Citat:
Ursprungligen postat av
cossinus
Kan någon förklara realistiskt hur johanna trodde att hennes lappar i häktet skulle nå ut till den designerade destinationer när hon sitter isolerad med fulla restriktioner?
Hon trodde att hennes granne var mohammad. Var det en fiktiv person häktespersonal spelade teater kring för att få henne tro det var MR? Med andra ord bevisprovokation.
Hur gick det till efter hon skrev lapparna? Gav hon dem till häktespersonal i tron att de accepterat mutan ?Låtsades häktespersonalen vidareföra lapparna för att hon skulle skriva mer lappar?
Om hon gömmer lapparna, varför tror hon att de ska hittas av nån annan än häktespersonal?
Det är den här frågan du vill ha svar på?
Uteblivet svar kanske betyder att ingen vågar sig på att spekulera i det. Jag ska kommentera så gott jag kan, men förvänta dig inte det absoluta svaret!
Det är omöjligt att veta om de lagt en fälla så att Johanna skulle tro att hon bodde praltiskt taget vägg i vägg med MR.
Det kan vara en slump att där fanns en Muhammad till, en för utredningen lycklig sådan, som de kanske spelade på för att se vad som hände. Något sådant kommer vi aldrig att få bekräftat, snarare dementerat och då står vi där och tror vad vi vill. Men det är absolut inte osannolikt att där fanns en annan Muhammad.
Men jag har svårt att tro att personalen gått runt i korridorerna och nämnt namnet av och till för att locka henne i fällan. Detsamma tror jag om det skåp i duschen som hade Muhammads namn - inte skapade de det för att göra det intressantare för henne.
Men vad som är viktigare är att Johanna i sin grandiosa självuppfattning utgått ifrån att hon kunde outsmart de anställda på häktet med allehanda fiffiga lösningar. Det här med att skicka ett brev i ett brev till FK lyckades ju, såvitt jag förstår och det är ju pinsamt. Man kan nämligen utgå ifrån att många andra testat den metoden under årens lopp.
Så här kan man fundera, kommer du själv på något som närmar sig ett faktiskt vetande om saken?