2017-05-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Och Vertonghen.

Jäklar så klurigt. Har redan sålt mina Benteke, men sitter kvar på en IF Hazard.

Vertonghen vore nog relativt billig att lösa, Bailly borde inte få mer än typ 85-86 i overall (men alla kommer vilja ha den). Övriga kommer ha en overall över deras befintliga specialkort och därmed kosta uppemot miljonen att lösa.

Alla specialkort på de nominerade har redan gått upp. Alla specialkort utom vinnarens, kommer tanka sekunden POTM släpps. Riktigt tufft att veta hur man ska investera, om alls. Hög risk, hög reward.

Oj missade honom.
Backarna tror jag kommer bli 84ratade om dom vinner vilket är väldigt liten chans, Aguero och Hazard kommer bli snordyra och Son likaså. Hoppas inte Benteke blir så dyr men chansen att han blir det är ganska stor. Tror eriksen kommer bli billigast av alla förutom backarna.
Citera
2017-05-05, 14:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIFAjaha
Oj missade honom.
Backarna tror jag kommer bli 84ratade om dom vinner vilket är väldigt liten chans, Aguero och Hazard kommer bli snordyra och Son likaså. Hoppas inte Benteke blir så dyr men chansen att han blir det är ganska stor. Tror eriksen kommer bli billigast av alla förutom backarna.

Knepigt med backarnas overall. Upgradetrappan ser ut så här:

82 -> 84
83 -> 85

Vilket betyder att Bailly borde få 84, Vertonghen 85. Men - Sons POTM fick 84, fast hans NIF hade 78. Sterlings POTM fick 84 (NIF 82). Så, väldigt svårt att säga. Tror du har rätt i att det är liten chans att de vinner. Samtidigt gjorde Bailly väldigt många bra matcher för United i april, ratades högt i varje match. Kanske?

Oavsett borde ett POTM av Bailly vara hyperintressant (känns som halva communityt kör Bailly/Smalling på mittbacken), medan ett POTM av Vertonghen inte känns så hett. Borde gå att lösa för 50-60k. Benteke borde bli 89 och kosta ett par 100k att lösa, Eriksen 89 och kosta 150-250k...

Resten blir som du tror, snordyra att lösa. Dessutom borde Hazard och Son ha en bra chans att komma i TOTS och då kommer det ännu bättre versioner av dem som är tradable - så då är inte POTM-kortet värt att lösa, bättre att sälja av det man har för att sedan köpa TOTS-kortet. Frågetecken för Aguero om han kommer i POTM, Lukaku och Kane borde ta två strikerplatser och frågan är om det blir fler än så.
Citera
2017-05-05, 15:15
Medlem
Raxies avatar
Eftersom MM kom igår, vilken nit man fick på med Vitesse-Utrecht kommer nog få pröjsa 15k för två spelare där tillslut , så brukar det ju betyda att en annan SBC kommer på fredagen.

Vad tror ni kan vara på ingång? Nya liga-SBC:er? - Fast det kändes nästan som att Lewa var sista.. TOTS?

Nån som läst nåt smaskigt rykte man kan sitta och vänta på?
Citera
2017-05-05, 15:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Eftersom MM kom igår, vilken nit man fick på med Vitesse-Utrecht kommer nog få pröjsa 15k för två spelare där tillslut , så brukar det ju betyda att en annan SBC kommer på fredagen.

Vad tror ni kan vara på ingång? Nya liga-SBC:er? - Fast det kändes nästan som att Lewa var sista.. TOTS?

Nån som läst nåt smaskigt rykte man kan sitta och vänta på?

Jag hade riktig flax och hade 4 st i klubben, plus en Utrecht-dubblett på transferlistan som jag inte fått sålt för 200 coins före 19... sålde för 6k istället

Det är så jäkla svårt nu när de väljer ut matcher baserat på tabelläge. Omöjligt att sätta alla matcher, bättre att försöka ha spelare från alla lag och ligor. Men i takt med att fler ligor avgörs minskar deras alternativ.

