2017-05-06, 00:57
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Lägg gärna till:
Så här skrev "intermittentexplosivitet" i tråden mindre än ett dygn efter mordet:
"Det kan ju vara dottern, hon verkar ju bra skruvad..."

Han skrev även i själva trådstarten: "Asylmord?"

Visst var det asylmord alltid!

I det första eller andra förhöret med JM, de förhör som gjordes hemma i hennes lägenhet, så säger hon att Göran är hennes idol. "Hon har alltid varit pappas flicka" skriver även polisen att JM uppger. När hon i senare förhör delges misstanke om mord så menar hon att det är ologisk att hon skulle ha mördat Göran eftersom hon stod på så god fot med honom.

Efter ytterligare några veckor så säger hon detta:
Citat:

Morfadern har psykiskt misshandlat David under hela dennes uppväxt genom att överhuvudtaget inte bry sig om David. Johanna kommer också efter ett tag in på att när David var runt 3 år sa han "sug min snopp", och han var också röd i stjärten vid några tillfällen.

Sidan 318, huvudprotokollet.
Så hennes idol har alltså misshandlat hennes egen son psykiskt under hela dennes uppväxt. Då kan hon ju inte vara en så särskilt omhändertagande moder med andra ord.

På sidan 335 i huvudprotokollet så finns en handskriven A4-sida där JM berättar för polisen hur hon menar att mordet gått till. Hennes uppgifter går ut på att Jafar manipulerat Muhammed och någon mer att begå mordet. För att styrka att Muhammed ska ha motiv att utföra mordet så skriver hon bland annat "M vet att jag mår dåligt över att morfar är elak mot Adam". Här uppger hon alltså att Göran ska vara elak mot en av tvillingarna. Dels så motsäger detta ju att hon skulle ha en så bra relation till honom som hon i de första förhören så tydligt poängterar att hon har, dels så går inte bilden av Göran som en ondsint barnaplågare ihop med att hon inte i så fall har skyddat sina barn från honom. Vem tillåter sitt eget barn att bli psykiskt misshandlat som hon menar att David blivit under hela uppväxten?

Mängden motsägelser som Johanna presterar under polisförhörens gång är så omfattande att jag inte längre vet om det fyller någon poäng att fortsätta peka ut vart och ett av dom. Alldeles uppenbart så använder hon sig av psykopatens metod att prata, prata, prata - det finns alltid nya lögner som kan förklara varför de förra lögnerna inte visade sig stämma. När psykopaten använder denna metoden mot sin omgivning ute i det vanliga livet så är det svårt att som enskild individ hålla koll på ordflödet som psykopaten genererar. Det är dock en mycket knepigare uppgift för psykopaten att göra detta när allt spelas in och det sitter flera personer och går igenom allt som sagts och sen förbereder sig inför nästa förhör. Då hjälper det inte att bombardera lyssnaren med en störtflod av information - tvärtom så gräver hon i och med det sin egen grav djupare och djupare.
Citera
2017-05-06, 01:06
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
JM är åtalad för mord i 2 fall. Det är ju löjeväckande eftersom det inte verkar finnas några objektiva fakta som pekar på det. Obefogat åtal?

I andra hand yrkar åklagaren på medhjälp alternativt anstiftan.

Väljer åklagaren att gå ut hårt med tanken att får jag inte det ena så blir nog chansen större att få det andra?
Nej, det är olagligt för en åklagare att åklaga någon utan att bedöma att åtalet kommer gillas av rätten. Om obefogat åtal finns i brottsbalkens 15 kap, 5 § föreskrivet att: "Den som väcker åtal ehuru han icke har sannolika skäl därtill, dömes för obefogat åtal till böter eller fängelse i högst sex månader."

Det är också så att en åklagare, då denne bedömer att ett åtal är tillräckligt för en fällande dom, är tvungen at åtala.

Sen håller jag inte med att om att inga fakta talar för Johanna som gärningsman. Tvärtom skulle jag vilja säga att det finns många objektiva fakta som talar för hennes skuld.

