2017-05-05, 18:28
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hahah hur kan ett avtal om att ingen får bomba dessa 4 zoner vara bra för en diktator som vill ha hela Syrien.

Den stora Ryska björnen tog ett beslut i panik eftersom oljepriset sjunker som en sten. Avtalet är på 6 månader för att efterfrågan på olja och gas ökar under vintern.

Assad kommer inte ta en cm utan luftstöd.

Nu är jag 100% säker på att Assad kommer bryta avtalet som han gjorde förra gången.

Trådens nya konspirationsteorist. Är det du Moosky?

Dina inlägg handlar enbart om olja och procenträkningar, du går off-topic ständigt och tillför noll till diskussionerna. Lämna sandlådan nu och tillåt oss som har koll på konflikten att diskutera i lugn och ro.

Här har du länken till matematiktråden eftersom du älskar att diskutera %.
(FB) Fysik, matematik och teknologi: allmänt

Här har du även en länk till att diskutera värdet på oljan.
(FB) Värdepapper, valutor och råvaror: allmänt

Pys iväg med dig alternativt stick till dina terroristbröder nere i Syrien, snorunge.
Citera
2017-05-05, 18:44
Medlem
Arbetarbroders avatar
Syrian War Report från idag (May 5)
https://southfront.org/syrian-war-report-may-5-2017-de-escalation-zones-and-advance-on-deir-ezzor
Om "de-escalation zones" i Östra Ghouta, Idlib, strax norr om Homs City och i södra delen av Syrien
Offensiv kan då påbörjas ISIS konfrollerar område mot Deir Ezzor - och jag tycker det låter det väldigt bra, nästan lite för bra.

Påminner om fredsförhandlingar där USA sen bara skitit i det. Tex. i Deir Ezzor september förra året när man vapenvilan avbröts genom amerikanska flyganfall mot SAA samkordinerat med ISIS trupper på marken och Deir Ezzor föll..
Men man kanske inte döma ut det innan man sett några resultat men mitt förtroende för ansvariga för amerikanska hanteringen av Syrien är rena fullblodspsykopater och det skulle verkligen inte förvåna mig om detta används för att trappa upp konflikten istället i slutändan, och just Deir Ezzor har de sagt sig ha som mål ganska länge nu

Time Will Tell.
Citera
2017-05-05, 19:00
Medlem
HAARPs avatar
Äntligen "no fly zones".Fast det var kanske inte så här USA hade tänkt att det skulle fungera?

https://www.almasdarnews.com/article/us-coalition-warplanes-banned-flying-syrias-safe-zones-kremlin/
Citera
2017-05-05, 19:27
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Hahah hur kan ett avtal om att ingen får bomba dessa 4 zoner vara bra för en diktator som vill ha hela Syrien.

Den stora Ryska björnen tog ett beslut i panik eftersom oljepriset sjunker som en sten. Avtalet är på 6 månader för att efterfrågan på olja och gas ökar under vintern.

Assad kommer inte ta en cm utan luftstöd.

Nu är jag 100% säker på att Assad kommer bryta avtalet som han gjorde förra gången.

Men är du efterbliven, du har skrivit om det där jävla oljepriset 100 gånger nu. Titta på fakta istället din inavlade fan.
Ryssland är idag rikare än någonsin, och man använder Syrien som ett enda stort träningsfält där man kan få testa på sina vapen och samla på sig krigserfarenhet som 90% av världens militärer saknar.
Citera
2017-05-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Men är du efterbliven, du har skrivit om det där jävla oljepriset 100 gånger nu. Titta på fakta istället din inavlade fan.
Ryssland är idag rikare än någonsin, och man använder Syrien som ett enda stort träningsfält där man kan få testa på sina vapen och samla på sig krigserfarenhet som 90% av världens militärer saknar.

