2017-05-04, 13:30
Medlem
Mamman verkar mest se flickan som en inredningsdetalj som ska kläs upp snyggt och få uppmärksamhet för i sociala medier. Hon har sovit hela nätterna då pappan spelat/porrsurfat. Han har då skitit i att ge henne mat, knappt sett åt henne och klappat till henne när hon "stört" honom. Inte tal om närhet eller samsovning. Mamman har typ låtsats som ingenting, blundat och inte sökt vård. Ev har hon också misshandlat. Fy fan. Kunde inte jag fått det där fina barnet istället?
Citera
2017-05-04, 13:31
Avslutad
Har bara hunnit till sid. 350. Men reagerar på att de ordnat så lite och dåligt för sitt barn.
Som nybliven förälder brukar man ju göra det så ombonat som möjligt för den lille.
Men något sådant syns inte i lägenheten.
Senast redigerad av Pripps3.5 2017-05-04 kl. 13:41.
Citera
2017-05-04, 14:53
Medlem
HGs avatar
Vi vet ju hur det här slutar. Pappan döms ett hårt fängelsestraff på klass 1 anstalt, medan mamman anses som ett offer och tycka synd om status. Man menar att mamman inte visste bättre och är redan straffad genom barnets död. Därför får mamman ett kort fängelsestraff men mest troligen ett år på rättspsyk. Sedan blir det att byta namn och skriva bok med en Expressen reporter.
Citera
2017-05-04, 15:10
Medlem
patrikgbgs avatar
Modern tror i förhör att barnet blivit utnyttjat av pappan. Har inte läst hela fupen men finns det något som tyder på det från läkarhåll?
Citera
2017-05-04, 15:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Modern tror i förhör att barnet blivit utnyttjat av pappan. Har inte läst hela fupen men finns det något som tyder på det från läkarhåll?

Jag hsr inte läst hela FUP, men rättsläkaren säger inget om att hon blivit sexuellt utnyttjad. Inte heller har det hittats sperma på henne eller i blöjan.
Citera
2017-05-04, 15:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Jag tycker tvärtemot dig att om man själv farit illa som barn som är man mycket mer mån om sitt barn, om sitt barns behov. Barnet går före allt annat!

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, man skulle kunna tycka att det skulle fungera så. Men oftast gör det inte det. Människor som farit illa som barn, kan ha de finaste planer, drömmar och förutsatser för hur deras egna barn ska få det. Men tyvärr tar de gamla, inlärda mönstren ofta över... Det kallas för "det sociala arvet".

Det bästa sättet att bli en bra mamma är att ha haft en bra mamma, och det ÄR tyvärr så...

Ja, både bland djur och människor är det tyvärr som Merwinna säger. Risken är väldigt stor att man inte blir en bra förälder om man vuxit upp med föräldrar som brustit rejält i sin föräldraroll. Hur gärna man än vill, så finns risken att det sociala arvet slår till. Man gör som sina föräldrar som varit svala eller avståndstagande, som valt missbruket elker partnern före barnet.
Citera
2017-05-04, 15:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Konstigt att inte vänner/bekanta/anhöriga såg alla dessa blåmärken och anmälde, då hade flickan kanske levt idag

När ett barn är litet brukar de flesta föräldrar inte umgås med så många pga smittorisk etc. Sen bodde de ju inte i samma samhälle som sina respektivr föräldrar. Dessutom var Hailey "sjuk" då och då enligt föräldrarna. Inte så konstigt att hon var sjuk med tanke på hur grovt misshandlad hon var. Hela hennes bröstkorg var sönderbruten. Så släkt och vänner hann inte träffa Hailey så ofta.

Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Det känns som om mamman bara berättar en historia...så fort FL ger en öppning för det så vill hon leda det mot att pappan har orsakat skadorna genom att utnyttja dottern sexuellt - men att hon inte tidigare vågat tänka tanken. Förhören med pappan förmedlar sann ångest och sorg.
Kanske har han varit för hårdhänt då han haft ansvaret för flickan hela nätterna och samtidigt försökt fly med dataspel och porrsurf men tänk om hon förstärkt. Han ville ju ha åtta barn, hon kanske tyckte det var dags att sätta stopp.

Citat:
Ursprungligen postat av Feuer
Okej nu har jag läst lite till. Det verkar som att E försöker manipulera hej vilt.