Edit: Ser nu att jag inte läste ordentligt vad du skrivit. Du nämner ju själv termen obefogat åtal; då hade jag ju inte behövt förklara hur det fungerar. Jag skyller på att timmen är sen!
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-06 kl. 01:19.
Citera
2017-05-06, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

I det första eller andra förhöret med JM, de förhör som gjordes hemma i hennes lägenhet, så säger hon att Göran är hennes idol. "Hon har alltid varit pappas flicka" skriver även polisen att JM uppger. När hon i senare förhör delges misstanke om mord så menar hon att det är ologisk att hon skulle ha mördat Göran eftersom hon stod på så god fot med honom.

Så hennes idol har alltså misshandlat hennes egen son psykiskt under hela dennes uppväxt. Då kan hon ju inte vara en så särskilt omhändertagande moder med andra ord.

På sidan 335 i huvudprotokollet så finns en handskriven A4-sida där JM berättar för polisen hur hon menar att mordet gått till. Hennes uppgifter går ut på att Jafar manipulerat Muhammed och någon mer att begå mordet. För att styrka att Muhammed ska ha motiv att utföra mordet så skriver hon bland annat "M vet att jag mår dåligt över att morfar är elak mot Adam". Här uppger hon alltså att Göran ska vara elak mot en av tvillingarna. Dels så motsäger detta ju att hon skulle ha en så bra relation till honom som hon i de första förhören så tydligt poängterar att hon har, dels så går inte bilden av Göran som en ondsint barnaplågare ihop med att hon inte i så fall har skyddat sina barn från honom. Vem tillåter sitt eget barn att bli psykiskt misshandlat som hon menar att David blivit under hela uppväxten?

Mängden motsägelser som Johanna presterar under polisförhörens gång är så omfattande att jag inte längre vet om det fyller någon poäng att fortsätta peka ut vart och ett av dom. Alldeles uppenbart så använder hon sig av psykopatens metod att prata, prata, prata - det finns alltid nya lögner som kan förklara varför de förra lögnerna inte visade sig stämma. När psykopaten använder denna metoden mot sin omgivning ute i det vanliga livet så är det svårt att som enskild individ hålla koll på ordflödet som psykopaten genererar. Det är dock en mycket knepigare uppgift för psykopaten att göra detta när allt spelas in och det sitter flera personer och går igenom allt som sagts och sen förbereder sig inför nästa förhör. Då hjälper det inte att bombardera lyssnaren med en störtflod av information - tvärtom så gräver hon i och med det sin egen grav djupare och djupare.

Johanna sitter nu helt fokuserd på att rita nya mind-maps över hur det hela gått till. Nu när hon har FUP.
Citera
2017-05-06, 05:43
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Nej, när brottsoffren fått det dom ska ha så har "Big Mama", Eskilstunas egen gangsterdrottning,
nog knappast råd längre att hålla sig med några torpeder som hotar, misshandlar och mördar
åt henne.
I framtiden är det väl snarast hennes knäskålar som ligger illa till. Det finns säkert än
tuffare brudar än henne på Hinsan om än inte lika infernaliskt onda och kommer hon
i konflikt med dessa så kan hon åka på ordentligt med däng.

