Citat:
Ursprungligen postat av
JohanElias
Klart man kommer ihåg och en ostörd 7-åring borde komma ihåg, men efter 31 förhör i frågan, då ligger falska minnen nära till hands. det är ju det som är det svåra här, ljuger han, eller kommer han inte ihåg, eller har han fragment som kommer från förhören eller tom från verkligheten. vad han kommer ihåg eller inte säger i detta fall inte så mycket om vad som verkligen hände, han kan vara övertygad om att han gjort det men inte gjort det.
Citat:
Ursprungligen postat av
OldWolf
Men om du suttit i förhör 15 timmar med anledning av låsen av någon anledning. Hade du idag haft ett lika klart minne tror du?
Utan förhören hade kanske pojkarna också haft fragmentiska minnen av händelsen idag
Citat:
Ursprungligen postat av
OldWolf
Dom hade förmodligen kommit ihåg fragment än idag om de inte utsatts för 15 förhör, varav flera på över en timma, precis som vi andra här kommer ihåg fragment av speciella händelser. Eftersom polisen inte trodde på dom, utan ville få dom att berätta nått annat, så har det skapat kaos i minnet. Inget märkvärdigt med det
30 förhör,15 timmar bla bla
Källa på det,förutom polisens uttalande eller sk protokoll?
Under hur många dagar skulle dessa 15 timmar varit? 2dygn,2veckor? Hur mycket paus togs det?
Fanns det nån utbildad barnpsykolog med,nån som kunde förhöra barn?
Tror fortfarande att dom är skyldiga,iallafall den äldsta.
Jag minns tydligt lekar som ledde till bråk när jag var 7år. Jag minns slagsmål i den åldern.
Bara löjligt att den äldsta "inte minns".