Ryssland ekonomi steg 0.3% för första gången på 2 år. Anledningen till ökningen var för att oljepriset steg över 50$

Hur fan kan man vara rikare än någonsin om man förlorar pengar varje kvartal.

Snälla ge mig det där tipset du verkar vara en trollkarl.

Anledningen att Ryssland gör en vapenvila är för oljepriset sjunker under 50$ medan Putin lovat folket att Ryssland kommer visa positiva siffror kommande år.

Folket i Ryssland kommer inte gå med å en sämre ekonomi vilket Putin börjar inse och krossar Assads drömmar.
Senast redigerad av seeeg321 2017-05-05 kl. 19:41.
Citera
2017-05-05, 19:52
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Dra åt helvete ditt jävla inavel. Jag var där rätt nyligen på en weekend och folk mår mycket sämre sen insatsen i Syrien. Kom inte och snacka skit!
Min resa indikerar inte sanningen men om man följer ekonomin så förstår man. Oljan lägre än lägst. Ryssland är snart nya Venezuela vilket jag inte hoppas på.

Jag föredrar också som dig hellre Ryssland före USA men jag tror på ärlighet.

Turkar... Lyssna, hela världen bevittnade när Erdogan gick ner på huk och sög av Putin så att han skulle släppa sanktionerna, och det var efter att Erdogan pinsamt nog skickade ett kärleksbrev till Putin.

Anledningen var ju som vi alla vet att Erdogan precis som du underskattade Ryssland. Ryssland som dominerar i geopolitiken både ekonomiskt och militärt.

Citat:
Ryssland ekonomi steg 0.3% för första gången på 2 år.

Hur fan kan man vara rikare än någonsin om man förlorar pengar varje kvartal.

Snälla ge mig det där tipset du verkar vara en trollkarl.

Ryssland är idag rikare än på 90 talet och har mer pengar än vad Sovjetunionen någonsin hade.

Syrienkriget har stärkt Ryssland på den världspolitiska arenan och världen får nu helt enkelt finna sig i att det finns en ny storspelare som är kapabel att utföra stora militära operationer långt hemifrån sina egna gränser.

Men du tror då alltså att Ryssland är redo att göra bort sig inför hela världen med sitt rykte på spel och lämna Syrien? Endast för att oljepriset är lågt?
Citera
2017-05-05, 19:56
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Äntligen "no fly zones".Fast det var kanske inte så här USA hade tänkt att det skulle fungera?

https://www.almasdarnews.com/article/us-coalition-warplanes-banned-flying-syrias-safe-zones-kremlin/

Ett mästerligt drag av Ryssland och ett streck i räkning för USA:s planer.

Skulle förmoda att USA:s planer var:
1. Ännu en fake gasattack.
2. Bomba skiten ur Assad och hans flygvapen.
3: Införa "no fly zoner" på USA:s villkor.

Nu blir det i princip omöjligt med ännu en fake gasattack som någon skall tro på när "no fly" redan är infört , USA-flyg utestängs från dessa safe zones och under tiden som rebellgrupperna strider inbördes där kan SAA koncentrera sig på att avancera österut och bryta belägringen av Deir Ezzor.
Citera
2017-05-05, 20:41
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Ett mästerligt drag av Ryssland och ett streck i räkning för USA:s planer.

Skulle förmoda att USA:s planer var:
1. Ännu en fake gasattack.
2. Bomba skiten ur Assad och hans flygvapen.
3: Införa "no fly zoner" på USA:s villkor.

Nu blir det i princip omöjligt med ännu en fake gasattack som någon skall tro på när "no fly" redan är infört , USA-flyg utestängs från dessa safe zones och under tiden som rebellgrupperna strider inbördes där kan SAA koncentrera sig på att avancera österut och bryta belägringen av Deir Ezzor.

Det intressanta är ju hur man tror att man skall kunna uppehålla sådana "no flyzones"; i verkligheten är det ju bara ord på papper som inte är värt något om USA anser sig ha ett uppdrag att utföra inom detta område.

