2017-05-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Står man inte upp för sitt lag i motgång ,så behöver man fan inte finnas där i framgång.
Finns inget värre än gnällande medgångssupportrar.

Två självmål på lika många matcher är inget som Lennartsson övat in.
Jag kräver mer jävlar anamma av samtliga spelare och jag tror och hoppas att det kommer.
Ingen spelare ska komma undan förlusten och då menar jag verkligen ingen. Men visst var det lite kul att Eriksson fick pris som matchens lirare. På fel plats dessutom.

Blåvitt kommer igen. Var så säker !!

Vi kan ju inte rösta bort honom, man kan dock maila Gren, och även Sosse-Frank, förklara och uttrycka sin åsikt, så att dom förstår var man står, i ett senare skede kan man ta till olika konfliktvapen, till exempel då publika demonstrationer, bojkotter osv, allt för förenings bästa såklart.

ps. Nej, jag jobbar inte i hamnen.
Citera
2017-05-03, 22:35
Medlem
Citat:
Står man inte upp för sitt lag i motgång ,så behöver man fan inte finnas där i framgång.

Jag kräver mer jävlar anamma av samtliga spelare och jag tror och hoppas att det kommer.
Ingen spelare ska komma undan förlusten och då menar jag verkligen ingen. Men visst var det lite kul att Eriksson fick pris som matchens lirare. På fel plats dessutom.

Njao - men en pissig ekonomi tar ut sin rätt för eller senare tror jag.
Citera
2017-05-03, 22:42
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag vet faktiskt inte, jag har inte hört någonting. Inte om Wahlström heller. Det finns verkligen ingen naturlig mittback bredvid Engström. Och det känns inte som att vi har någon från U-19 heller som skulle klara klivet nu. Det finns bara två tänkbara spelare som skulle kunna vikariera och det är Friberg eller Berggren. Känns sådär...
Jamen en svag backlinje och samtliga 3 målskyttar från derbyt på plats bådar ju för en Gerhardsson-revival. Full fart framåt och öppet bakåt :-)

För övrigt får vi en kompetent domare på årets bästa afterwork: Jonas Eriksson.
Citera
2017-05-03, 22:57
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
AFCs senaste match under 2000 åskådare
Eskilstuna United-Rosengård idag 2800 åskådare

Damerna regerar i Eskilstuna och med tanke på att assisterande fick sparken för att han ifrågasatte Ryssholm lär Eskilstuna inte gå man ur huse för att stödja herrlaget
Jo men hur mycket publik eller poäng de har spelar mindre roll. De föjer inte reglerna och har inget i Allsvenskan att göra/borde aldrig få vara i Allsvenskan.

Verkar som att Johansson varit missnöjd med hur klubben sköts, men från officiellt afc-håll låter det helt annorlunda. Får se om Pelle stannar, var ju han som tog dit Johansson. Litar betydligt mer på AJ som verkar vara en sympatisk person än på den där jävla Ryssholm.

Som Djurgårdare skäms jag över att vår nuvarande tränare och två fd. tränare haft med den klubben att göra.
Citera
2017-05-03, 23:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo men hur mycket publik eller poäng de har spelar mindre roll. De föjer inte reglerna och har inget i Allsvenskan att göra/borde aldrig få vara i Allsvenskan.

Verkar som att Johansson varit missnöjd med hur klubben sköts, men från officiellt afc-håll låter det helt annorlunda. Får se om Pelle stannar, var ju han som tog dit Johansson. Litar betydligt mer på AJ som verkar vara en sympatisk person än på den där jävla Ryssholm.

Som Djurgårdare skäms jag över att vår nuvarande tränare och två fd. tränare haft med den klubben att göra.

Jag har inte följt klubben något, så kan du förklara lite?
Citera
2017-05-04, 01:31
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

I praktiken kringgår de 51%-regeln. Ryssholm äger 49%, medlemmarna resten, det verkar dock inte gå att bli medlem, vilket gör att även resten tillfaller Ryssholm och co.

Rent moraliskt förkastligt, men själv vet jag faktiskt inte vilka regler som finns kring vem som ska kunna bli medlem, skulle vara intressant att få det här testat av typ RF faktiskt
Citera
2017-05-04, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

http://www.ekuriren.se/insandare/insandare-locka-djurgarden-spela-hockey-i-eskilstuna/ Så trollar man Eskilstunas idrottsintresserade.

