2017-05-04, 15:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Bayern München gör så sedan många år, klubben alltså inte tränaren, och givetvis öl. 1000 liter per gjort mål under säsongen bjuds publiken på sista hemmamatchen. Skulle dock inte uppskatta det lika mycket ifall min svenska klubb gjorde detsamma, ljummen Norrlands folköl är inte som kall bayersk/Paulaner starkbira.

Carlsberg hade gått bra för oss, även en Tuborg hade gått ner. Gillar bäst s.k. mellanöl som jag drack mycket i unga år.
Citera
2017-05-04, 15:24
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Carlsberg hade gått bra för oss, även en Tuborg hade gått ner. Gillar bäst s.k. mellanöl som jag drack mycket i unga år.
Skarvade lite angående Bayern, det är inte klubben direkt som bjuder utan något som skrivs in i avtalet med företaget som har monopol på att leverera öl till arenan, nu Paulaner.

Måste erkänna att jag sällan dricker öl på en svensk arena, blir mest kaffe. För min del vore det därför bättre om en svensk klubb gjorde något liknande för en kopp kaffe och en korv sista kyliga hemmamatchen i november när allt handlar om laget ska bli 9 eller 11:a. Vår säsong slutar ju inte vår utan höst.
Senast redigerad av motvall 2017-05-04 kl. 15:27.
Citera
2017-05-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tänk om BW, MG eller DA hade gjort det samma, vilken goodwill.

hehe

Prio-Nisse köpte bärs till folket på plats i Ungern har jag för mig.
Citera
2017-05-05, 11:35
Medlem
Det är bra att det inte bjuds på öl. Alkohol ska man hålla sig ifrån och klubbarna ska inte bidra till sån skit. Klubbar ska vara förebilder åt de goda inte åt de onda.
Citera
2017-05-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imsofancy
Det är bra att det inte bjuds på öl. Alkohol ska man hålla sig ifrån och klubbarna ska inte bidra till sån skit. Klubbar ska vara förebilder åt de goda inte åt de onda.
#fotbollutanfylla!!!
Citera
2017-05-05, 18:03
Medlem
nomadics avatar
SvFF levererar. Kennedy stängs nu alltså från ingenstans av i två veckor (fyra jävla matcher) för en situation från matchen mot AFC för en månad sen.

Ska ju bli jäkligt intressant att se hur de agerar varje gång spelare från deras gullegullelag gör någonting nu då. Har Rosenberg spelat klart för i år?
Citera
2017-05-05, 19:10
Medlem
Härligt med plastmatta. Gått 9 minuter i Häcken - Serious och redan 3 skadade. Varav 1 byte gjort och 1 nytt eventuellt på gång.

Vad är de för försvarsspel vid Häckens 1-0 mål?
Citera
2017-05-05, 20:08
Medlem
crippledmfs avatar
Häckens banderoll "Refugees welcome". Gulligt haha
Citera
2017-05-05, 20:47
Medlem
Rosenberg står upp för Malmö i synnerhet och skåningar i allmänhet. Och till skillnad från ”svenskar” så finns skåningar i verkligheten, och det är bara nazist-rasister som kämpar mot skåningarna.
Citera
2017-05-05, 21:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Rosenberg står upp för Malmö i synnerhet och skåningar i allmänhet. Och till skillnad från ”svenskar” så finns skåningar i verkligheten, och det är bara nazist-rasister som kämpar mot skåningarna.
Huh?
Citera
2017-05-05, 21:16
Medlem
anteri17s avatar
DIF (b), AIK (b), Peking (b), Häcken (b). 7p. Vilka lag matcher det?

Matchen är skit i första. Precis som mot AIK fattar inte Sirius hur bra man är och skänker bort initiativet. Jarl borde ha spelat bort sig från framtida startelvor, och Ogbu såg oduglig ut. Väl i andra fortsätter Kingsleys säsong på ett strålande vis, Ogbu tar snabb revansch från första halvlek och Skoglund är klok i sina löp. Jarl däremot fortsätter vara, utan överdrift, AS största säkerhetsrisk även i andra halvlek. När sedan Haglund byts in, Jarl flyttas upp, och Thor får serva bollar, så når bollen till slut fram till myten Christer Gustafsson. Vem är han? Ingen vet? Kallas för facit men verkar halvt blåst. Blivande akademiker men har svårt för intervjuer. Tidigare forward men gjorde för lite mål. Blev mittfältare och leder ett av seriens spelskickligaste lag. Kung CG.
Citera
2017-05-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
DIF (b), AIK (b), Peking (b), Häcken (b). 7p. Vilka lag matcher det?

Matchen är skit i första. Precis som mot AIK fattar inte Sirius hur bra man är och skänker bort initiativet. Jarl borde ha spelat bort sig från framtida startelvor, och Ogbu såg oduglig ut. Väl i andra fortsätter Kingsleys säsong på ett strålande vis, Ogbu tar snabb revansch från första halvlek och Skoglund är klok i sina löp. Jarl däremot fortsätter vara, utan överdrift, AS största säkerhetsrisk även i andra halvlek. När sedan Haglund byts in, Jarl flyttas upp, och Thor får serva bollar, så når bollen till slut fram till myten Christer Gustafsson. Vem är han? Ingen vet? Kallas för facit men verkar halvt blåst. Blivande akademiker men har svårt för intervjuer. Tidigare forward men gjorde för lite mål. Blev mittfältare och leder ett av seriens spelskickligaste lag. Kung CG.
Ändå lyckas ni få oavgjort borta mot tippade topplaget Häcken som verkligen verkar fått bättre strukturerat försvarsspel under Stahres ledning. Det hade iaf jag varit mer än nöjd med om jag hade varit Siriusanhängare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in