Valet kommer ju också fortsatt vara mellan att medvetet skjuta på amerikanska plan och därmed bli utraderade eller komma med lama protester, inget har ju ändrats i verkligheten.
Citera
2017-05-05, 20:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det intressanta är ju hur man tror att man skall kunna uppehålla sådana "no flyzones"; i verkligheten är det ju bara ord på papper som inte är värt något om USA anser sig ha ett uppdrag att utföra inom detta område.

Valet kommer ju också fortsatt vara mellan att medvetet skjuta på amerikanska plan och därmed bli utraderade eller komma med lama protester, inget har ju ändrats i verkligheten.
Tycker du inte det är ganska stort att Turkiet är med som garant för det här?

Bara symboliskt är det ju enormt att Turkiet nu helt gått över på Rysslands sida. Jag har flera gånger nämnt Egypten och Turkiet som relativa stormakter i området som hela tiden står och väger mellan ZOG-sidan och Ryssland. Nu verkar Turkiet helt gått över till Ryssland.
Senast redigerad av baggebo1 2017-05-05 kl. 21:00.
Citera
2017-05-05, 21:09
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tycker du inte det är ganska stort att Turkiet är med som garant för det här?

Bara symboliskt är det ju enormt att Turkiet nu helt gått över på Rysslands sida. Jag har flera gånger nämnt Egypten och Turkiet som relativa stormakter i området som hela tiden står och väger mellan ZOG-sidan och Ryssland. Nu verkar Turkiet helt gått över till Ryssland.

Men det beror lite på vad avtalet egentligen handlar om. Om det förbjuder ALLA flyg över områdena i fråga drabbar det ju främst Assad och Ryssland; USA flyger ju inte regelmässigt där.

Mest troligt kommer ryssarna att börja flyga igen så fort SAA möter allvarligt motstånd, så jag tror inte det hela överlever, men jag ser inte hur detta skulle vara riktat mot USA?
Citera
2017-05-05, 21:16
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Men det beror lite på vad avtalet egentligen handlar om. Om det förbjuder ALLA flyg över områdena i fråga drabbar det ju främst Assad och Ryssland; USA flyger ju inte regelmässigt där.

Mest troligt kommer ryssarna att börja flyga igen så fort SAA möter allvarligt motstånd, så jag tror inte det hela överlever, men jag ser inte hur detta skulle vara riktat mot USA?
Det handlar alltså om Safe Zones, inte bara "No Fly Zones". Och det är områden där "moderata terrorister" huserar som omnämns. Om de "moderata terroristerna" begår någon som helst våldshandling så kommer garanterna (Ryssland-Iran-Turkiet) att gå in med styrka för att hålla avtalet - inte för att bryta det. Samtidigt kraftsamlar Assad mot IS i Deir Ezzor. Svinbra för Syrien att ha Ryssland-Iran-Turkiet som garanter mot de moderata terroristerna samtidigt som man går all in mot de radikala terroristerna.

Kom ihåg att det var de moderata terroristerna som lämnade förhandlingarna i vredesmod, inte Assad, Hizbollah eller Iran.
Citat:
Syrian rebels walk out of press conference as 'safe zone' deal is signed

Angry delegates leave Astana conference called to announce ‘de-escalation’ plan agreed by Turkey, Iran and Russia
https://www.theguardian.com/world/2017/may/04/syrian-opposition-rejects-deal-to-create-safe-zones
Senast redigerad av baggebo1 2017-05-05 kl. 21:23.
Citera
2017-05-05, 21:28
Medlem
Citat:

Exakt min tanke.

Assad har inte tagit 1 cm utan Ryskt understöd från luften.

Hur han ska ta något utan flyg helt är en gåta eftersom Assad själv säger att alla måste ut ur Syrien.

Frågan är vem som leder landet Ryssland eller Assad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in