2017-05-05, 14:44
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Om de bytte från mordbil till firmabil, så var det väl angeläget att få den senare ren också.
Jag ska kolla i förhören när det blir lite svalare här. Även sommaren måste ju avnjutas; man vet ju inte när den tar slut

Båda bilarna var nog firmabilar, men den större volvon fanns hemma hos JM. Den tog dom till kontoret. Där bytte dom till den orangea VWn, åkte till Granliden för blodigt värv, och sedan tillbaka till kontoret och bytte till den större volvon. Med den körde dom hem till lägenheten. Om jag fattat rätt.
Lite avvikelser, som knivkastning och bankomatuttag var det nog.

När det gäller knarköp så var ju MR och en kompis till Stockholm och handlade. MR råkade då i ett knivslagsmål, men jag minns inte nu var och vilken sida jag såg detta. Kan knivvåld sprida sig epidemiskt eller följer det bara vissa personer? Jag minns inte heller vilken dag det var, men jag tror att det var innan mordet på Göran.

Citera
2017-05-05, 14:51
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Båda bilarna var nog firmabilar, men den större volvon fanns hemma hos JM. Den tog dom till kontoret. Där bytte dom till den orangea VWn, åkte till Granliden för blodigt värv, och sedan tillbaka till kontoret och bytte till den större volvon. Med den körde dom hem till lägenheten. Om jag fattat rätt.
Lite avvikelser, som knivkastning och bankomatuttag var det nog.

När det gäller knarköp så var ju MR och en kompis till Stockholm och handlade. MR råkade då i ett knivslagsmål, men jag minns inte nu var och vilken sida jag såg detta. Kan knivvåld sprida sig epidemiskt eller följer det bara vissa personer? Jag minns inte heller vilken dag det var, men jag tror att det var innan mordet på Göran.

Tyckte jag läste att MR drog till med knivslagsmålet under tiden han nekade till brottet. Att han var i Sthlm då och då bevittnade detta påhittade knivbråk. Eller är jag helt ute å cyklar? Har läst så mkt så jag blir helt snurrig av alla historier och namn hit och dit som babblas omkring med i förhören.
Citera
2017-05-05, 14:52
Medlem
Mohammad tog tillbaka att knivar skulle använts vid sagda tillfälle. Står någonstanns i och med att han erkänner, kanske i förhöret efter.

Edit: citatet kom ej med. Jag refererar till föregående post
Senast redigerad av Ramaria 2017-05-05 kl. 14:54. Anledning: Edit
Citera
2017-05-05, 15:30
Medlem
Angående JMs hälsotillstånd gissar jag att hon är bipolär. Väldigt mycket som stämmer in och obehandlad brukar tillståndet förvärras med åldern.

Rekommenderar att man läser igenom nedanstående länk om man vill läsa på om bipolär sjukdom

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bipolär_sjukdom
Senast redigerad av Kennor63 2017-05-05 kl. 15:32.
Citera
2017-05-05, 15:41
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
En advokat får inte lägga sig i förhör.
Om jag minns rätt, så började väl Mats Alm, braka ihop=Erkänna i ett av förhören angående sin del i mordet på Linda Chen, då tog hans advokat tillfället i akt att begära någon slags "paus" eller "överläggning", eller rätt att informera sin klient enligt någon paragraf, vilket gick alldeles utmärkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Inte lägga sig i förhör nej. Men råda sin klient, förbereda och diskutera hur man beter sig under förhör etc. Det är ju en normal procedur för brottmålsadvokater.
Ja, efter en paus, så lämpligtvis så säger man kanske inte saker rent ut, men man kan påminna sin klient att du måste beakta det faktum att brottet du är anklagad för, kan ge livstids fängelse, det kan då vara klokt att låta förundersökningen bli färdig, så att du som, du själv uppgett, "oskyldig", då inte snärjer in dig på ett sätt som kan tänkas misstänkliggöra dig i utredningen eller försämra utredningsläget så att polisens arbete att finna den skyldige, störs.

Därför råder jag dig, som advokat att inte, i det allvarliga läge utredningen befinner sig i, att som oskyldig till dessa anklagelser, inte ge dig in i spekulationer om huruvida du som oskyldig, skulle gjort si eller så om du utfört dådet.

