2017-05-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Pojkarna verkar inte störda, inte idag och inte när de var små heller.

Skadorna på Kevins genitalier... stört sexuellt beteende.

Och det verkar kallt beräknande, att släpa/bära den döda kroppen till vattnet så att det skulle se ut som om han drunknat.
Ett normalt barn skulle knappast tänka så, ett normalt barn som ser att han råkat döda ett annat barn grips av panik och rusar från platsen, skulle jag tro. Och säger sen inte ett knyst hemma om händelsen. Men börjar antagligen drömma mardrömmar.

Vad väger en fyraåring? Pojkarna har tydligen sagt att de släpat honom, inte burit alltså. Men det fanns inga släpspår på platsen. En medvetslös (eller död) person blir obegripligt tung om man ska bära honom.

Polisen har själva tidigare sagt stt det fanns tveksamheter kring förflyttningen av kroppen och kring barnens berättelser om detta har gått till. Av P3 dokumentär framgår att det verkar ha funnits en hypotes om att någon äldre/vuxen eventuellt flyttat kroppen, men det gick aldrig att klarlägga eller belägga. Om jag nu kommer ihåg rätt.
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-04 kl. 18:14.
Citera
2017-05-04, 18:10
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Innan jag började första klass (7 1/2 år) hade jag åkt polisbil 2 gånger (kanske tre, osäker på den tredje).

1: Efterlysning, två barn försvunna, (kompisens morsa rapporterade oss som saknade) men polisen hittade oss 2 mil hemifrån, vi var på upptäcktsfärd, inget konstigt med det tyckte vi.

2: Stöld av hänglås på nybyggen i stan, på morgnarna så knäppte byggarbetarna upp alla hänglås runt kvarteret och lät de hänga kvar "oknäppta" och vi snorungar tog de låsen, (varför vi snodde dom har jag fortfarande inte förstått). Hursom, en morgon tog polisen oss på bar gärning men alla andra lyckades springa ifrån dom men inte jag då jag var minst. Åkte alltså dit på det men polisen var jättetrevliga.

3: Vi hade kommit över en ask tändstickor och polis och brandmän fick komma och släcka/fixa berget vi fjuttat på, men minns inte riktigt exakt vad som hände annat än att polisen var där.

Att jag själv minns detaljer från den åldern (idag 52 år gammal) betyder inte att alla andra gör det!

Absolut inte!

Vet att jag är j-vligt skärpt, hör jag själv till skaran med mycket gott minne, förmodligen få förunnat, vet massor av folk som knappt ens minns vad de gjorde igår!
Men om du suttit i förhör 15 timmar med anledning av låsen av någon anledning. Hade du idag haft ett lika klart minne tror du?
Utan förhören hade kanske pojkarna också haft fragmentiska minnen av händelsen idag
Citera
2017-05-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ännu har ingen av Kevins anhöriga medverkat, men det kanske kommer.
Vilka är de? Vilka övriga vuxna rörde sig i Kevins krets? En jättesnäll farbror som brukade dela ut godis?
Jag tror att en vuxen mördare går lös, om han inte redan hängt sig eller supit ihjäl sig.

Nej enligt DJ så kommer dom inte vara med då detta inte rör dom så mycket. Dokumentären handlar inte om vem som mördade Kevin utan vilka som inte gjorde det och hur utredningen sköttes.

Men dom vuxna som fanns i Kevins närhet var ganska röriga människor.
Citera
2017-05-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Polisen har själva tidigare sagt att det finns tveksamheter kring förflyttningen av kroppen och att det finns tveksamheter kring barnens berättelse om detta. Av P3 dokumentär framgår att de verkar haft en hypotes om att någon äldre/vuxen eventuellt flyttat kroppen, men det gick aldrig att klarlägga eller belägga.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9811/03/arvika.html Här står att dom sa till mamma och pappa. Så det är nog hypotesen.
Kanske därför som polisen ville förhöra barnen utan förälder.
Citera
2017-05-04, 18:13
Bannlyst
Citat:
Framgår det om man lade kraft på att undersöka andra personer, kollade man alibin?
Eller bestämde man sig direkt för att pojkarna var mördarna, och fokuserade enbart på dem, med alla dessa nedbrytande förhör. Med starkt stöd av psykologen Christiansson?