Jag har en magkänsla, som mycket väl kan vara fel, att de nu fläskar på med ligorna som är kvar. Kanske släpper de 2 per vecka under en period, eller så kanske de kör big bang och alla på en gång.

Ingen av ligorna som är kvar har några roliga blå kort som belöning, men packen vill man åt. Jag plöjer Korea just nu, just in case.
Citera
2017-05-05, 15:43
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Jag hade riktig flax och hade 4 st i klubben, plus en Utrecht-dubblett på transferlistan som jag inte fått sålt för 200 coins före 19... sålde för 6k istället

Det är så jäkla svårt nu när de väljer ut matcher baserat på tabelläge. Omöjligt att sätta alla matcher, bättre att försöka ha spelare från alla lag och ligor. Men i takt med att fler ligor avgörs minskar deras alternativ.

Jag har en magkänsla, som mycket väl kan vara fel, att de nu fläskar på med ligorna som är kvar. Kanske släpper de 2 per vecka under en period, eller så kanske de kör big bang och alla på en gång.

Ingen av ligorna som är kvar har några roliga blå kort som belöning, men packen vill man åt. Jag plöjer Korea just nu, just in case.

Jasså? ;-) Inte taggad på en 84-Soriano med 68 pace som striker!?

Jag hoppas också på nåt sånt, kommer förändra marknaden för bronze & silvers helt sjukt mycket när folk märker att det är så det ligger till efter vecka 2 isf.

Jag hoppas också på den! Vore ju episkt om dom kryddar ligorna med ett 50-100k pack (likt Pro League) som reward också..
Citera
2017-05-05, 15:50
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Jasså? ;-) Inte taggad på en 84-Soriano med 68 pace som striker!?

Jag hoppas också på nåt sånt, kommer förändra marknaden för bronze & silvers helt sjukt mycket när folk märker att det är så det ligger till efter vecka 2 isf.

Jag hoppas också på den! Vore ju episkt om dom kryddar ligorna med ett 50-100k pack (likt Pro League) som reward också..

Precis, att släppa rest of the world leagues med silverpaket som belöning i princip för varje lag skulle flooda marknaden, och därmed göra det enklare att lösa besvärliga lag i de stora ligornas SBC. Vitoria Setubal, Bournemouth, Montpellier osv. Det ser jag som ett argument för att det kommer, EA vill ge alla en chans att lösa SBCerna utan att köpa pricefixade silver-spelare. Samtidigt behöver ju EA hålla intresset igång nu när vi är på upploppet så det är ju definitivt en grej som borde komma.

Om de lägger på bonuspaketen känns däremot tveksamt. Det vore magiskt, men realistiskt? Var det inte du som postade något om att EA skulle göra det jobbigt för spelare att hålla på paketen till TOTS?

Jag behöver faktiskt Soriano för min Österrike-Schweiz-hybrid... eller nä
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-05-05 kl. 15:52.
Citera
2017-05-05, 16:00
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Precis, att släppa rest of the world leagues med silverpaket som belöning i princip för varje lag skulle flooda marknaden, och därmed göra det enklare att lösa besvärliga lag i de stora ligornas SBC. Vitoria Setubal, Bournemouth, Montpellier osv. Det ser jag som ett argument för att det kommer, EA vill ge alla en chans att lösa SBCerna utan att köpa pricefixade silver-spelare. Samtidigt behöver ju EA hålla intresset igång nu när vi är på upploppet så det är ju definitivt en grej som borde komma.

Om de lägger på bonuspaketen känns däremot tveksamt. Det vore magiskt, men realistiskt? Var det inte du som postade något om att EA skulle göra det jobbigt för spelare att hålla på paketen till TOTS?

Jag behöver faktiskt Soriano för min Österrike-Schweiz-hybrid... eller nä

Jo, det var jag Qureshi har twittrat säkert 10-15 gånger om att dom ska göra det "svårt" *läs släppa content folk vill öppna packs för, innan TOTS.