Det borde väl även en idiot då kanske begripa.
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
En advokat får inte uppmana sin klient att ljuga.
Nej, självklart inte. Men se svaret till Solglittret.
Senast redigerad av Godhetsknarkaren 2017-05-05 kl. 15:45.
Citera
2017-05-05, 15:46
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennor63
Angående JMs hälsotillstånd gissar jag att hon är bipolär. Väldigt mycket som stämmer in och obehandlad brukar tillståndet förvärras med åldern.

Rekommenderar att man läser igenom nedanstående länk om man vill läsa på om bipolär sjukdom

Nja, det vet jag inte om jag håller med om. Däremot uppfyller hon alla klassiska kännetecken för en psykopat:

www.psykopat.se

www.psykopat.nu

www.psykopati.se
Citera
2017-05-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Nja, det vet jag inte om jag håller med om. Däremot uppfyller hon alla klassiska kännetecken för en psykopat:

www.psykopat.se

www.psykopat.nu

www.psykopati.se

Och https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Psykopati
Citera
2017-05-05, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge

www.psykopat.se

www.psykopat.nu

www.psykopati.se

Visst stämmer väldigt mycket in på psykopat, men det är främst att JM skött sitt liv rätt ok tills hon blir närmare 40 år innan hon blommar ut vilket gör att jag tycker det mer liknar obehandlad bipolär sjukdom.
Citera
2017-05-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennor63

Psykopat skulle du läsa om, bipolär? är du från vettet.
Citera
2017-05-05, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Tyckte jag läste att MR drog till med knivslagsmålet under tiden han nekade till brottet. Att han var i Sthlm då och då bevittnade detta påhittade knivbråk. Eller är jag helt ute å cyklar? Har läst så mkt så jag blir helt snurrig av alla historier och namn hit och dit som babblas omkring med i förhören.
Du har helt rätt. Jag mindes detsamma men ville dubbelkolla innan jag svarade.
Här kommer det första tillfället detta nämns; jag vet inte om de tar upp det igen, men detta utdrag ur huvudprotokollet räcker långt.

Huvudprotokoll PDF-sid. 482, förhör 2016-09-01

Mohammad informerades om att under denna utredning förekommit avlyssning av t ex
telefoner, man kan "bugga" rum, bilar.
Mohammad tillfrågades om han hade något med detta brott att göra.
Mohammad informerades om att det under samtal framkommit att Mohammad knivhuggit 2
st personer och att den ena personen var död detta pratade Mohammad med en annan person.
Mohammad ombads förklara vad detta samtal gällde.
Mohammad uppgav att detta inte hade att göra med denna utredning utan gällde en annan
händelse.
Mohammad förklarade att detta samtal gällde ett bråk som varit för ca 3-4 månader i
Stockholm och att han då hamnat i ett bråk med personer som hade kniv. Mohammad
berättade att han tagit från den andra personen som attackerade honom den kniv han hade och
i självförsvar huggit mot den personen. Mohammad uppgav att han inte visste om den
personen dog eller inte då Mohammad sprang från platsen.
Mohammad uppgav att platsen för denna händelse var i närheten av "plattan" i Stockholm där
bussarna går i närheten av Centralen.
Mohammad uppgav att om det skulle framkomma att den personen han högg i Stockholm så
skulle han ta på sig ansvaret för detta, men detta om att han begått dessa brott han anklagas
för så har han inte gjort detta.
Fhl påstod att detta samtal handlade om att Mohammad dödat Johannas pappa. Mohammad
uppgav att detta inte stämmer och att han inte förstod varför han skulle ha gjort detta.
Fhl fortsatte från det samtalet som avlyssnats att det var på grund av kvinnan som
Mohammad gjort detta och fhl påstod att Mohammad menade att kvinnan var Johanna.
Citera
2017-05-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Han behövde köpa nya skor också. Dom blodiga skulle ju kastas.

Ja men man tar väl inte ut pengar två timmar efter ett mord i en bankomat nära mordplatsen.

Han hade väl inte endast ett par skor. Låna någon väns kanske i så fall.
Citera
2017-05-05, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Redan år 2008 verkar JM börjat härja loss med förfalskningar. Hon o Per G köpte en fastighet med 50% ägande var år 2007. 2008 ges denna fastighet som gåva med 50% till Göran o 50% till Anki. Detta har Per ingen aning om!! De separerar sedan 2010 o han bara lämnar huset (inga funderingar ang lånen???) o flyttar till en lägenhet i E-tuna. Han kanske hade tur som klarade sig med livhanken i behåll...
Menar du att föräldrarna och dottern gått ihop sig med detta bedrägeri?!

Ja som sagt, äpplet faller inte långt ifrån trädet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in