I övrigt håller jag med om vad du säger
Citera
2017-05-04, 07:45
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ungefär som du fick svar om innan av SoderortFTW så styrs klubben av en enda person. I Sverige har vi 51% regeln, alla föreningar måste ägas till minst 51% av dess medlemmar. afc påstår att man gör det, men det går inte att bli medlem om du inte är diktatorns polare typ som lägger in massa pengar. Är folk som försökt blivit medlem och blivit hänvisad till hemsidor som inte existerar och till slut har det bara runnit ut i sanden.

Nu när Anders Johansson fick sparken sa han själv att han var missnöjd med hur föreningen sköttes, då fick han sparken av diktatorn som tog beslutet antagligen ensam. Sen går afc ut officiellt och säger att det var av helt andra anledningar som Johansson inte alls känner igen sig i.

Skandal att man inte granskat föreningen närmare.
Citera
2017-05-04, 08:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Vad är alternativet till Lennartsson? Finns det någon inom organisationen eller ska man ragga sponsorpengar för att lägga på tränare?

Det är bara att göra sig av med JL, det är ju t.o.m. så att spelarna "mellan raderna" kritiserat spelsättet och Tobbe sa ju t.o.m. "i raderna" att det var uselt.

Det är bara att låta honom gå direkt, låt Alf och Edlund styra medan Tomas Olsson & Niclas Alexandersson lärs upp säsongen ut. Det kan tyckas vara en mindre förändring i att låta Alf och Edlund gå från assistenter till ansvar men med Olsson & Alex bakom (rollen i u21/u19 tar förslagsvis Hjalle över) gör att förändringen blir tydlig.

Citat:

Att kritiken nu är så stor beror ju inte på Häcken-matchen eller säsongsinledningen. Det är sedan ifjol beträffande Lennartsson och beträffande truppen sedan tidigare med.

Resonemang som ditt är det farligaste som finns, att man enbart skall stötta och inte starkt kritisera vid dylika situationer som nu. Det är för att det brustit i kritiken som vi försatt oss i denna situation. Nu är insynen något bättre och då har så många fel upptäckts att folk tröttnat.

Givetvis inser även vi gamla rävar att vi inte når forna tiders framgångar igen men att vi ska få rätsida på klubben är något som kan ske och då gäller det att kunna kritisera.
Personligen har jag såväl firat europaframgångar som varit med när VF ledde mot oss med 1-0 i ett allsvenskt kval, firat sm-guld med 200 andra i Trelleborg såväl som sett ett guld försvinna på samma ställe. Det är inte fråga om medgångare för att man kritiserar.

Den som blint följer och aldrig kritiserar ledningen är blott en skock får och det är det farligaste vi kan ha som supportrar.

Slår vi inte Kalmar på söndag finns det ingen annan utväg för JL än att lämna in avskedsansökan pronto/att Gren sparkar honom.
Citera
2017-05-04, 08:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Jamen en svag backlinje och samtliga 3 målskyttar från derbyt på plats bådar ju för en Gerhardsson-revival. Full fart framåt och öppet bakåt :-)
Ö
För övrigt får vi en kompetent domare på årets bästa afterwork: Jonas Eriksson.

Kompetent domare i Jonas Eriksson som alltid dömer till storlagens fördel och därmed gjort sig populär bland mer folk? Det brukar innebära straffgaranti emot oss när han dömer, men eftersom Sirius inte är någon utav jättarna när det kommer till publik så kanske vi klarar oss.
Citera
2017-05-04, 14:40
Medlem
bagarn29s avatar
Tänk om BW, MG eller DA hade gjort det samma, vilken goodwill.

Citat:
Aston Villa chairman Dr Tony Xia will buy fans attending Sunday's game against Brighton a drink as a thank you for their loyalty this season. (Birmingham Mail)
Citera
2017-05-04, 15:05
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Tänk om BW, MG eller DA hade gjort det samma, vilken goodwill.
Bayern München gör så sedan många år, klubben alltså inte tränaren, och givetvis öl. 1000 liter per gjort mål under säsongen bjuds publiken på sista hemmamatchen. Skulle dock inte uppskatta det lika mycket ifall min svenska klubb gjorde detsamma, ljummen Norrlands folköl är inte som kall bayersk/Paulaner starkbira.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in