2017-05-04, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
shaken baby syndrome? Det verkar det ju inte alls vara frågan om! Spädbarnet hade ju tydliga yttre skador, samt inre skador på grund av misshandel. Vid shaken baby syndrome sluter man sig till att barnet skakats vilket gett inre skador av ett speciellt slag i huvudet. Typiskt är att dessa skador inte åstadkommit s genom vad vi normalt kallar misshandel, och personen som gjort det kan vara omedveten. I detta rättsfall har vi skador på andra delar av kroppen, och som rätt uppenbart tillkommit genom misshandel.

"Sammanfattningsvis kan konstateras att flickan inte hade några frakturer på skallbenen. Det
finns blod under hårda hjärnhinnan, mestadels baktill. Blödning i hjärnvävnaden, kallad
kontusionsblödning vilket innebär stötblödning som kan vara ett tecken på trauma mot
huvudet. Kring blödningar finns vätskeasamling, ej helt färsk.
Generell hjärnsvullnad med flammighet i hjärnvävningen vilket innebär att hjärnvävnaden
inte mår bra. Detta utseende kan ses vid exempelvis syrebristbetingade skador i samband med
hjärtstillestånd, men även skakvåld omnämns"

Hjärnblödningar, olika ålder utan skallbenskada, blödning i ögon, revbensfrakturer.
Det är väldigt typisk skakvåld
Citera
2017-05-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Ja lite verkar det (på Erika) som dem levt helt skilda liv(?), när den ena vaknat och gått upp så har den andra gått och lagt sig & vise versa. Konstigt då ingen jobbade eller hade någon annan sysselsättning...

Har läst lite mer än 1000sidor i FUP´en och det jag tyckte stack ut var kommentaren om hunden, hennes hund (uttryckte hon tydligt, -den står på mig) ..som kissade på sig så fort "Alle" kom i närheten, en hund gör inte så om man en gång "trillat" på den som det påstods utan det är om man varit elak.

Otäckt mål detta, önskar nästan att tvångssterilisering fortfarande fanns kvar som åtgärd för dessa ska inte ha några barn, någonsin!

De hade en hund tidigare som Erika tydligen desperat gav bort, eftersom de "inte kunde ha hund". En kompis hade då tagit hand om den och hon skrev på Facebook att hunden var uppenbart strykrädd. Dessutom hade de skaffat ny hund bara några dagar senare.

Jag drar paralleller mellan babyn och hundarna. De ville nog stundtals helst "ge bort babyn" precis som hunden, men intalade sig nog att allt skulle bli bättre. Men precis som med hundarna så "löste" de istället all frustration med våld.

Tippar också att soc var inblandade och att de levde på försörjningsstöd? Eller jobbade de? För om soc var involverade tror jag de var typiskt hatiska mot soc, så där som omhändertagna ungdomar ofta blir (Erika i tonåren) och såg prestiege i att inte söka hjälp hos soc med barnet, för "soc är ju dumma i huvet" brukar jargongen ofta vara i de kretsarna. Möjligen var Erika rädd för LVU på barnet, soc tog ju hand om henne när hon var ett par år bara.
Citera
2017-05-04, 18:37
Avslutad
Jag tror att mamman har någon slags psykos och att pappan gjort allt för att skydda henne/familjen.
Citera
2017-05-04, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Erika hade en god man också som hjälpte henne att betala räkningar och sådant. Det framkommer i förhöret med Alexanders mamma. Herregud! Varför går det inte en signal på soc när dessa kommer till mödravården?

Jösses. Men då måste soc redan vara involverade tycker jag och har rekommenderat God Man. Alltså...God Man i den åldern....måste väl indikera mer än ADD? Eller räcker det att ha enorma skulder för att få en God Man?
Citera
2017-05-04, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ennummerilla
Citat från sidan 718 i FUP

"Erika bråkade en gång lite med Alexanders lillasyster Wilma.
Då hade Erika tagit tag i Wilma och satt sin nagel in under tungan på Wilma så att där blev ett
märke. Det var när Erika var gravid och innan de flyttade till sin lägenhet som det hände."

Erika (mamman) bodde hos barnets farmor, beter sig helt stört, bråkar och välter möbler, misshandlar alltså då en tioårig flicka genom att riva henne *inne i munnen* med sina långa naglar, det finns även berättat om andra incidenter där hon klöser den här tioåringen samt barnets pappa. När farmorn stoppar henne låser den gravida Erika in sig på toa där hon sen sprutar ut mängder med smink och krämer som hon hittar över hela badrummet. Polisen tillkallas men så fort de dyker upp går hon från hysterisk och aggressiv till att vara helt lugn igen.

Snacka om att det pekar mot mamman. Helt stört beteende från en vuxen människa. Hur fan lyckas man klösa en tioåring INNE I MUNNEN under tungan. För övrigt där en mystisk skada sedan uppstår på lilla flickan.

Sjukvårdspersonalen regagerar också på att flickan är underviktig och undernärd, mamman vill låna en bröstpump men behöver inte pumpa på hela dagen vilket uppfattas som väldigt underligt av personalen. Läser mellan raderna att mamman inte matat flickan så mycket som hon borde gjort, vilket gör att hennes mjölkproduktion börjat minska. Det är jäkligt mycket kring mamman som är underligt i det här fallet. Medan pappan mest verkar vara välmenande men lite bakom. Fast, jag har bara läst drygt 700 sidor så här långt så vem vet.

Pappan verkar ha massor av problem men det största problemet var nog att han blev tillsammans med psyksjuka tjejer som han sen inte kunde erkänna att det var något fel med.

Babyns tungband var trasigt, så då var det väl mamman som tryckte sönder det med sin nagel kan man förmoda.

Galet. Vad babyn ska ha skrikit, hon fick ju för lite mat. Och när hon skrek så misshandlades hon och lär ju ha skrikit vidare av smärta och rädsla. Hur fan resonerade dessa individer med sitt "omhändertagande"?
Citera
2017-05-04, 18:47
Bannlyst
Vad tror ni de får för straff? Blir det livstid eller? Och hur gamla är GM egentligen? 25?
Citera
2017-05-04, 18:56
Medlem
Klappasäftens avatar
Någon som har bilder på föräldrarna?
Citera
2017-05-04, 19:00
Medlem
Knivur-273s avatar
När jag och min fru fått våra barn, så har de varit som guldskatter. Så värdefulla att man tvekade att låta någon annan hålla i dem.

Om tvångssteriliseringarna som utfördes förr haft bättre precision, hade de gärna kunnat vara kvar.
Senast redigerad av Knivur-273 2017-05-04 kl. 19:04.
Citera
2017-05-04, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Någon som har bilder på föräldrarna?

Bilder finns i FUP längst ner.
Citera
2017-05-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Modern tror i förhör att barnet blivit utnyttjat av pappan. Har inte läst hela fupen men finns det något som tyder på det från läkarhåll?

Nä, inte vad jag såg ivf.
Citera
2017-05-04, 19:47
Medlem
Är dom avkunnad i detta ärende eftersom FUP finns? Skulle uppskatta den.
Citera
2017-05-04, 19:50
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jösses. Men då måste soc redan vara involverade tycker jag och har rekommenderat God Man. Alltså...God Man i den åldern....måste väl indikera mer än ADD? Eller räcker det att ha enorma skulder för att få en God Man?

Nej, man måste ha vissa diagnoser vad jag vet. Typ begåvningshandikapp eller demens (det sista drabbar ju nästan bara äldre). Sedan finns det ju även konkursförvaltare; då behövs förstås inget begåvningshandikapp utan det räcker med stora skulder som du säger, men det är något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in