Vad kan det förresten vara för medicin som hon får om dagarna på häktet?
Nåt lugnande kanske? Eller SSRI-preparat?
JM ÄR nog redan i konflikt med dessa
kan jag tro just därför analyseras nu faktumet om JM ska få RPV ( barnflickan ) eller kåken ( hästflickan ) Denna frågeställning basunerade en kvällstidning ut i veckan via LGWP, och vi känner ju vid det här laget till de senares förkärlek till att granska olika " gäng " På senare tid har ju dock kvällspressens eget " gäng " blivit granskade av bl.a. BR ifrån bl.a. Megafonerna !
Citera
2017-05-06, 06:00
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Dagispersonalen har uppgett att pojken var röd i stjärten SAMT hade svårigheter att bajsa = ger en helt annan dimension på problematiken Håller förövrigt med om Ditt resonemang : när fler utomstående ska granska " JMs " babbel " kommer allt i en annan dager ! Sedan när vågade någon t.ex: krossa knäskålarna på Kfogdens indrivare
Citera
2017-05-06, 06:26
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Dagispersonalen har uppgett att pojken var röd i stjärten SAMT hade svårigheter att bajsa = ger en helt annan dimension på problematiken Håller förövrigt med om Ditt resonemang : när fler utomstående ska granska " JMs " babbel " kommer allt i en annan dager ! Sedan när vågade någon t.ex: krossa knäskålarna på Kfogdens indrivare
Kanske en något obehaglig " spekulation " : varför blev det plötsligt så viktigt att formligen basunera ut, i filmform, att " tycke uppstått " mellan JM och diverse moslemer ( vilka ingen egentligen vet var de kommer ifrån och vilken bakgrund de har ) Jag känner till en manlig " import " ifrån SEA ( vafifrån denne ursprungligen kommer är förstås höljt i dunkel ) vilken var duktig på thaiboxing men samtidigt missbrukare Denne uppgav för mej att hen " utnyttjats" som pojke och i thailand är aga tillåtet i skolan Därför har " svenska skolan " öppnats på Koh Lanta så att barnen till svenska hippies inte ska bli " slagna " Var det dit JM och JB åkte ?
Citera
2017-05-06, 06:57
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Kanske en något obehaglig " spekulation " : varför blev det plötsligt så viktigt att formligen basunera ut, i filmform, att " tycke uppstått " mellan JM och diverse moslemer ( vilka ingen egentligen vet var de kommer ifrån och vilken bakgrund de har ) Jag känner till en manlig " import " ifrån SEA ( vafifrån denne ursprungligen kommer är förstås höljt i dunkel ) vilken var duktig på thaiboxing men samtidigt missbrukare Denne uppgav för mej att hen " utnyttjats" som pojke och i thailand är aga tillåtet i skolan Därför har " svenska skolan " öppnats på Koh Lanta så att barnen till svenska hippies inte ska bli " slagna " Var det dit JM och JB åkte ?
Dessutom uppgav " importen "att efter " träningarna " som pojke, i uppgiven kampsport, kunde hen inte " gå på toa " efter " sparkar och slag " : har MR uppgett något liknande ? Jag skulle tro att det kan vara en nyckel i utredningen gällande MR ; att få denne att berätta om sin uppväxt Uppenbarligen vill ju MR e-g-n-t-l-i-g-e-n inte hem Om inte nämnda obehagliga aspekter tas upp kommer alla utredningar inte att fånga v-a-d det är som driver individerna i denna vansinneskarusell ! Vi bör sätta barnens rättigheter i Sverige, i fokus, och utröna vilka faror som lurar dessa " i den mörka skogen " för att citera en barnsaga Det senare anser jag JM sysslar med, sagodiktning, som den 6barns mor hen är
Citera
2017-05-06, 07:35
Medlem
cossinuss avatar
Kan någon förklara realistiskt hur johanna trodde att hennes lappar i häktet skulle nå ut till den designerade destinationer när hon sitter isolerad med fulla restriktioner?

Hon trodde att hennes granne var mohammad. Var det en fiktiv person häktespersonal spelade teater kring för att få henne tro det var MR? Med andra ord bevisprovokation.

Hur gick det till efter hon skrev lapparna? Gav hon dem till häktespersonal i tron att de accepterat mutan ?Låtsades häktespersonalen vidareföra lapparna för att hon skulle skriva mer lappar?

Om hon gömmer lapparna, varför tror hon att de ska hittas av nån annan än häktespersonal?
Senast redigerad av cossinus 2017-05-06 kl. 07:52.
Citera
2017-05-06, 08:28
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Dessutom uppgav " importen "att efter " träningarna " som pojke, i uppgiven kampsport, kunde hen inte " gå på toa " efter " sparkar och slag " : har MR uppgett något liknande ? Jag skulle tro att det kan vara en nyckel i utredningen gällande MR ; att få denne att berätta om sin uppväxt Uppenbarligen vill ju MR e-g-n-t-l-i-g-e-n inte hem Om inte nämnda obehagliga aspekter tas upp kommer alla utredningar inte att fånga v-a-d det är som driver individerna i denna vansinneskarusell ! Vi bör sätta barnens rättigheter i Sverige, i fokus, och utröna vilka faror som lurar dessa " i den mörka skogen " för att citera en barnsaga Det senare anser jag JM sysslar med, sagodiktning, som den 6barns mor hen är

Fattar nada vart du vill komma men du är medveten om att muay thai är deras nationalsport och de flesta börjar så tidigt som 5-10 årsåldern? Typ som fotboll i Svedala.
Citera
2017-05-06, 08:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Arbogakvinnan blir dömd till livstid
Som Leif GW säger, det är inte riktigt rumsrent att uttala sig om domar innan dom vunnit laga kraft, men jag håller helt med honom i det här fallet. Hon får livstid.

