2017-05-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Modern tror i förhör att barnet blivit utnyttjat av pappan. Har inte läst hela fupen men finns det något som tyder på det från läkarhåll?

Har bara hunnit läsa delar av FUP än, men tror att barnets problem med munnen kan ha med pappans eventuella sexhandlingar att göra. Även blåmärkena runt barnets huvud tycker jag tyder på att en hand hållit hårt om huvudet samtidigt som han kört in sitt könsorgan i den lillas mun...usch, jag mår riktigt illa av tänka på den lilla babyns korta liv...
Citera
2017-05-05, 13:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Och där står det även att tungan var så svullen att hon inte kunde äta, när hon kom in. Tidningen ger och blandar från olika tillfällen.

Mamman hade tidigare skadat pappans lillasyster genom att köra in en nagel under tungan på henne på samma ställe där Hailey var skadad.
Citera
2017-05-05, 13:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Har bara hunnit läsa delar av FUP än, men tror att barnets problem med munnen kan ha med pappans eventuella sexhandlingar att göra. Även blåmärkena runt barnets huvud tycker jag tyder på att en hand hållit hårt om huvudet samtidigt som han kört in sitt könsorgan i den lillas mun...usch, jag mår riktigt illa av tänka på den lilla babyns korta liv...

Det finns inget i utredningen som talar för att pappan sexutnnyttjat henne.

Mamman hade tidigare skadat pappans lillasyster genom att köra in en nagel under tungan på henne på samma ställe där Hailey var skadad.
Citera
2017-05-05, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Jo, jag läste det. Var väl i samband med att hon sprutade ner svärmoderns toa med lotion och smink.
Och pappan hade väl enligt exet dängt till hennes dotter samt levt rövare när hon senare gjorde slut?
Humör, verkar de ha, båda två.
Citera
2017-05-05, 14:10
Medlem
Crimphris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den som skrivit det där kan ju inte ha läst förundersökningen ...

Enligt artikeln:
I protokollet står det ”att skadebilden möjligen [talar] för att flickans död var en följd av våld utövat av en annan person.” Det beskedet gjorde att mordmisstanken mot paret skrevs av och att paret istället åtalas för synnerligen grov misshandel och grovt vållande till annans död.

Enligt FUP
Vållande till annans död, övriga fall (ej i samband med trafikolycka), grovt brott,
Grov misshandel (Inomhus mot flicka 0-6 år, bekant med offret), synnerligen
grov, Mord alternativt dråp

Åklagaren har alltså täckt in så att ett nytt Lindome inte skall uppstå.

I Lindomefallet handlade om att åklagaren inte yrkat alternativa rubriceringar ...

Men kan man inte styrka nåt av alternativen går de fria.
En mördare kommer aldrig ha gjort sig skyldig till medhjälp (juridiskt), och så vidare.
Fler åtalspunkter bevisar inte VEM av dem som är skyldig.
Tyvärr kan de mycket väl gå fria.
Citera
2017-05-05, 14:15
Medlem
Har dom stängt ner mammans FB nu? Jag kommer inte in där längre.
Citera
2017-05-05, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crimphri
Men kan man inte styrka nåt av alternativen går de fria.
En mördare kommer aldrig ha gjort sig skyldig till medhjälp (juridiskt), och så vidare.
Fler åtalspunkter bevisar inte VEM av dem som är skyldig.
Tyvärr kan de mycket väl gå fria.
Oavsett Dom, så kommer de aldrig att gå fria. Det här kommer att förfölja dem resten av deras liv.

Vad hette rubriceringen vid undenlåtenhet att agera, eller bristande omsorg (el.lik.)? Tror det skulle passa mamman. Pappan är den som varit mest aktiv, tror jag.
Citera
2017-05-05, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar

Har hon blivit sexuellt utnyttjad?

Har dom gjort psyk undersökning? Dom kanske blir kryssade,. Men ingen av dom har haft en psykos eller något direkt psykotisk mamma kan nog ha Borderline eller drag av Borderline.
Ja hoppas att barnet inte har varit så medveten vad som hände, det gör ont i mig när jag g läser vad hon har varit med om.
Senast redigerad av WTSweden 2017-05-05 kl. 14:36.
Citera
2017-05-05, 14:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jo, jag läste det. Var väl i samband med att hon sprutade ner svärmoderns toa med lotion och smink.
Och pappan hade väl enligt exet dängt till hennes dotter samt levt rövare när hon senare gjorde slut?
Humör, verkar de ha, båda två.

Ja, verkligen. Så båda kan definitivt ha misshandlat flickan.
Citera
2017-05-05, 14:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feuer
Borderline verkar väldigt rimligt faktiskt. Manipulativ, skör och sårbar, hetsiga humörsvängningar, trasigt förflutet etc.
.

Och att hon under transporten till polisen eller häktet verkade mest oroad av att detta skulle komma emellan hennne och Alex...separationsångest.
Citera
2017-05-05, 14:29
Medlem
Tuxxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
nej absolut inte, de är oflyttbara fram till 4-5 månader

De är verkligen inte oflyttbara fram till 4-5 månader.

I denna länk går det t ex. att läsa följande

"Den vanligaste olyckan bland små barn är att de faller ner från skötbord, sängar, soffor, barnvagnar eller andra höjder. Även nyfödda barn kan ibland röra sig när de skriker eller sprattlar så att de lyckas förflytta sig. Lämna därför aldrig barnet utan uppsikt på skötbordet, sängen eller andra höjder och gå i väg."
Citera
2017-05-05, 14:31
Medlem
Tuxxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEMFS
Har dom stängt ner mammans FB nu? Jag kommer inte in där längre.

Det verkar vara så.

Edit: Pappans verkar dock vara kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in