Citat:
Ursprungligen postat av
Beatriceaurore
Pojkarna verkar inte störda, inte idag och inte när de var små heller.
Skadorna på Kevins genitalier... stört sexuellt beteende.
Och det verkar kallt beräknande, att släpa/bära den döda kroppen till vattnet så att det skulle se ut som om han drunknat.
Ett normalt barn skulle knappast tänka så, ett normalt barn som ser att han råkat döda ett annat barn grips av panik och rusar från platsen, skulle jag tro. Och säger sen inte ett knyst hemma om händelsen. Men börjar antagligen drömma mardrömmar.
Vad väger en fyraåring? Pojkarna har tydligen sagt att de släpat honom, inte burit alltså. Men det fanns inga släpspår på platsen. En medvetslös (eller död) person blir obegripligt tung om man ska bära honom.
Om jag inte minns fel så väge Kevin 18 kg men det är lite i överkant för en 4 åring.
Frågan är om två killar på 5 och 7 år klarar att bära honom mellan sig så det inte blir några släpspår?
Nej pojkarna verkar inte alls störda i dag trots den börda dom har burit med sig i snart 20 år, skyldiga eller oskyldiga.
Med den bördan hade det inte varit allt för konstigt om dom hade varit drogmissbrukare och/eller kriminella eller hade allvarliga psykiska problem.
Just det här med kallt beräknande att lägga Kevin på en lastpall ute i vattnet så det skulle se ut som om han hade drunknat tror jag inte så små pojkar klarar av.
Det var väl så att en av killarna sprang hem, den yngsta, och berättade att Kevin låg på en lastpall i vattnet och hade drunknat... men han blev inte trodd.