2017-05-04, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ennummerilla
Mamman börjar snacka om att hunden var rädd för pappan pga han ramlat på den. Sen utvecklas storyn till att hunden är så rädd att den kissar på sig bara den ser honom, och att hon egentligen nog någonstans fattat att han måste ha gjort nåt mot den. Detta i ett skede där hon försöker kasta misstankar på pappan. Det kan ju vara sant. Eller så är det ett försök att svartmåla pappan.

Men i vilken del? 109, 110,111? 😊
Vill läsa hennes och hans förhör utan att behöva ladda ner alla. 😊
Citera
2017-05-04, 22:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norna
Men i vilken del? 109, 110,111? 😊
Vill läsa hennes och hans förhör utan att behöva ladda ner alla. 😊

I trådstarten finns FUP:en ihopsatt till en enda fil.
Citera
2017-05-04, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av empa85
Vissa mammor har inte tillräckligt med mjölk i brösten, då pumpar man ut mjölken för att mata i flaska istället. I vissa fall får man igång mjölkproduktionen efter ett tag, då kan man ställa undan pumpen. Inget konstigt med det.
Erika hade mjölk. Men hade problem med att amma pga. "flata bröstvårtor". Inget anmärkningsvärt och hon hade nån bröstnapp till hjälp. Det märkliga med amningen är att hon inte verkade pumpa regelbundet för att hålla igång produktionen. Samt att hon inte ville mata sitt eget barn. Det var Alex uppgift. Inte heller i slutet verkade hon engagera sig för att pumpa ut mjölk till flickan.

Intressant att mamman lägger all skuld på pappan. Medans pappan mer går på linjen att de är oskyldiga båda två. Han erkänner dock tre saker: han har tagit om flickans ansikte/ huvud och orsakat ett blåmärke. Han har av misstag träffat henne med en tv-kontroll och hon föll från soffan under hans vakt, men han fångade henne i luften.

Kraset i kroppen och svullnaden i munnen skedde/upptäcktes under mammans vakt.
Citera
2017-05-04, 23:38
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I det här fallet var det ju oplanerat, det har framkommit i FUP:en. Tyvärr är det ju så att vår inbyggda längtan efter kärlek och sex, inte alltid sammanfaller med en medveten längtan att vårda ett spädbarn...
För normala människor som är upplysta, är det så. Annars använder man preventivmedel.

Skulle man bli gravid av dumhet, så skadar man inte sin avkomma eller barn, eftersom att det är ett av de svåraste brotten man kan begå.
Senast redigerad av Knivur-273 2017-05-04 kl. 23:42.
Citera
2017-05-05, 00:05
Medlem
Koettbullens avatar
Jag tror definitivt båda är skyldiga. Mannen har gjort sig skyldig till den grova misshandeln, och kvinnan har vanvårdat sitt barn genom att vägra amma, brist på närhet och kärlek. Denna kombination var tyvärr tillräckligt för att släcka det stackars livet. Fyfan, barnet ser alldeles tom ut på bilderna, helt tom och död blick. Den hade inte fått en lätt barndom, om den överlevde.

Kvinnan är säkert skyldig till den grova misshandeln också, säkerligen hon som ligger bakom såren i munnen. Kom det inte fram i tråden att kvinnan hade misshandlat mannens lillasyster genom att riva henne i munnen?

Vilka två psykfall. Vem fan sitter och spelar World of Warcraft om dagarna när sitt egna kött och blod i formen av ett oskyldigt litet barn kräver ens vård. Hur i helvete kan man lägga ett finger på ett barn bara för den gör det barn gör, skriker? Vilka avskyvärda vidunder. Om det fanns någon rättvisa här i världen skulle båda två avrättas.

Usch, mår dåligt av att läsa FUP:en. Speciellt efter bilderna på barnet. Ett sådant vackert barn, med hela sin framtid framför sig, med drömmar, motgångar, kärlek och allt vad livet har att erbjuda. Dessa as prioriterade porr, wow och att sova framför att vårda sitt barn. Inte heller hade de något jobb att gå till eller måsten i livet, förutom att ta hand om ett barn. De lyckades inte ens med det.

Dö, avskum!
Citera
2017-05-05, 00:09
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Skulle man bli gravid av dumhet, så skadar man inte sin avkomma eller barn, eftersom att det är ett av de svåraste brotten man kan begå.
Abort finns av en anledningen. Det är så att "föräldrar" lik dessa ska kunna skona sina planerade barn från onödigt lidande och en tortyrliknande barndom. Jävlar alltså, får ta mig ett glas vatten och lugna ned mig.
Citera
2017-05-05, 00:13
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Inser att jag tyvärr hade helt rätt redan från början (september) med de redigerade bilderna. Nu har jag sett oredigerade foton av hennes kind och ja, där var ju ett blåmärke, precis där.

Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
På den svartvita bilden tagen på lite avstånd har hon en mörk fläck vid kinden. På närbilden är precis det området av ansiktet en helt annan nyans (mer ljus, nedtonad i färg).

Här har jag gjort en jämförelse:
http://forumbilder.se/FB2BV/baby-h

OBS!
Den mörka fläcken:
* KAN vara en skugga. Jag ser bara inte vad som skulle kunna skapa den skuggan. Det är inte örat som gör det, inget föremål i närheten, så det är i så fall om hennes kindben sticker ut väldigt mycket, men i så fall borde det inte ha blivit ett så skarpt avgränsat märke.
* KAN även vara ett tryckmärke. Att hon exempelvis legat med kinden tryckt mot något och fått ett tillfälligt rött märke på kinden (extremt vanligt med bebisar), men ser ju ut som att hon legat i den positionen längre än några sekunder och på den bilden och med den positionen finns inget som kunnat ge ett tryckmärke.

Det ljusa partiet på andra bilden:
* KAN vara kameran som spelar oss ett spratt. Digitala bilder i låg kvalitet kan ju ibland få lite random fläckar av mer/mindre färg och/eller ljus.
* KAN vara "normalfärgen" i hela hennes ansikte, men att övre delen av ansiktet + bakhuvudet skuggas och därför har mer färg.

PERSONLIGEN så tycker jag ändå att det ser märkligt ut att ett stort område av ansiktet skiljer sig kraftigt från resten och att på samma område finns på en annan bild en mörk fläck. Det ger anledning att fundera över om bilderna är manipulerade (utöver bara vanliga filter alltså).
Citera
2017-05-05, 00:27
Bannlyst
Citat:
Inser att jag tyvärr hade helt rätt redan från början (september) med de redigerade bilderna. Nu har jag sett oredigerade foton av hennes kind och ja, där var ju ett blåmärke, precis där.

Det stora mysteriet i den här historien är varför ingen reagerade.
Citera
2017-05-05, 00:49
Medlem
Münchausen by proxy?
Citera
2017-05-05, 00:52
Medlem
Koettbullens avatar
http://www.friatider.se/foraldrar-atalas-for-att-ha-dodat-nyfodd-flicka

Fria Tider nämner att mamman ska ha skapat en tråd på Familjeliv istället för att söka vård för sitt barn. Någon som har en länk till tråden?
Citera
2017-05-05, 01:02
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Flera bilder hade jag antagit vara Post Mortem-bilder om jag hade sett dem utan kontext. Nu visade det sig vara Pre Mortem-bilder med en döende flicka.
Citera
2017-05-05, 01:04
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
I trådstarten finns FUP:en ihopsatt till en enda fil.

FUPen i trådstarten fungerar inte i någon av mina webläsare. Är den verkligen korrekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in