Ja, jag upplever henne också som manipulerande. Och att hon försökte avleda uppmärksamheten vid flera tillfällen. När hon fick höra sin röst på band i samband med genomgången av samtalet till SOS, var hon mer intresserad av hur hennes röst lät. Hon tog upp det flera gånger. Ett hemskt SOS-samtal som handlar om att hennes barn är döende nonchar hon och vill hellre prata om vilken dialekt hon har på bandet. Jag må vara dömande, men det är i mina ögon väldigt misstänksamt. Det normala vore ju att få ångest över att vara tvungen att återuppleva situationen igen. Men icke - hur hon låter på band var mer intressant att prata om...

Citat:
Ursprungligen postat av Feuer
har domen fallit?

Ne, rättegången har inte varit än.
Citera
2017-05-04, 15:53
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Tack!

Jag har laddat upp alla filerna i en pdf, för den som vill ladda ner allt på en gång!

https://minfil.org/H1b2D5b6b0/Kristianstads_TR_B_1841-16_FUP.pdf
Till trådstarten.

/Mod
Citera
2017-05-04, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, jag upplever henne också som manipulerande. Och att hon försökte avleda uppmärksamheten vid flera tillfällen. När hon fick höra sin röst på band i samband med genomgången av samtalet till SOS, var hon mer intresserad av hur hennes röst lät. Hon tog upp det flera gånger. Ett hemskt SOS-samtal som handlar om att hennes barn är döende nonchar hon och vill hellre prata om vilken dialekt hon har på bandet. Jag må vara dömande, men det är i mina ögon väldigt misstänksamt. Det normala vore ju att få ångest över att vara tvungen att återuppleva situationen igen. Men icke - hur hon låter på band var mer intressant att prata om...

Ne, rättegången har inte varit än.

Ja många psykiskt störda individer är ofta väldigt fåfänga och självmedvetna. Allt handlar om dem osv, de lever i en väldigt sluten värld.

Killen verkar också vara helt oberörd men jag läste inte så mycket av förhören med honom, tröttnade. Det som förvånade mig var att polisen inte verkade pressa mamman i förhören särskilt mycket. Jag menar, det är ändå en barnamördare som sitter där i förhör.
Citera
2017-05-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbaRegia
Det kan vara så här: barnet kommer till sjukhuset i kritiskt tillstånd. Man stabiliserar, för in henne i MR kamera och där ser man flera dagar gamla hjärnblödningar som mest sannolikt motsvarar shaken baby syndrome.

Dâ grips föräldrarna pga skador som uppenbarligen uppkom flera dagar (2-5) tidigare.

That.
Citera
2017-05-04, 18:03
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbaRegia
That.

shaken baby syndrome? Det verkar det ju inte alls vara frågan om! Spädbarnet hade ju tydliga yttre skador, samt inre skador på grund av misshandel. Vid shaken baby syndrome sluter man sig till att barnet skakats vilket gett inre skador av ett speciellt slag i huvudet. Typiskt är att dessa skador inte åstadkommit s genom vad vi normalt kallar misshandel, och personen som gjort det kan vara omedveten. I detta rättsfall har vi skador på andra delar av kroppen, och som rätt uppenbart tillkommit genom misshandel.
Citera
2017-05-04, 18:12
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oniram
Mamman verkar mest se flickan som en inredningsdetalj som ska kläs upp snyggt och få uppmärksamhet för i sociala medier. Hon har sovit hela nätterna då pappan spelat/porrsurfat. Han har då skitit i att ge henne mat, knappt sett åt henne och klappat till henne när hon "stört" honom. Inte tal om närhet eller samsovning. Mamman har typ låtsats som ingenting, blundat och inte sökt vård. Ev har hon också misshandlat. Fy fan. Kunde inte jag fått det där fina barnet istället?
Ja lite verkar det (på Erika) som dem levt helt skilda liv(?), när den ena vaknat och gått upp så har den andra gått och lagt sig & vise versa. Konstigt då ingen jobbade eller hade någon annan sysselsättning...

Har läst lite mer än 1000sidor i FUP´en och det jag tyckte stack ut var kommentaren om hunden, hennes hund (uttryckte hon tydligt, -den står på mig) ..som kissade på sig så fort "Alle" kom i närheten, en hund gör inte så om man en gång "trillat" på den som det påstods utan det är om man varit elak.

Otäckt mål detta, önskar nästan att tvångssterilisering fortfarande fanns kvar som åtgärd för dessa ska inte ha några barn, någonsin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in