2017-05-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
"Lyssnar på den sist talade"? Ja givetvis. Det är ju först nu som de uppenbara bristerna i polisutredningen blivit offentliga. Det är fakta och ingen åsikt.
Vilka är dessa uppenbara brister? Kan ju hända att bristen sitter i din kunskap hur polisutredningar går till när det är barn som är den skyldiga dvs., icke straffmyndiga. Det finns lagar och regler gällande det som inte gäller vuxna om du förstår vad jag menar.
Citera
2017-05-05, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Dessa ställde upp helt frivilligt.

Inte med DJ's utgångspunkt, han ljög. Och även Macciarinis patient i ryssland ställde upp frivilligt...man måste tänka på vilka konsekvenser det man gör får för patienten. Hade DJ varit sjukvärdspersonal, tror jag man hade dragit hans leg.
Citera
2017-05-05, 21:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Inte med DJ's utgångspunkt, han ljög. Och även Macciarinis patient i ryssland ställde upp frivilligt...man måste tänka på vilka konsekvenser det man gör får för patienten. Hade DJ varit sjukvärdspersonal, tror jag man hade dragit hans leg.
Han är inte sjukvårdspersonal -- och inte ens människor som är föremål för sjukvård eller terapi blir omyndighetsförklarade.
De äger rätten att ställa upp på intervjuer om de blir tillfrågade.
Citera
2017-05-05, 21:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Det var uppenbart att det som sades skulle kunna publiceras.
Citera
2017-05-05, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han är inte sjukvårdspersonal -- och inte ens människor som är föremål för sjukvård eller terapi blir omyndighetsförklarade.
De äger rätten att ställa upp på intervjuer om de blir tillfrågade.

men de hade inte ställt upp om han sagt syftet med intervjun, dvs såga den terapiform som de själva såg sig hjälpta av. han hade kunnat skippa patienterna, men valde att inte göra det och riskerade därmed deras patientintegritet. onödigt.
Citera
2017-05-05, 21:56
Bannlyst
Citat:
Det var uppenbart att det som sades skulle kunna publiceras.

patienten skulle inte medverkat till den vinklingen, du vet att han ljög, det har han sagt själv. han riskerade en skör patient helt i onödan.
Citera
2017-05-05, 21:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
men de hade inte ställt upp om han sagt syftet med intervjun, dvs såga den terapiform som de själva såg sig hjälpta av. han hade kunnat skippa patienterna, men valde att inte göra det och riskerade därmed deras patientintegritet. onödigt.

Återigen: Intervjupersonerna visste att varenda ord som sades kunde publiceras.
Citera
2017-05-05, 21:58
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
patienten skulle inte medverkat till den vinklingen, du vet att han ljög, det har han sagt själv. han riskerade en skör patient helt i onödan.

Bra att du medger att det faktiskt bara handlar om en patient. Du skrev ju patienter innan. Varför ljög du?
Citera
2017-05-05, 22:00
Medlem
Citat:
Jag tycker att ditt inlägg är bra. Det är välskrivet, nyanserat och genomtänkt. Jag kan se framför mig hur du blir en storslagen författare i framtiden men med tanke på ditt inläggs exceptionellt vackra innehåll så kanske du redan befinner dig inom författarbranschen?

Skrattade. Tack för detta.
Citera
2017-05-05, 22:00
Bannlyst
Citat:
Återigen: Intervjupersonerna visste att varenda ord som sades kunde publiceras.

Ja, men de visste inte sammanhanget. Skulle du ställa upp på en intervju med IS även om den handlade om blomsterträdgårdar? jag har inga problem med att han ljög för tearapeuten, men sköra patienter som kan ha mkt ångest och depression ska han ge fan i.
Citera
2017-05-05, 22:01
Bannlyst
Citat:
Bra att du medger att det faktiskt bara handlar om en patient. Du skrev ju patienter innan. Varför ljög du?

Jag uttryckte mig i generalla termer och dessutom fanns det fler som inte kom med i programmet...jag vet saker
Citera
2017-05-05, 22:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ja, men de visste inte sammanhanget. Skulle du ställa upp på en intervju med IS även om den handlade om blomsterträdgårdar? jag har inga problem med att han ljög för tearapeuten, men sköra patienter som kan ha mkt ångest och depression ska han ge fan i.

Den här patienten var ju även terapeut och stod nära både Sture Bergwall och Margit Norell. Det var befogat att intervjua henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in