2017-05-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
Ja är inte direkt expert på spädbarn och har inte barn. Mer ser hon inte sjuk ut på nästan alla bilder, tom blick och väldigt smal..

Klart hon var smal. Hon var ju skadad i munnen och hade förmodligen svårt att äta. Dessutom pumpade mamman av någon orsak ut mjölk ur brösten för att flaskmata med den och hon hade enligt vittnen nästan sinat, vilket tyder på att barnet får mat sällan och då minskar bröstmjölkproduktionen. Men sedan kan man undra om inte barnet förlorade aptit också, för hon blev ju misshandlad av den som gav henne mat.

Stackaren måste varit helt förvirrad, vettskrämd och olycklig. Den tomma blicken är förmodligen ett tecken på att barnet avskärmar sig ifrån omvärlden, hon oroade nog inte med tillvaron. Jag undrar hur hon betedde sig mot slutet. I sista stadiet brukar spädbarn ge upp helt om de är traumatiserade, de ligger bara tysta.
Citera
2017-05-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
Ja är inte direkt expert på spädbarn och har inte barn. Mer ser hon inte sjuk ut på nästan alla bilder, tom blick och väldigt smal..

Jo men flickan är redan skadad på bilderna som är redigerade och iscensatta och med filter när hon ligger skadad tydligen..
Citera
2017-05-04, 22:22
Medlem
Undra hur de anhöriga ställer sig till allt detta.. någon som vet?
Citera
2017-05-04, 22:25
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast dom flesta unga män som inte får ha sex med sin kvinna (eller inte har någon kvinna) onanerar flitigt. Så just DET tycker jag inte visar någonting konstigt.
Det här är ju något som - även om det är sant - EA har framhållit hela tiden för att visa hur pervers han är. Visst är hon en liten liten flicka, men oerhört beräknande. Man har försökt följa hennes antydningar, och hittat hans sökningar på "xvideos" i slutet på fupen. Han söker på "mother daughter sex".
Men det är inte för att han tänder på små barn - han vill ha vuxna kvinnor (och fötter)
Sen är det fullt möjligt att han slagit lilla Hailey. Men hon (EA) är ond som en flicka i en viss irländsk folkvisa - någon kanske minns texten.
Citera
2017-05-04, 22:25
Avslutad
Lite rena spekulationer så här på kvällskvisten....
Alex porrsurfade, googlade på ex. Och även någon annan donna(?).
Erika var beroende av Alex och kände sig otillräcklig både som mor och partner, då hon inte kunde tillfredställa honom som han behövde. Kanske lät hon sin rädsla över att bli lämnad gå ut över dottern, som Alex älskade? På grund av dåligt samvete, så skyddar Alex Erika.
Båda har varit oaktsamma med barnet. Men medians Alex försökte (för mycket och fel), så fjärmade sig Erika från barnet. Alex försökte, men kunde inte ta hand om barnet. Erika varken ville eller kunde.
Citera
2017-05-04, 22:27
Medlem
Ennummerillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Klart hon var smal. Hon var ju skadad i munnen och hade förmodligen svårt att äta. Dessutom pumpade mamman av någon orsak ut mjölk ur brösten för att flaskmata med den och hon hade enligt vittnen nästan sinat, vilket tyder på att barnet får mat sällan och då minskar bröstmjölkproduktionen. Men sedan kan man undra om inte barnet förlorade aptit också, för hon blev ju misshandlad av den som gav henne mat.

Stackaren måste varit helt förvirrad, vettskrämd och olycklig. Den tomma blicken är förmodligen ett tecken på att barnet avskärmar sig ifrån omvärlden, hon oroade nog inte med tillvaron. Jag undrar hur hon betedde sig mot slutet. I sista stadiet brukar spädbarn ge upp helt om de är traumatiserade, de ligger bara tysta.

Det får mig att tänka på en annan sak ur FUP, att vårdpersonalen när de var inne med henne första gången på sjukhus för tunggrejen, reagerade på att bebisen inte kämpade emot eller skrek när de stack henne och höll fast henne för att undersöka. Att försöka krångla sig fria brukar tydligen bebisar göra men så fort de tog tag i denna flickan så bara blev hon helt slapp och passiv.

Och just det här med maten tror jag är helt centralt för vad som har hänt här. Mamman ville väldigt gärna amma, men det blev inte alls mysigt som hon trott, och flickan ville inte ta bröstet. Tror inte att mamman kunde hantera detta alls. Pga psykiska problem.
Citera
2017-05-04, 22:28
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Lite rena spekulationer så här på kvällskvisten....
Alex porrsurfade, googlade på ex. Och även någon annan donna(?).
Erika var beroende av Alex och kände sig otillräcklig både som mor och partner, då hon inte kunde tillfredställa honom som han behövde. Kanske lät hon sin rädsla över att bli lämnad gå ut över dottern, som Alex älskade? På grund av dåligt samvete, så skyddar Alex Erika.
Båda har varit oaktsamma med barnet. Men medians Alex försökte (för mycket och fel), så fjärmade sig Erika från barnet. Alex försökte, men kunde inte ta hand om barnet. Erika varken ville eller kunde.
båda är livsfarliga på sitt vis när de hotas
Citera
2017-05-04, 22:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennummerilla
Hon hade knappt några synliga skador när de kom in till sjukhuset. De brutna revbenen syntes tydligen inte på vanlig röntgen heller utan man gjorde en helkroppsröntgen och då upptäckte man dessa, och ett antal blödningar i hjärnan och ögonen. Sjukvårdspersonalen misstänkte att det kunde vara misshandel men de visste inte.