Både Christiansson och polisbefälet hade mycket att vinna på att "avslöja" pojkarna. Saken var en sensation, psykologen blir ännu mer berömd, polisbefälet en hyllad kändis som får synas i tidningarna och göra ett eget "Sommar"program.

http://ninahjelmgren.com/dok/Kevin-fallet.pdf

massor med barn undersökta och kanske bara otur att det blev bröderna...
Citera
2017-05-04, 18:14
Medlem
Citat:
Framgår det om man lade kraft på att undersöka andra personer, kollade man alibin?
Eller bestämde man sig direkt för att pojkarna var mördarna, och fokuserade enbart på dem, med alla dessa nedbrytande förhör. Med starkt stöd av psykologen Christiansson?

Både Christiansson och polisbefälet hade mycket att vinna på att "avslöja" pojkarna. Saken var en sensation, psykologen blir ännu mer berömd, polisbefälet en hyllad kändis som får synas i tidningarna och göra ett eget "Sommar"program.

Nej som sagt deras hetaste spår ganska länge verkar ha varit 13-åringen. Honom förhörde dom mer än bröderna.
Citera
2017-05-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Nej som sagt deras hetaste spår ganska länge verkar ha varit 13-åringen. Honom förhörde dom mer än bröderna.

Men då hade ju bröderna sagt nu "Minns som det var igår vi såg han mörda Kevin".
Citera
2017-05-04, 18:16
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countdown
Och där har du fel, eftersom du antar att barn är små och mjuka och inte har en enda droppe ont blod eller kallt beräknande.
När jag var i den åldern ljög jag otroligt mycket för att kunna glida på bananskal, speciellt bland vuxna som inte var mina föräldrar (och speciellt vuxna som lät andra barn mobba mig). Jag har slagit en jämnårig blodig när jag var 8 år, och jag kände bara mig stolt över att äntligen ha gjort det. Jag drömde inte mardrömmar, utan jag gick med rak rygg och har aldrig känt en sådan inre frid som då.
Barn är otroligt manipulerande, ej sällan överlistar de vuxna som just tänker som du. Ett yngre barn är en produkt av sin omgivning och den eventuella desperation den framkallar och som barnet måste anpassa sig till.
Jag beklagar att din barndom var sådan att du ständigt måste ljuga och manipulera och att du var stolt när du slagit ett annat barn blodigt. Naturligtvis finns många barn av din sort, det är mycket tragiskt.
Men de här pojkarna ger inte signaler om att de var känslomässigt skadade.
Själv ljög jag aldrig som barn, varför skulle jag göra det? och jag har aldrig slagit någon blodig.

En seriös fråga till dig som verkar vara insatt i barns grymheter : Ville du skada dina kamraters genitalier? Om du blev arg på någon annan pojke för något dumt han gjort, ville du angripa hans underliv så att det blev synliga skador där?
Min fråga är allvarligt ställd.
Citera
2017-05-04, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin

men det finns ett tidsfönster som binder bröderna till platsen och de måste ha sett kroppen.
Citera
2017-05-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
men det finns ett tidsfönster som binder bröderna till platsen och de måste ha sett kroppen.

Vad är det för ett tidsfönster?
Citera
2017-05-04, 18:27
Medlem
om de varit 2-3 år gamla så kan jag förstå om dom inte minns ....men 5 och 7 år....nja...tveksamt
Citera
2017-05-04, 18:30
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Men om du suttit i förhör 15 timmar med anledning av låsen av någon anledning. Hade du idag haft ett lika klart minne tror du?
Utan förhören hade kanske pojkarna också haft fragmentiska minnen av händelsen idag

Tror att om polisen sagt att de vet att det var jag så hade jag erkänt, för att jag då skulle få så lite stryk som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in