2017-05-05, 19:36
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Bronze+silver+gold upgrade, sen 82+ upgrade, sen totw Sbc tills klubben är tom undantaget laget? Kanske kan vara ett bra sätt. Orka sälja tusentals spelare för någon stackars hundring styck.

Måste logga in på dator och kolla vilka 84+ IF-kort det finns. Procentuellt lär chansen att få ngt man behöver vara jävligt låg. Sen kanske IF-korten går att använda i framtida sbcer...

Ändå lite antiklimax. Hade hoppats på något mer. Repeatable sbcs är som att köpa packs, som regel en förlustaffär.

Satt senast igår och funderade på att köpa 84-ratade kort. Toprak var bland de billigaste, 2.7k typ. Köpte inte då jag vet att 84-korten ska ner till 1.5k typ för att ligga nära sin botten. Nu lär de väl stiga till 5-6k under de här månaderna. Aja.

Precis så. Har fortfarande en del bös i klubben ~2000+ spelare. Kommer aldrig orka sitta och lista om dom för 200 guld styck, så kommer det inga fler liga-sbc:er blir det uppgradering hela vägen från brons till 82+ tills jag bara har en 30~ spelare i klubben!

Jag hade föredragit Österrikiska och Schweiziska ligan ;-) men förstår att dom gör såhär. Ska bli intressant att se om det gör nån skillnad på priserna för 84+-IFs ur ett rent FIFA-ekonomiskt perspektiv. Finns ju ändå ett gäng, och många har ju flera kort över 84..
Citera
2017-05-05, 20:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Precis så. Har fortfarande en del bös i klubben ~2000+ spelare. Kommer aldrig orka sitta och lista om dom för 200 guld styck, så kommer det inga fler liga-sbc:er blir det uppgradering hela vägen från brons till 82+ tills jag bara har en 30~ spelare i klubben!

Jag hade föredragit Österrikiska och Schweiziska ligan ;-) men förstår att dom gör såhär. Ska bli intressant att se om det gör nån skillnad på priserna för 84+-IFs ur ett rent FIFA-ekonomiskt perspektiv. Finns ju ändå ett gäng, och många har ju flera kort över 84..

Är tots endgame för dig då, du har spelat klart sen? Kommer ju MM ända fram till fifa18 troligen. Surt att ha bränt de där discardkorten som sedan behövs för en värdelös IF Bas Dost.

Frågan är hur många fler kort på marknaden det kommer innebära. Tänker mig att en hel del har förbrukats i föregående sbcer. Inte så många som kommer få en dubblett av säg IF Carrasco och sälja sin tradable version, tror jag? Hade de varit tradable hade det varit en annan sak, då hade det varit säljläge på i princip alla 84 IF som ligger högt.
Citera
2017-05-05, 20:12
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Är tots endgame för dig då, du har spelat klart sen? Kommer ju MM ända fram till fifa18 troligen. Surt att ha bränt de där discardkorten som sedan behövs för en värdelös IF Bas Dost.

Frågan är hur många fler kort på marknaden det kommer innebära. Tänker mig att en hel del har förbrukats i föregående sbcer. Inte så många som kommer få en dubblett av säg IF Carrasco och sälja sin tradable version, tror jag? Hade de varit tradable hade det varit en annan sak, då hade det varit säljläge på i princip alla 84 IF som ligger högt.

Sant, det är kanske inte är en betydande mängd som kommer ha sån oflyt att dom får dubletter så att det gör någon skillnad.

Yes, TOTS är endgame! Till semestern tar jag semester och tar tag i att pröva Civ 6 ordentligt och inväntar sug på FIFA18 samtidigt som jag lovar min fru att "förra året var sista, jag Looovar".. och sen kommer webappen och helt plötsligt sitter jag där i starten med en tradepile med Ajax, Celtics & diverse arablags tröjor...
Citera
2017-05-06, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
https://www.futbin.com/17/squad/3627995

Fick Keita Diao i FUT Monthly paket. Jävlar vad nöjd jag är med honom. Stark, överdrivet snabb alltså förmodligen den snabbaste på spelet utan boll jag lirat med i år. Perisic är Perisic = overklig, totala motsatsen till hans prestationer i verkligheten. Han hade kunnat vinna FIFA 18 Ballon dOr.. Joao Mario på mitten med Med/High i workrate ligger och trycker på mittlinjen när det vankas kontring för motståndarlaget. Handanovic i mål för hans långa utkast, jävligt stabil allround. Mittbackarna är förmodligen dom bästa på spelet för priset. Tog Bruno Peres istället för Alves då den sistnämnde har High/Low i workrates.

Du kan byta ut Keita mot 87 Alejandro Gomez som är exakt som Messi.

https://www.futbin.com/17/squad/2907003

Ut efter ditt förslag så blev de såhär! Vad tycks?
Citera
2017-05-06, 08:18
Medlem
Raxies avatar
Vilken jävla flopp OTW-korten är förövrigt. Dom tre tyngsta lirarna (Pogboom, Higgy und Kante) har ju allihopa Minst ett specialkort som är högre.. och alla tre har dessutom chans på TOTS.