Så ja, jo. Är nog Extremt mycket önsketänkande med stora packs som rewards för eventuella ligor.

Har iaf en känsla av att dom släpper Nånting ikväll. Är ett för svagt TOTW för att folk ska köpa massor med packs den här veckan!
Citera
2017-05-05, 16:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Jo, det var jag Qureshi har twittrat säkert 10-15 gånger om att dom ska göra det "svårt" *läs släppa content folk vill öppna packs för, innan TOTS.

Så ja, jo. Är nog Extremt mycket önsketänkande med stora packs som rewards för eventuella ligor.

Har iaf en känsla av att dom släpper Nånting ikväll. Är ett för svagt TOTW för att folk ska köpa massor med packs den här veckan!

Frågan är vilket content det blir som får det att klia i packöppnartummen då. Birthday och TOTW har ju inte direkt gjort det, åtminstone inte för mig. Inte för att jag har så många pack på hand ändå...

Att MM kom en torsdag indikerar att något ligger i pipen fredag. Så vi hoppas på en överraskning! Kanske ska köpa Tippeligaen också, nu när jag kört Korea...

BTW - Att POTM-omröstningen kom idag skvallrar kanske om att POTM kanske släpps först om två veckor? Vore ju jäkla sent att avslöja aprils POTM den 19e maj, men vem vet.
Citera
2017-05-05, 16:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Förresten - har du investerat något i andraligorna? Bundesliga B, Calcio B, Ligue 2 osv?
Citera
2017-05-05, 17:47
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Förresten - har du investerat något i andraligorna? Bundesliga B, Calcio B, Ligue 2 osv?

Hade mina funderingar på det!

Men nu har jag POTY-Kante och inga coins istället!

Bara spelat en match med honom, men tror kanske inte det var mina allra bäst spenderade coins i år! ;-)

Jag har så jag kan göra Australienska, Österrikiska, Colombianska, Schweiziska rakt av och Danska, Koreanska & Argentinska med lite övertalning!

Får vara bra så ;-) Är nöjd med mina två lag, tycker liga sbc:erna är roliga att lösa från scratch & är inte sugen på så många fler troliga TOTS-spelare än Alonso, Costa, Casemiro & Hummels ändå. Och tror inte ens det blir miljonen totalt för alla 4!
Citera
2017-05-05, 19:08
Medlem
Raxies avatar
Jahaja, ja det kom ju en ny SBC iaf!

Inga ligor.. men ganska kul idé med 84+-IF iaf.

Nu lär jag väl inte göra nån, men 82+-varianten kan ju gärna få komma under TOTS också.

*Expires in 55 days!

Sweet, då gör jag tabberas på ALLT i hela klubben när TOTS kommer!
Citera
2017-05-05, 19:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Jahaja, ja det kom ju en ny SBC iaf!

Inga ligor.. men ganska kul idé med 84+-IF iaf.

Nu lär jag väl inte göra nån, men 82+-varianten kan ju gärna få komma under TOTS också.

*Expires in 55 days!

Sweet, då gör jag tabberas på ALLT i hela klubben när TOTS kommer!

Bronze+silver+gold upgrade, sen 82+ upgrade, sen totw Sbc tills klubben är tom undantaget laget? Kanske kan vara ett bra sätt. Orka sälja tusentals spelare för någon stackars hundring styck.

Måste logga in på dator och kolla vilka 84+ IF-kort det finns. Procentuellt lär chansen att få ngt man behöver vara jävligt låg. Sen kanske IF-korten går att använda i framtida sbcer...

Ändå lite antiklimax. Hade hoppats på något mer. Repeatable sbcs är som att köpa packs, som regel en förlustaffär.

Satt senast igår och funderade på att köpa 84-ratade kort. Toprak var bland de billigaste, 2.7k typ. Köpte inte då jag vet att 84-korten ska ner till 1.5k typ för att ligga nära sin botten. Nu lär de väl stiga till 5-6k under de här månaderna. Aja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in