2017-05-05, 19:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Att SÅC dillar är inget nytt, om du läser på slutet framgår att pojken redan samma dag kom hem och hade sett K dödas. dvs inget fantiserande efter att alla visste att han dödats. det är det som är det intressanta och som underbygger att bröderna ÄR möjliga gm, men kanske bara vittnen. men att det blev fokus på dem är inget konstigt och det är mycket svårt att förhöra barn.
Om jag läser på slutet så får jag inte pappans version, utan Sandbergs.

Pappan skulle ha bråttom ut - men tagit sig tid att vänta på att sjuåringen ritade en liten seriebok med olika scenarior ...
Citera
2017-05-05, 19:57
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Obduktionen och rättsmedicins uttalanden ger jag inte mycket för. Verkar ha varit en slarvigt utförd obduktion. De kunde inte avgöra huruvida Kevin hade sperma i ändtarmen eller inte pga att man tagit tempen och då använt glidmedel för att få in den.
Nu hänger jag inte med. Gick det inte att avgöra om det var sperma eller glidmedel i tarmen? Vi pratar väl inte om 1898.
Citera
2017-05-05, 20:03
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Pappan skulle ha bråttom ut - men tagit sig tid att vänta på att sjuåringen ritade en liten seriebok med olika scenarior ...
Hur ska en ny utredning kasta ljus över detta? Lämna tråden.
Citera
2017-05-05, 20:04
Bannlyst
Citat:

Att Sandberg skulle i efterhand lagt de orden i munnen på föräldrarna är uteslutet. Kevinfallet har legat på nätet länge och säkerligen lästs av pappan. Pojkens uppgifter har givetvis bekräftats av föräldrarna. Att Sandberg skulle vara inkompetent på andra sätt är möjligt, men inte att man lägger detaljerade ord i munnen på vittnen. om pojken ritat när de andra packat är inget konstigt. detaljrikedomen i händelsebeskrivningen gör den mycket trovärdig.
Citera
2017-05-05, 20:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att Sandberg skulle i efterhand lagt de orden i munnen på föräldrarna är uteslutet. Kevinfallet har legat på nätet länge och säkerligen lästs av pappan. Pojkens uppgifter har givetvis bekräftats av föräldrarna. Att Sandberg skulle vara inkompetent på andra sätt är möjligt, men inte att man lägger detaljerade ord i munnen på vittnen. om pojken ritat när de andra packat är inget konstigt. detaljrikedomen i händelsebeskrivningen gör den mycket trovärdig.
Pappan pratar inte om fallet - och varför skulle det vara uteslutet. Läs rapporten så ser du att Sandberg tillskriver många ganska mycket.
Citera
2017-05-05, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Nu hänger jag inte med. Gick det inte att avgöra om det var sperma eller glidmedel i tarmen? Vi pratar väl inte om 1898.

de gjorde en första inspektion på RM in Linköping och trodde då att det vita var sperma...innan man kollat ordentligt. och han medela polisen innan man upptäckte det.
Citera
2017-05-05, 20:10
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
de gjorde en första inspektion på RM in Linköping och trodde då att det vita var sperma...innan man kollat ordentligt. och han medela polisen innan man upptäckte det.
Reagerade mest mot påståendet att man inte kunde avgöra om det var det ena eller det andra.
Citera
2017-05-05, 20:11
Bannlyst
Citat:
Pappan pratar inte om fallet - och varför skulle det vara uteslutet. Läs rapporten så ser du att Sandberg tillskriver många ganska mycket.

Pappan har givetvs förhörts avseende vad som hänt. det står till och med att han inte trodde sonen, det lär han ha explicit sagt i förhör. polisen lär givetvis ffa gått på pappan och hustruns version av det som hände då sonen kom hem, inte sonens.

därav detaljrikedomen avseende detta vittnesmål, det kommer från vuxna några dagar efter mordet.
Citera
2017-05-05, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Reagerade mest mot påståendet att man inte kunde avgöra om det var det ena eller det andra.

ger dock inget gott intryck, man hade väl kunnat ringa det första sjukhuset och kolla.
Citera
2017-05-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Den slutsatsen är väl helt tagen ur luften innan vi har sett alla avsnitten. Först då kan vi bilda oss en uppfattning. Ungefär som att läsa en bok på m300 sidor och efter 100 sidor säga att det hade räckt att skriva 100 sidor, utan att ha läst resten

Det var mycket luft som man kunnat skippa i första avsnittet. Men nu har man ju valt att göra en lååång serie av detta.
Citera
2017-05-05, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Det var mycket luft som man kunnat skippa i första avsnittet. Men nu har man ju valt att göra en lååång serie av detta.

brukar vara så när det är tunt....vargen kommer, vargen kommer så alla ska kolla och aldrig kom vargen.
Citera
2017-05-05, 20:24
Medlem
Citat:
brukar vara så när det är tunt....vargen kommer, vargen kommer så alla ska kolla och aldrig kom vargen.

Utan att lägga någon värdering i varken det ena eller andra så tror jag du ska låta kommande avsnitt tala sitt eget tydliga språk. Oavsett din personliga åsikt om Dan Josefsson och hans värv, så tror jag det hade varit direkt ödesdigert för honom att prata om den här dokumentärserien på det sätt han har gjort innan premiären om han inte hade haft rejält kött på benen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in