Näe huvva, Om(!) jag kör nästa år så blir det enda användningsområdet för dom OTW-trejdande.
Citera
2017-05-06, 09:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Vilken jävla flopp OTW-korten är förövrigt. Dom tre tyngsta lirarna (Pogboom, Higgy und Kante) har ju allihopa Minst ett specialkort som är högre.. och alla tre har dessutom chans på TOTS.

Näe huvva, Om(!) jag kör nästa år så blir det enda användningsområdet för dom OTW-trejdande.

Tycker det har varit en kul testballong av ea. Inget man köper för att spela med utan endast trading. Men visst är det anus att köpa kortet, spelaren gör en bra säsong och ändå får man mellanmjölksversionen istället för top notch. Kan förstå att OTW inte räknas mot TOTS, TOTY, Scream, SBC-kort - men POTM, MOTM, iMOTM, TOTTS osv borde räknas. OTW-korten ska ju reflektera spelarens prestation irl och de kategorierna är ju där. Tror EA kommer ändra det till nästa säsong.

Gällande otw är det dags att sälja av före man sitter med svarte Petter. Sitter på några OTW Sane, och chansen borde vara god att han får starta idag då Aguero är skadad plus att city floppade mot Boro. Säljer alla sen färdig med OTW för i år..

Hur är det med Baillys skada? Det kortet borde dumpas asap om den är tveksam. Enda skälet till att det ligger högt är pga spekulation att det kommer krävas i en POTM Bailly.
Citera
2017-05-06, 10:05
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Tycker det har varit en kul testballong av ea. Inget man köper för att spela med utan endast trading. Men visst är det anus att köpa kortet, spelaren gör en bra säsong och ändå får man mellanmjölksversionen istället för top notch. Kan förstå att OTW inte räknas mot TOTS, TOTY, Scream, SBC-kort - men POTM, MOTM, iMOTM, TOTTS osv borde räknas. OTW-korten ska ju reflektera spelarens prestation irl och de kategorierna är ju där. Tror EA kommer ändra det till nästa säsong.

Gällande otw är det dags att sälja av före man sitter med svarte Petter. Sitter på några OTW Sane, och chansen borde vara god att han får starta idag då Aguero är skadad plus att city floppade mot Boro. Säljer alla sen färdig med OTW för i år..

Hur är det med Baillys skada? Det kortet borde dumpas asap om den är tveksam. Enda skälet till att det ligger högt är pga spekulation att det kommer krävas i en POTM Bailly.

Helt enig, TOTY, TOTS & SBCer borde stå utanför men i övrigt så borde det gälla för allt! Dom gör ju det lite kul att titta på matcher man inte bryr sig så mycket om i vanliga fall. - Såg ju t.ex. 4-5 matcher med Marseilles efter jul!

Jag sitter med OTW-Pogba & OTW-Hummels fortfarande. Funderar på att droppa Hummels i väntan på hans förmodade TOTS. Men gillar å andra sidan Hummelskortet skarpt! Pogba stannar! Han ska sparas för "Generations" som det dyraste kortet jag nånsin köpt på FIFA ;-)

Renato verkar starta idag! Så där borde man kunna göra en slant, om det inte redan är försent!
Citera
2017-05-06, 12:19
Medlem
Värt öppna packs som man sparat för att försöka få en vitesse spelare? Eller bättre försöka snipa?
Citera
2017-05-06, 12:32
Medlem
Haha satan vad sjukt.. skulle öppna ett bronspaket, råkade av misstag öppna ett pack jag tänkte spara till TOTS. Walkout o in kliver Messi haha, i ett typ 15k pack eller nåt sånt. Fick bara 3 spelare i paketet så det kan inte varit ett allt för bra pack.
Citera
2017-05-06, 12:36
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasticfoxy
https://www.futbin.com/17/squad/2907003

Ut efter ditt förslag så blev de såhär! Vad tycks?

Ser fantastiskt vackert ut. Immobile med 3* Weakfoot känns så där bara. Försök få in nån av de högre in form Icardi istället, om du vill spela med 2 stora anfallare. För Keita är absolut inte liten.
Citera
2017-05-06, 13:52
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Värt öppna packs som man sparat för att försöka få en vitesse spelare? Eller bättre försöka snipa?

Varför har du sparat packs? För TOTS?
Du får väl känna vad som känns mest värt, bränna paketen och kanske få en spelare eller slänga upp 10k.

Å andra sidan lär du inte packa någon så länge du inte bunkrat upp med silverpaket.
Citera
2017-05-06, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12

Inte värt det skulle jag säga, inte så stor chans. Sparar också mina paket till TOTS. Öppnade bara några få silverpaket nu. Hade ingen i nåt av dem två lagen. Köpte på mig lite erdevisie-spelare i veckan men såklart ingen av dem. Vet att jag såg guldmålvakten men hade redan täckning där så sket i honom... inte löst den sista MM-matchen än.

Varit sjuk nu i dagarna o vart sängliggande, i brist på annat så har öppnat säkert 100 bronspaket i hopp om att få någon från de två holländska lagen. Tog väl ca 50 paket innan en Utrecht-spelare i brons ploppa upp. Så sparar väl in 7-8k där. Öppna bronspaket är ju sällan någon förlustaffär. Gått en del vinst på alla paket totalt. Sen skall jag använda alla bronsspelare som inte var värda mer än 300 coins till att uppgradera till silver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in