Citat:
Ursprungligen postat av
Oliveira
Haha. Hon är inte svenska. Finns väl inga svenska tjejer som är så snygga.

Jag var på besök i Sverige i helgen och roade mig med att gå vid Medis och andra ställen som beskrivits som hellholes nuförtiden, och fann dem lika lugna och trevliga som vanligt. Den nidbild av Stockholm (och Sverige) som vissa försöker sprida är lätt tragikomisk.
Ähum... skitsnack. Medis är till att börja med bra mycket skräpigare än tidigare, men det har ju ingen direkt koppling till invandring. Däremot tror jag tiggare bidrar med en hel del nedskräpning inklusive upprivning av sopor ur skräpkorgar. Medis besöker jag då och då och den uppenbara skillnaden är ibland rätt stora gäng tiggare som sitter och kalasar på kyckling och annat kladd och för högljudda konversationer. Inte för att de på långa vägar fyller upp hela Medis men det är helt klart en slags utträngningsmekanism som pågår, liksom på andra torg som passar att hänga i. Det är väl i och för sig främst a-lagare som trängs undan, men det är en rätt påtaglig utveckling.
Sedan är ju Medis lite av ett fylleställe på helgkvällar och det har nog inte blivit värre, folk super ju mer kontinentalt numera.