Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
De skriver i princip alltid möjligen/kan ha -- eftersom en obduktion inte kan ge svar på vad som faktiskt hänt om det finns fler än en möjlighet.
Det du kan se är att när man talar om blödningarna så tar man ingen hänsyn till andra fynd - utan bedömer dem isolerat från resten -- den sammantagna bilden ger en annan tolkning.
Ja, alltså i försvarets ögon är detta toppen kan man säga. Det går inte att säga att barnet dog av våld utan barnet kan ha avlidit pga hjärnblödningarna som yttrade sig vid förlossningen och den färska som i en läkningsprocess mot den äldre blödningen. Möjligen våld är inte säkra kort kan jag tycka.
Det som stör mig är också pappan då som råkar tappa en fjärrkontroll i ansiktet på barnet. Och att barnet rullar ur soffan och att han lyckas fånga upp barnet innan golvet. Han spekulerar med sig själv om han höll för hårt osv. Han förklarar ett blåmärke med en våtservett vilket låter extremt skumt i mina ögon. Mamman ser alla blåmärke och blir orolig medan han lugnar ner allt.
Tror dom frågade på BVC om blåmärkena. Hon ger vika för hans sk kunskap om spädbarn före sin egen magkänsla gällande sin oro om knäppandet, och blåmärken. Det fråntar ju ingen ansvaret att söka vård.
Förhörsledarna leder mamman in på sexuella övergrepp vilket hon får tid att fundera över i häktet och när hon funderat klart har hon klart för sig vad som skett. Det där tycker jag är extremt otäckt.