2017-05-05, 22:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Jag uttryckte mig i generalla termer och dessutom fanns det fler som inte kom med i programmet...jag vet saker

Är du själv en av Margit Norells före detta patienter? I så fall har din avsky mot Dan Josefsson fått en förklaring.
Citera
2017-05-05, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den här patienten var ju även terapeut och stod nära både Sture Bergwall och Margit Norell. Det var befogat att intervjua henne.

Delar inte den uppfattningen. Poängen gick fram ändå, han hade kunnat avstå, men gjorde inte det vilket visar på omdömeslöshet.
Citera
2017-05-05, 22:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Delar inte den uppfattningen. Poängen gick fram ändå, han hade kunnat avstå, men gjorde inte det vilket visar på omdömeslöshet.

Du hade gnällt ännu mer om han kritiserat henne i programmet utan att intervjua henne.
Citera
2017-05-05, 22:11
Medlem
NWT skriver om fallet:

http://nwt.se/arvika/2017/05/04/broderna-kan-stamma-staten
Citat ur artikeln:
"De två bröder som pekades ut som fyraårige Kevins mördare kan stämma staten.
Det säger advokaten Viktor Banke till TT."

http://nwt.se/varmland/2017/05/05/forbereder-for-skadestand
Citat ur artikeln:
"Bröderna som utpekats som skyldiga till mordet på Kevin planerar för en skadeståndsprocess."
Citera
2017-05-05, 22:11
Bannlyst
Citat:
Är du själv en av Margit Norells före detta patienter? I så fall har din avsky mot Dan Josefsson fått en förklaring.

Avskyr inte honom, jag kritiserar honom på sakliga grunder vilket även andra gjort som är sjukvårdskunniga till skillnad från mig. Bra research i övrigt, men patienten skulle han gett fan i. Jag bara ser att han som person riskerar att vara den typen som lätt får tunnelseende och inte klarar att hålla objektivitet när det visar sig att man kanske inte har rätt. typ första delen av Kevin-fallet som är tunn. Han kan vara ganska hetsig i diskusioner och inte lyssna på andra.

Jag tillhör dem som sa redan på 90-talet at TQ var bluff så någon Norellanhängare är jag inte,
Citera
2017-05-05, 22:14
Bannlyst
Citat:
Du hade gnällt ännu mer om han kritiserat henne i programmet utan att intervjua henne.

De där aspekterna hade han kunnat lösa om han ville. Han säger själv hur han tog hänsyn till bröderna i Kevinfallet, kanske lärde han sig något,
Citera
2017-05-05, 22:24
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Återigen, DJ har inte för avsikt att bedriva någon utredning om vem som är skyldig till Kevins död. Inte heller är avsikten att visa att bröderna är oskyldiga. Avsikten är att visa att Polisen utmålade bröderna som skyldiga till Kevins död på ett undermåligt material. Detta är tämligen uppenbart att det stämmer.

Ett av skälen till att utredningen är undermålig och att DJ engagerade sig är troligen SÅC inblandning.
DJ vet att SÅC är en fara för rättssäkerhet och en garanti för rättsröta.

En fråga till skribenterna, vad är praxis vid förhör av små barn. Är/var det normalt att poliser förhör små barn utan att det finns något stöd för barnen i form av föräldrar, socialarbetare advokater eller liknande.
Så tror jag också att det kan vara. En mängd fel har begåtts, skadliga, oavsett om pojkarna är skyldiga eller ej.

Samhällets accepterande av tvärsäkra psykologuttalanden kanske är det DJ främst vill åt, SÅC verkar vara en maktfullkomlig katastrof. Föräldrarnas underdåniga accepterande av att de inte fick vara med som stöd för barnen, inget juridiskt ombud fanns där för att skydda bröderna och tillvarata rättigheter. Förhörsmetoderna, så olämpliga. Kanske polisledaren önskan om ära och berömmelse fick fritt fram. Med mera.
Citera
2017-05-05, 22:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är ju hon som kontaktar honom och vill berätta om Margit.

Att hon sedan efter 30 års terapi är helt hjärntvättad ... det säger väl en del om terapin..

"Lena"
https://www.youtube.com/watch?v=EJmCli9lyAc
Citera
2017-05-05, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Så tror jag också att det kan vara. En mängd fel har begåtts, skadliga, oavsett om pojkarna är skyldiga eller ej.

Samhällets accepterande av tvärsäkra psykologuttalanden kanske är det DJ främst vill åt, SÅC verkar vara en maktfullkomlig katastrof. Föräldrarnas underdåniga accepterande av att de inte fick vara med som stöd för barnen, inget juridiskt ombud fanns där för att skydda bröderna och tillvarata rättigheter. Förhörsmetoderna, så olämpliga. Kanske polisledaren önskan om ära och berömmelse fick fritt fram. Med mera.

fattar inte varför föräldrarna bara inte kontaktade en advokat. även om det inte var ett krav så kan man göra det ändå. tror till och med att föräldrarna kunnat neka förhören. men det finns en poäng i att man inte vill ha förädrarna där, men det beror på hur länge man förhör.
Citera
2017-05-05, 22:40
Medlem
OldWolfs avatar
Jag är övertygad om att Tomas Olsson arbetar "pro bono". Han kommer därför inte att lägga ner något arbete på något han finner "utsiktslöst". Jag är inte jurist och har ingen erfarenhet i den delen, så jag uttalar mig inte. Spontant trodde jag inte att det fanns någon möjlighet, eftersom dom inte blivit dömda, men som sagt jag överlåter det åt juristerna.
Intressant att TO har varit inkopplad på fallet åtminstone sedan januari. Jag drar mig också till minnes att docent Rickard L Sjöberg anlitades som expert av Tomas Olsson i två av de norska morden när det gäller TQ. Bl a sågade han ett SÅC:s "minnesexpriment" jäms med fotknölarna.
Citera
2017-05-05, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore

På vilket sätt olämpliga?
Citera
2017-05-05, 22:47
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Nu hänger jag inte med. Gick det inte att avgöra om det var sperma eller glidmedel i tarmen? Vi pratar väl inte om 1898.

Får man in en blond liten 4-åring så slutar det nog lätt med lite glidmedel i tarmen. Rättsläkaren trodde ju att det handlade om en självklar drunkning och inte att hans eskapader med liket skulle granska så noga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in