2017-05-05, 01:08
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
FUPen i trådstarten fungerar inte i någon av mina webläsare. Är den verkligen korrekt?
Jag tog hem FUPen via den länken för nån timme sen (vid datorn). Den är gigantisk så det kan ta tid att innan dokumentet öppnas.
Citera
2017-05-05, 01:16
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Jag tog hem FUPen via den länken för nån timme sen (vid datorn). Den är gigantisk så det kan ta tid att innan dokumentet öppnas.

Har testat flera gånger så då kanske min dator har någon spärr för gigantiska filer......
Citera
2017-05-05, 01:19
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Har testat flera gånger så då kanske min dator har någon spärr för gigantiska filer......
Mysko. Testa att ta hem del-filerna istället. (FB) Spädbarn misstänkt mördad, föräldrar gripna 2016-09-10
Citera
2017-05-05, 01:23
Bannlyst
Hur lång tid kommer rättegången ta? Verkligen nyfiken på vad straffet blir, eller "påföljden" för här i Sverige utdelas ju inga straff.
Citera
2017-05-05, 01:27
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Mysko. Testa att ta hem del-filerna istället. (FB) Spädbarn misstänkt mördad, föräldrar gripna 2016-09-10

Hmmmm det funkar inte så jag misstänker att det är något med min dator för jag kan inte gå in på minfil.org
det svarar att det inte är en säker anslutning. Får väl gå över till datorforumet och se om någon vet vad jag har för konstig spärr
Citera
2017-05-05, 02:47
Medlem
rubin22s avatar
Jag börjar tro att mamman är den som orsakat sin egen dotters död.
Visst har pappan ett hett temperament och nog varit hårdhänt.
Både två var trasiga själar.

Men det hon gjort tidigare med sin släktings barns mun och utbrotten efter och hela tiden ändring av historien om vad som hänt och inte hänt. Fick åtminstone mig att peka åt ett visst håll.
Men såklart kan jag ha fel.

Jag har hela tiden förstått att barnets tidigare vistelse på sjukhuset varit sammankopplade med brottet, för hur kan allt vara en slump, hur stor är den chansen och nu vet vi ju det, ingen spotttkörtel inflammation som mamman hävdade fanns hos barnet.
En person här med trolig inblick har även framfört denna teori, att mamman är den skyldige.
Om det var munchen by proxy eller ren och skär ilska mot barnet som skrek och störde vet jag inte?
Men det lutar mer åt det andra alternativet? Så tragiskt vilket som helst. Men vem vill tro att ens släkting eller ens vän kan vara kapabel till något sådant? Speciellt inte barnets biologiska mor!
Senast redigerad av rubin22 2017-05-05 kl. 02:51.
Citera
2017-05-05, 03:30
Medlem
Skumt att dom inte skyller på varandra och får ett saftigt skadestånd. Fungerar ju tydligen så i Sverige.
Citera
2017-05-05, 03:40
Medlem
Knivur-273s avatar
Föder man ett barn som man vet att man inte kan ta hand om, skall man överlämna barnet till någon annan. Dödar man sitt barn, är man en barnamördare.
Citera
2017-05-05, 05:38
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norna
I vilken del av fup:en hittade du detta?
Sidan 1483!
Citat:
Ursprungligen postat av Feuer
Asså jag blir lätt illamående, fy vad äckliga dem verkar vara. Killen verkar ju vara helpervo och hon likaså.
Jag tyckte också mig utläsa någon sexuell frustration/knepighet i Alexander ur förhören, nästan så han tvingar henne till sexuella "handlingar" känns det som och det förklarar alla DNA-test i allt från blöjor till... ja var det nu var(?), många utförda iaf..
Citera
2017-05-05, 06:09
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Eller jobbade de? För om soc var involverade tror jag de var typiskt hatiska mot soc, så där som omhändertagna ungdomar ofta blir (Erika i tonåren) och såg prestiege i att inte söka hjälp hos soc med barnet, för "soc är ju dumma i huvet" brukar jargongen ofta vara i de kretsarna. Möjligen var Erika rädd för LVU på barnet, soc tog ju hand om henne när hon var ett par år bara.
Han hade nog precis börjat jobba för hon säger under ett av förhören något om att han inte hunnit få en ordentlig lön läste jag nu i morse..

Men hos fogden fanns han så deras ekonomi var nog rätt trasslig?
Citera
2017-05-05, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
Skumt att dom inte skyller på varandra och får ett saftigt skadestånd. Fungerar ju tydligen så i Sverige.

Enligt denna artikel så skyller de på varandra:
Citat:
Paret skyller på varandra – efter spädbarnets död

Citat:
– Jag kan inte utesluta att XX (mamman) har gjort nånting liksom, säger pappan, och tillägger att han inte vet hur skadorna orsakats.
– Jag vill knappt tänka på att XX (mamman) gjort det, men det är det enda rimliga. Men vi... jag, kan inte sitta och kasta skit på henne.
De båda misstänkta föräldrarna har enligt åklagaren nekat genom hela utredningstiden.

http://www.expressen.se/kvallsposten/paret-skyller-pa-varandra--efter-spadbarnets-dod/
Citera
2017-05-05, 07:32
Avslutad
Känner inte igen mig i det hat vissa skribenter uttrycker i tråden om föräldrarna.
Mamman och pappan hade stora svårigheter i sina liv och var absolut inte rustade för att ta hand om ett nytt litet liv.

Det är både vidrigt och jobbigt att försöka sätta sig in i händelseförloppet och försöka förstå vad som hänt. Man tvingas tänka tankar man inte vill, som om hur ett så litet barn reagerar på misshandel t ex. Något som är vidrigt och snart omöjligt för en annan förälder.

Kom de på hur man tystar ett så litet barn med tvång/våld?
Varför reagerade ingen när de själva påpekade blåmärkena?
Varför larmade inte personalen vid första sjukhusbesöket, då flickan var apatisk vid provtagningen?
Varför sattes inte ordentligt stöd in från början, för föräldrarna? De var hemlösa under graviditeten, utan inkomst samt med diagnoser båda två.
Varför reagerade inte deras anhöriga på att det var så dåligt ordnat för barnet i lägenheten? Inte en vrå eller ens liten hörna där det var ombonat och mysigt för barnet.

Kan inte påstå att jag lusläst FUPen, men ägnade det mesta av gårdagen till den.
Utifrån det, så tror jag att bägge är skyldiga. Men Alex mer som den aktiva, och Erika som passiv åskådare som mer prioriterade sitt behov och beroende av Alex än om dottern.

Alex verkar ha tagit på sig mer än vad han klarade av. Det är skillnad på att ta hand om exets dotter, där huvudansvaret låg på en annan stabil person. Och ansvaret för hans egen dotter, med en instabil morsa som inte knyter an. Han var mån om vad folk skulle tycka och ville inte visa några brister i föräldraskapet.

Jag tror inte att någon av föräldrarna är kapabla att inse omfattningen av det här.
Senast redigerad av Pripps3.5 2017-05-05 kl. 07:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in