Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, det där är något som Sandberg påstår - dessutom, de kan mycket väl ha sett Kevin i vattnet när de var ute under den halvtimmen - de kan också ha sett honom dödats av någon annan, precis som de under förhör inledningsvis påstod.
Inget av det är detsamma som att de två faktiskt dödat Kevin.
Edit:
Varför skulle de ens ha släpat i väg honom 30 meter. Dessutom finns inget vare sig på Kevins kropp eller vid undersökning av omgivningarna som säger att han skulle ha släpats.
Men det är vad barnen till slut skulle ha påstått i ett förhör att de gjort ... Efter 15 förhör med vardera ...
Trots det är polisen inte ens säker på var han dödades -- du tycker inte det är lite skumt?
Jag tror inte att de gjort det, jag säger att de var där och att detta vill jag att DJ frågar om om programmet. Samt motsaäga alla dem som menar att barnspåret och bröderna är taget ur luften, det är det inte, de är bundna till platsen och därmed möjliga gm. Och att utredningen utefter dåtidens mätetal inte var så dålig i sig, men att man pga dålig förhörsteknik likväl hamnade fel, med såc som bidragande orsak. men blanda inte detta med TQ, det är helt andra teorier. barn tar tid på sig att berätta om traumatiska saker, därav att det är mycket svårt att förhöra dem. och man kanske övertolkade och ledde dem för mycket.
folk bara gör likhetstecken till TQ pga SÅC, så är det inte. och det är här jag tror att DJ överspelat sina kort, han vill hitta mer på SÅC, men han hittar bara en utredning som vi idag skulle tolka på ett annat sätt, men som enligt dåtidens kunskap gjordes så gott det gick. och att även juridiken utvecklats med advokat, etc. exv, det var inte förbjudet att hålla mer förhör, det står att man BÖR inte hålla fler förhör. LUL kräver lägre beviskrav etc.