Citat:
Om du ska diskutera anstiftan så gör du bäst i att ta med mitt citat om detta. Vad tror du om bevisningen för anstiftan?
Citat:
När det kommer till anstiftan så skiljer sig MRs historia/er också från den tekniska bevisningen.
Vid avlyssningen i Norge säger han till sin vän/bror att han gjorde det för annars får han vänta i 10 år på uppehållstillstånd.
I förhören säger han att han gjort det för att hon skulle få ärva 10 miljoner och ge han ett bättre liv här eller utomlands. En ny start. Han nämner också att han var svartsjuk typ.
Bevisningen för stämpling går inte ihop med MRs historia/er. Här kommer försvaret gå hårt åt. Utredningen är inte tillräckligt robust helt enkelt.
Vid avlyssningen i Norge säger han till sin vän/bror att han gjorde det för annars får han vänta i 10 år på uppehållstillstånd.
I förhören säger han att han gjort det för att hon skulle få ärva 10 miljoner och ge han ett bättre liv här eller utomlands. En ny start. Han nämner också att han var svartsjuk typ.
Bevisningen för stämpling går inte ihop med MRs historia/er. Här kommer försvaret gå hårt åt. Utredningen är inte tillräckligt robust helt enkelt.
Citat:
Ligger mycket i vad du säger, förhörsledarna bedriver mer eller mindre en misstänktsdriven utredning istället för en brottsdriven utredning som är mer förutsättningslös. JM är den misstänkte som skall erbjudas på silverfat av MR till förhörsledarna. Man fyller i luckor och hypoteser om skeendet. Förhörsledarna konstruerar sin egen berättelse på MR:s bekostnad genom att sätta både känslomässig press på honom tillika som dom hela tiden trycker på att det är deras händelseförlopp som man vill få presenterat, den fria berättelse begränsas eller avbryts. MR går dom till mötes men detta är så pass tydligt när man läser förhören så detta har nog Hikes koll på om inte byts hon väl ut till HR och nästa advokat får ett nytt försök.
Snacka om känslomässig press:
M: Titta på mina föräldrar i ögonen, tror ni att mina föräldrar har stått ut? Jag är son till dom,
jag vet precis hur de har det just nu och hur de mår. Det gör ingen skillnad för er att jag suttit
här och har inte kunnat prata med dom i två månaders tid som jag har suttit här inne.
B: Skulle du inför dina föräldrar kunna hålla inne med att du inte bär hela skulden?
M: Du kan ringa till och med nu och berätta för dom och jag (ohörbart). Nu när jag sitter här,
jag kan säga så här till er att ni kan vara helt säker över det här, att jag varken vill prata med
er, med mina föräldrar eller med någon annan.
Senast redigerad av stativera 2017-05-05 kl. 19:25.
Senast redigerad av stativera 2017-05-05 kl. 19:25.
Var precis som om sommarstugan låg bortom
Som om detta inte har betydelse. Kommer ha för Hikes.