paul Scholes som ses som en av Uniteds bästa mittfältare genom tiderna och han slog inte igenom på riktigt förrän han var 21, 22 år. Lika gammal som Cleveley alltså... men klart, du kan säkert bedöma honom bättre än Ferguson och hans tränarstab.

Citat:
Ursprungligen postat av dire
Sa aldrig att de var som bäst när de var 22 år, men de var åtminstone i närheten av sin kapacitet. Gemensamt för de 10-15 bästa centrala mittfältarna i världen är att de alla var bättre än Cleverley vid 22 års ålder.

Nu snackar vi om varför Cleverley är överskattad. Vad har du sett honom, max tre gånger gissar jag på? Men du kan tydligen bedöma om hur bra han kommer bli eller hur bra han är genom att ha sett honom tre gånger
Citera
2011-10-17, 15:48
Medlem
Chandl3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haser
Jag tror dom säger det lite med glimten i ögat. Han kommer inte bli en bättre individuell spelare än Sneijder men han kommer passa bättre in i deras lagbygge och därför blir Sniejder, som vill ha Rooneys position, överflödig. Som jag sa så var varken Iniesta eller Xavi jättebra vid 22 års ålder, inte Xabi Alonso heller. Men ett mer giltigt exempel är väl Paul Scholes som ses som en av Uniteds bästa mittfältare genom tiderna och han slog inte igenom på riktigt förrän han var 21, 22 år. Lika gammal som Cleveley alltså... men klart, du kan säkert bedöma honom bättre än Ferguson och hans tränarstab.
2006 då Iniesta var just 22 år. Var den säsongen han gjorde näst flest mål för Barca. (6 st) Och slog igenom stort. (gjorde 8 mål förra säsongen om jag minns rätt)
Tror att när han var 17 år var han redan en nyckelspelare för Barca B och på gränsen att slå sig in i Barcelona.

Xavi slog igenom stort säsongen 2000 (20 år gammal) då Guardiola blev skadad och Xavi fick mantla rollen som spelfördelare. 11 år senare och han har kvar sin roll.

Man ser på någon om han blir bra eller inte. När man ser Cleverley spela så känns de som han är där eftersom han är en egen produkt och Ferguson ska få sitta och kräma ut sig skit om hur duktiga United är att ta fram talanger (vilket på senare år har varit rätt dåligt, fast Welbeck ser skaplig ut)
Citera
2011-10-17, 15:54
Medlem
dires avatar
Citat:
Som jag sa så var varken Iniesta eller Xavi jättebra vid 22 års ålder,
Både Xavi och Iniesta var jättebra vid 22 års ålder.

Citat:
inte Xabi Alonso heller.
Xabi Alonso såldes till Liverpool för £11m vid 22 års ålder efter att ha varit ordinarie i La Liga i 3-4 säsonger.

Citat:
Men ett mer giltigt exempel är väl Paul Scholes som ses som en av Uniteds bästa mittfältare genom tiderna och han slog inte igenom på riktigt förrän han var 21, 22 år. Lika gammal som Cleveley alltså... men klart, du kan säkert bedöma honom bättre än Ferguson och hans tränarstab.
Paul Scoles går väl att kategorisera som lite av en late-bloomer. Även om nu inte Cleverley nu inte riktigt slagit igenom, som jag ser det.
Citat:
Nu snackar vi om varför Cleverley är överskattad. Vad har du sett honom, max tre gånger gissar jag på? Men du kan tydligen bedöma om hur bra han kommer bli eller hur bra han är genom att ha sett honom tre gånger
Han har väl lirat fyra-fem matcher i United-tröjan så man får väl jobba med den information man har. Jag säger inte att sannolikheten att han blir en världsmittfältare är noll, ingen kan förutspå framtiden, men det mesta tyder på att han inte blir det.

Finns betydligt större löften än Cleverley som sedan harvat runt i League 1 och Championship efter sina "genombrott".
Citera
2011-10-17, 15:54
Bannlyst
Har väl inget mer att tillföra eftersom du är så dum att du tror Ferguson använder spelare för att de är egna produkter.
Citera
2011-10-17, 15:56
Medlem
dires avatar
Citat:
Har väl inget mer att tillföra eftersom du är så dum att du tror Ferguson använder spelare för att de är egna produkter.

Kan ju också vara för att vila Darren Fletcher.
Citera
2011-10-17, 16:05
Medlem
Chandl3rs avatar
Citat:
Cleverley var troligen den bästa spelaren av den kullen han kom med i. Ferguson stod med honom för att han skulle kunna få proklamera att "Kolla oss, vi är Englands svar på La Masia". (Kanske inte de exakta orden, men du förstår vad jag menar)

Han är ingen världspelare, en medioker mittfältare som varken gör något bra eller dåligt. Som sagt, enbart där för att Ferguson inte har producerat någon bättre spelare ifrån den egna akademin på ett bra tag, men som jag säger, Fresh Prince-kopian Welbeck kan bli något riktigt stort.
Citera
2011-10-17, 18:26
Medlem
En del Man Utd (likt andra fans) har en tendens att överskatta sina egna spelare. Vill minnas när Anderson var bättre än Fabregas.
Citera
2011-10-17, 20:34
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Konstigt, eftersom Esbjörnsson på Expressen sagt att ingen av dom har fungerat och att Spanien har STORA problem med sin vänsterbacksplats, och även om jag har sett för lite av dom två så tvivlar jag på att Esbjörnsson har fel när det gäller Spanien... Kan garantera dig att Enrique utklassar båda.

Min åsikt är att Luis Enrique inte är lika bra som Natxo Monreal och Jose Angel. Du får ha din egen. Sen att Del Bosque inte har tagit ut honom bevisar ju bara att jag antagligen har mer rätt än du.
Citera
2011-10-17, 22:27
Medlem
Citat:
En hel säsong i Wigan + en försäsong + inledning i United räcker väl för att se att han inte kommer bli någon 5* spelare?
Citera
2011-10-17, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakkwald
Min åsikt är att Luis Enrique inte är lika bra som Natxo Monreal och Jose Angel. Du får ha din egen. Sen att Del Bosque inte har tagit ut honom bevisar ju bara att jag antagligen har mer rätt än du.

Annars är ju Jordi Alba bättre än alla tre, fick debutera ifrån start senaste landskampen. Han kommer bli Spaniens givna vänsterback.
Citera
2011-10-17, 23:46
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Annars är ju Jordi Alba bättre än alla tre, fick debutera ifrån start senaste landskampen. Han kommer bli Spaniens givna vänsterback.
Spelar han vänsterback i Valencia? Har för mig att Mathieu gjorde det, har de bytt plats denna säsong?
Citera
2011-10-18, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sakkwald
Spelar han vänsterback i Valencia? Har för mig att Mathieu gjorde det, har de bytt plats denna säsong?

Han spelar vänsterback i Valencia just nu och Mathieu gått över till vänsterytter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in