När jag har läst om fallet innan här på fb har jag varit helt säker på att föräldrarna båda var skyldiga, om inte annat så att de båda visste om det. Men efter att ha läst nästan hela FUP tror jag att det är mamman som gjort detta, och att pappan inte fattade vad som pågick. Han verkar väldigt naiv och beskyddande gentemot mamman. Flera av de skador som har uppstått har de sökt vård för, de har sökt både för tungskadan och frågat på vårdcentralen om alla blåmärken. Men det har inte snappats upp riktigt, detta trots att vårdpersonal har reagerat och larmat för misstänkt misshandel när de låg inlagda på sjukhus i över en vecka för tungskadan. De allra flesta sjuksköterskorna som mötte familjen och som förhördes hade reagerat på att mamman hade dålig kontakt med barnet, att hon inte ville ha henne hos sig, ville inte mata henne eller byta blöja, pappan gjorde allt. Vid ett tillfälle gick pappan iväg, barnet bajsade men mamman bytte inte blöjan utan flickan fick ligga i bajset tills pappan kom tillbaka - detta tyckte vårdpersonalen var väldigt konstigt. Mamman var ointresserad av barnet.

Däremot upplevde vårdpersonalen att pappan hade god hand med barnet, att han var kärleksfull och att han tog ansvar och var beskyddande mot mamma och barn.

Skadorna på barnet "upptäcks" i minst två fall, skadan under tungan, och revbensskadan av mamman när hon är ensam med barnet, vilket både mamman och pappan berättar. Tungskadan sker när han är iväg, och han får då ett sms av mamman att hon sett något konstigt (det är en annan skum grej som kommer fram i förhör med flera personer - att mamman inte vill att pappan ska gå iväg öht, farfadern berättar att mamman brukar hämta hem pappan om han går iväg, hon skickar ett sms kom hem nu. Hon vill inte vara ensam och inte ensam med barnet). När skadan upptäcks reagerar pappan och kontaktar flera personer och skickar bilder på skadan och frågar vad de tror. De söker också vård för detta. Sen ett par veckor senare, troligtvis veckan innan barnet dör så händer det igen. Mamman kommer till pappan och säger att flickan har "gått sönder" och att det knakar inne i bröstkorgen när hon lyfts upp. Pappan kollar men tycker inte att det verkar så allvarligt. Senare samma dag (tror jag) hör han också att det knakar inne i kroppen.

Detta är det stora felet han har begått anser jag, han borde ha reagerat här och de borde ha åkt in akut. Sen efter detta blir flickan "förkyld", hon har svårt att andas och det kommer upp slem. (Men i efterhand, enligt vårdpersonalen låter det som föräldrarna beskriver inte som förkylningssymptom förutom slemmet.) Sen ett par dagar senare slutar hon plötsligt andas och dör. Läser man genom raderna tycker jag att det låter som att flickan har brutit revbenen och fått allvarliga skador, och hon är inte förkyld utan är undernärd+ inre skador och håller på och dör i en vecka. Så jäkla hemskt.

Att hon skulle ha haft fruktansvärda yttre skador när hon kom in till akuten stämmer inte, däremot vittnar ambulanssjukvårdarna om att hon redan såg död ut när de kom till hemmet, att hon såg ut som en vaxdocka, att hon var aldeles för liten för sin ålder och det var obehagligt.

Sen efter att de har åkt in reagerar flera i personalen åter igen på mammans beteende, av flera skäl, at hon är helt "tom", medan pappan reagerar mer normalt. Att mamman sitter med sin mobil, medan vårdpersonalen jobbar med dottern. Det visar sig ju sedan att hon suttit och chattat på en fotoredigeringssida om hur man ska redigera bilder som hon lagt ut på barnet.

Jag har skummat både mammans och pappans förhör. Vad som för mig var tydligt var att mamman inte visade så mycket känslor för sitt döda barn och anklagade pappan. Sa mycket negativy om honom. Pappan däremot blev ledsen när han fick veta att flickan hade skallskador och revbensbrott samt var inte lika ivrig på att sätta dit mamman.

Han kan mycket väl vara skyldig, men visade ändå känslor för barnet. Hon däremot upplevde jag inte brydde sig om barnet.
Citera
2017-05-04, 22:31
Avslutad
Citat:

När de skulle ta prover på flickan så skrek hon inte, hon var helt apatisk. Trots att de höll på länge och försökte mer än en gång. Detta förklarades/ursäktades med att flickan nog var matt för att hon inte ätit. Jag tycker att det är konstigt att sjukvården inte följde upp detta.
Citera
2017-05-04, 22:31
Medlem
Ennummerillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norna
I vilken del av fup:en hittade du detta?

Mamman börjar snacka om att hunden var rädd för pappan pga han ramlat på den. Sen utvecklas storyn till att hunden är så rädd att den kissar på sig bara den ser honom, och att hon egentligen nog någonstans fattat att han måste ha gjort nåt mot den. Detta i ett skede där hon försöker kasta misstankar på pappan. Det kan ju vara sant. Eller så är det ett försök att svartmåla pappan.
Citera
2017-05-04, 22:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Hon hade ju sönderbruten bröstkorg och med all säkerhet väldigt ont när hon andades, så hon gnydde förmodligen inte ens. Det gjorde för ont.
Citera
2017-05-04, 22:33
Medlem
Citat:

Vissa mammor har inte tillräckligt med mjölk i brösten, då pumpar man ut mjölken för att mata i flaska istället. I vissa fall får man igång mjölkproduktionen efter ett tag, då kan man ställa undan pumpen. Inget konstigt med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in