Finns det något som kan ändra på det? Fyra eller fler samtidiga hjärnblödningar under sittande rätt?
Hur sannolikt är det?

Någon som tvekar? Läs hela FUP och inte bara JMs förhör!

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/gw-arbogakvinnan-blir-domd-till-livstid/

Det finns inget annat på kartan än en riktigt välförtjänt livstid, att hålla på och trolla med svammel om att åtalet inte har täckning för vad åklagaren påstår är rent trams av infantila idioter.
Citera
2017-05-06, 08:44
Medlem
lasternassummas avatar
Socionom rekryterar torpeder bland ensamkommande afghaner som hon ska ta hand om
Jag skrev och ville testa den något provocerande rubriken ovan efter att ha följt media den senaste veckan. Trots att FUP har tillfört 7000 sidor med intressanta detaljer om fallet så har mediauppmärksamheten efter att åtal väcktes varit liten. Ett 20 år gammalt mordfall har fått betydligt mer uppmärksamhet. Några få slutsatser och sammanfattningar har vi dock sett. Den vanliga slutsatsen är "skyldig". När det gäller de sammanfattningar som jag sett, skriftliga och på video, så är det två saker som slår mig:
– Det nämns inte att JM var socionom med stora inkomster från flyktingmottagning.
– Det nämns inte hur hon utnyttjar ensamkommande för brott och hur föraktfullt hon uttalar sig om dessa.

Jag hade hoppats att fallet skulle rikta ljuset mot flyktingpolitik, eftersom det IMO är själva politiken som skapat förutsättningarna för att allt detta har hänt. Är det ett för stort tabu för att någon ens ska våga säga "socionom" eller "ensamkommande afghan" när dom berättar om sommarstugemorden?

Det är inhumant att skicka signalen "öppna gränser och livslång försörjning" runt om i världen när resultatet för så många blir förvaring i ett utanförskapsområde där många är rädda för att gå ut därför att kriminella gäng har tagit kontrollen över gatorna. Kan vi verkligen inte bättre? Både för de som är på flykt och för oss själva?

Sammanfattning av FUP
Jag behöver läsa mer detaljerat för att göra en sammanfattning, men om jag ändå skulle sammanfatta med ett ord så blir det: "Skyldig".

Om någon vill ha en sammanfattning av fallet på några minuter så finns det några tendenser till sådana på video. Dom har naturligtvis begränsningen som jag skrev om ovan, men dom sammanfattar.

Arboga-fallet – förklarat på 78 sekunder (Norran)
http://norran.se/tv?explainer-arboga-fallet-forklarat-pa-78-sekunder&video=1ed08a05-b46f-4615-8d76-44f5587868e2

Hasse Aro om Arbogakvinnan: ”En av de märkligaste personerna jag hört talas om” (5:21)
https://www.youtube.com/watch?v=rlZDR5VHl7c

Åtal i Arbogafallet: ”En makaber serie brott” - Nyhetsmorgon (TV4, 2:08)
https://www.youtube.com/watch?v=G_LJumSDHfI
(sammanfattar åtal, ej FUP)

Kvinnan åtalas för:
– Mord och mordförsök på föräldrarna, alternativt anstiftan eller medhjälp till mord
– Mord på maken
– Stämpling till mord
– Grovt bedrägeri
– Urkundsförfalskning
– Givande av muta
– Hot mot tjänsteman

Ex-pojkvännen, den ensamkommande 23-åringen, åtalas för:
– Mord och mordförsök på kvinnans föräldrar

Han har erkänt och pekat ut kvinnan som den som fick honom att mörda och att hon körde till mordplatsen.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-06 kl. 09:00.
Citera
2017-05-06, 09:09
Medlem
Gittens avatar
lasternassumma:
"Jag hade hoppats att fallet skulle rikta ljuset mot flyktingpolitik, eftersom det IMO är själva politiken som skapat förutsättningarna för att allt detta har hänt. Är det ett för stort tabu för att någon ens ska våga säga "socionom" eller "ensamkommande afghan" när dom berättar om sommarstugemorden?"

Du har så rätt. Omständigheterna kring de här morden innehåller delar, som är totaltabu för media:
- kriminella asylsökanden, som mördar på beställning
- folk, som blir rika på att äga asylboenden
- socialsekreterare med allvarliga psykiska problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in