Citat:
Ursprungligen postat av
Aleopa
Vad är alternativet till Lennartsson? Finns det någon inom organisationen eller ska man ragga sponsorpengar för att lägga på tränare?
Det är bara att göra sig av med JL, det är ju t.o.m. så att spelarna "mellan raderna" kritiserat spelsättet och Tobbe sa ju t.o.m. "i raderna" att det var uselt.
Det är bara att låta honom gå direkt, låt Alf och Edlund styra medan Tomas Olsson & Niclas Alexandersson lärs upp säsongen ut. Det kan tyckas vara en mindre förändring i att låta Alf och Edlund gå från assistenter till ansvar men med Olsson & Alex bakom (rollen i u21/u19 tar förslagsvis Hjalle över) gör att förändringen blir tydlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
locknloll
Står man inte upp för sitt lag i motgång ,så behöver man fan inte finnas där i framgång.
Finns inget värre än gnällande medgångssupportrar.
Två självmål på lika många matcher är inget som Lennartsson övat in.
Jag kräver mer jävlar anamma av samtliga spelare och jag tror och hoppas att det kommer.
Ingen spelare ska komma undan förlusten och då menar jag verkligen ingen. Men visst var det lite kul att Eriksson fick pris som matchens lirare. På fel plats dessutom.
Blåvitt kommer igen. Var så säker !!
Att kritiken nu är så stor beror ju inte på Häcken-matchen eller säsongsinledningen. Det är sedan ifjol beträffande Lennartsson och beträffande truppen sedan tidigare med.
Resonemang som ditt är det farligaste som finns, att man enbart skall stötta och inte starkt kritisera vid dylika situationer som nu. Det är för att det brustit i kritiken som vi försatt oss i denna situation. Nu är insynen något bättre och då har så många fel upptäckts att folk tröttnat.
Givetvis inser även vi gamla rävar att vi inte når forna tiders framgångar igen men att vi ska få rätsida på klubben är något som kan ske och då gäller det att kunna kritisera.
Personligen har jag såväl firat europaframgångar som varit med när VF ledde mot oss med 1-0 i ett allsvenskt kval, firat sm-guld med 200 andra i Trelleborg såväl som sett ett guld försvinna på samma ställe. Det är inte fråga om medgångare för att man kritiserar.
Den som blint följer och aldrig kritiserar ledningen är blott en skock får och det är det farligaste vi kan ha som supportrar.
Slår vi inte Kalmar på söndag finns det ingen annan utväg för JL än att lämna in avskedsansökan pronto/att Gren sparkar honom.