2017-05-05, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Fast nu är det där med att pappan skulle utnyttjat barnet något som psykosmorsan kommit med i ett senare skede så det ska man nog ta det lite lugnt med.

...eller så har hon till slut lyckats lägga ihop 1+1 och fått det till 2.

Han hade ju för sjutton mobilen med i sängen, med en porrfilm som han kompade till med samlaget med frun...han runkade i tid och otid på alla möjliga platser i hemmet...det visste hon om.

Tror du att han satt ensam i natten och runkade med flickebarnet liggandes bredvid på databordet och var en exemplarisk farsa?

Varför tror du att så många av FH:s frågor handlade om slemsugen till babyns näsa, var babyn låg när han tog upp henne efter att ha hört konstiga andningsljud (barnvagnen stod i hallen), babynästet är "borttappat" osv....Tänk till lite..!
Citera
2017-05-05, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är Alex pappa som kör in dem.

Men först städade och diskade As mamma och hans syster upp, för att det inte skulle lukta om de blev borta länge?
Citera
2017-05-05, 17:13
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Slem fick sugas ut ur barnets andningsvägar, men inga tecken i övrigt på någon förkylning, slem med vita segment i magsäcken, barnet hade inte fått modersmjölk eller annan ersättning...(tog det något prov på "slemmet)??

Ett mycket ovanligt tillstånd fanns några veckor tidigare i mungolvet på babyn med en slags blodsutgjutning som man aldrig hittade någon förklaring på, annat än möjligen att något med våld tryckts in i barnets mun...

Blåmärken i nacken, ungefär som om någon håller ett hårt grepp runt barnets nacke, samt i ena mungipan...
Brutna revben bl.a i barnets rygg (barnet liggandes halvvägs upp på databordet, på rygg med ett fast grepp om dess nacke, påpressad uppifrån med något slemmigt hårt nedtryckt i halsen...?
Porrfilm på datorn....

Inte konstigt att babyn inte vill/klarar av att suga på bröstet...sugreflexen är förstörd.

Jag har min uppfattning klar...och jag mår riktigt illa!

Stackars lilla barn

Fy fan...!!!!

Håller med dig om att ett sådant scenario i nuläget inte går att dementera faktiskt.. Även om psykosmorsan skulle ha sagt detta i förhör så kan det ju lika gärna vara så att mamman på något sätt varit införstådd i Alex generella vanvård av Hailey, om hon själv begått fel (medvetet eller inte) och att sanningens insikt har kommit till henne på häktet. Hon har dåligt samvete för att hon själv agerat fel men också för att hon borde insett att han agerat fel, hon får för sig att det kan vara så att han utnyttjat dottern och detta vill hon hemskt gärna uttala sig om eftersom det lindrar hennes egna samvete. Det betyder ju inte att det inte har hänt, och det betyder inte att hon inte gjort fel.

Sanningen lär komma fram till oss alla, sjukt jävla tragiskt fall och även om jag inte läst på så mycket så blir jag instinktivt misstänksam mot de båda. Men tycker det är något med den där Alex som ger mig riktigt kalla kårar, men hoppas för allt i världen att barnet inte har tvingats utsättas för något sexuellt utnyttjande UTÖVER den fysiska och psykiska vanvården.
Citera
2017-05-05, 17:16
Avslutad
Citat:

Han hade ju för sjutton mobilen med i sängen, med en porrfilm som han kompade till med samlaget med frun...han runkade i tid och otid på alla möjliga platser i hemmet...det visste hon om.

Tror du att han satt ensam i natten och runkade med flickebarnet liggandes bredvid på databordet och var en exemplarisk farsa?

Varför tror du att så många av FH:s frågor handlade om slemsugen till babyns näsa, var babyn låg när han tog upp henne efter att ha hört konstiga andningsljud (barnvagnen stod i hallen), babynästet är "borttappat" osv....Tänk till lite..!

Vad hände med babynästet?

Läste hela dagen igår, men det är stört omöjligt att komma ihåg varje liten detalj (i alla fall för mig).
Citera
2017-05-05, 17:17
Medlem
EAflumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsAluk
Undra hur de anhöriga ställer sig till allt detta.. någon som vet?

Pappans syster försvarar honom på Erikas instagram iallafall, även systerns vän. Dom skriver att "dom är oskyldiga tills motsatsen bevisas" och att dom "inte ens är dömda" Så asen försvarar dom. Hur fan kan man göra det?! Hade någon av mina syskon gjort något liknande hade jag klippt släktbanden direkt!
Citera
2017-05-05, 17:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Men först städade och diskade As mamma och hans syster upp, för att det inte skulle lukta om de blev borta länge?
Ja, jag kan nog ha rört ihop det .. skall läsa om igen...
Citera
2017-05-05, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, jag kan nog ha rört ihop det .. skall läsa om igen...

Alla 3 700 sidorna?
Ja, det är svårt att få en bra översikt över FUPen.
Citera
2017-05-05, 17:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Babynästet är inte borttappat. Det fanns på häktet där mamman satt. Det var polisen som hade tagit dit det. På ingen sak av flickans föremål fanns det spår av sperma. Rättsläkaren hittar inget tecken på övergrepp. Varken förhörsledaren eller åklagaren har drivit den linjen. Den enda som pratat om eventuella sexövergrepp var mamnan. Och det var inte i det första förhöret utan längre fram när snaran drogs åt för henne. Så lugna ner din fantasi.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-05 kl. 17:26.
Citera
2017-05-05, 17:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Vad hände med babynästet?

Läste hela dagen igår, men det är stört omöjligt att komma ihåg varje liten detalj (i alla fall för mig).

Polisen hade tagit babynästet till det häkte som mamman satt i och det hade bokförts bland hennes personliga prylar. Hon hade inte haft tillgång till det i häktet.
Citera
2017-05-05, 17:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Alla 3 700 sidorna?
Ja, det är svårt att få en bra översikt över FUPen.

Ja, jag skulle önska det fanns möjlighet att söka på ett ord. Beundrar tingsrättens ledamöter som ska läsa allt.
Citera
2017-05-05, 17:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Jo!! Der gör det i lokaltidningen kristianstad.

Ni får gå till FUP:en och läsa vad rättsläkaren egentligen har sagt. Man kan inte lita på att en random reporter på en random lokaltidning får det rätt.
Citera
2017-05-05, 17:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Uppkomsttid och uppkomstsätt FU sid 33

Om man läser att den äldre blödningen i hjärnan har orsakats under förlossningen, och att den nya är en följd av läkningsprocessen av den äldre blödningen, och att dödsorsaken konkret handlar om blödningarna och syrebrist. Möjligen talar för våld är inte riktigt vad jag förväntade mig här. Och man ställer sig på två sidor i sin bedömning.

1. Det finns indikationer på förlossningsskada gällande blödning i hjärnan och även den färska kan vara en del i läkningsprocessen-
2- Möjligen kan det vara våld mot flickan som orsakade dödsfallet.

Så hur flickan avled handlar inte tvärsäkert om att det är just våld mot huvudet.
Däremot uttalar man sig om alla revbensbrott osv som i ordalag talar starkt för våld.
Ett knepigt juridiskt läge med vållande, synnerligen grov misshandel och garantansvar.
De skriver i princip alltid möjligen/kan ha -- eftersom en obduktion inte kan ge svar på vad som faktiskt hänt om det finns fler än en möjlighet.

Det du kan se är att när man talar om blödningarna så tar man ingen hänsyn till andra fynd - utan bedömer dem isolerat från resten -- den sammantagna bilden ger en annan tolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in